Waldorf Blofeld

Ben ook bezig de Sample optie te installeren. Wat een ellende. Het lukt niet eens om via MIDI-OX het OS te updaten van 1.03 naar 1.13. MIDI lampje gaat branden maar dsiplay geeft geen sjoege. Hadden ze niet gewoon een ICtje kunnen sturen iv zo'n waanzinnig omslachtig systeem waar velen problemen mee hebben.
 
Hee volgens mij MOET je eerst langs 1.11, voordat je hoger gaat...
 
Ik heb ook de sample-optie geïnstalleerd en vind het echt een hele leuke toevoeging (heb er van die oldskool rave geluidjes in geladen) maar het was wel een ongelooflijke bevalling. Soms geeft het display aan dat de samples zijn ingeladen maar soms blijft hij aangeven dat hij ze nog steeds aan het inladen is terwijl Spectre klaar is. Maar goed, als ik de Blofeld dan weer uit en aan zet, staan de samples er gewoon op.
Ik heb ook wel last van clipping (als daarmee tenminste dat minimalachtige geklik wordt bedoeld als de Blofeld alleen maar aan staat).
 
Hee volgens mij MOET je eerst langs 1.11, voordat je hoger gaat...

Dat maar eens proberen dan, dank je. Onbegrijpelijk, denken ze bij Waldorf soms dat ik helderziend ben? Of zin heb om eens lekker die hele update sectie door te spitten? Kom op zeg, ik wil muziek maken in die paar uurtjes die ik heb. Voor die 90 euro wil ik wel wat gemak. Begin me steeds meer op te winden over die 'upgrade'. Kennelijk was er al plek in de Blofeld voor de 40 MB aan samples maar was men er nog niet aan toegekomen om het te implementeren. Om dan later er nog eens een bak geld voor te vragen (terwijl het standaard in de keysversie zit) en de klant op te zadelen met een volkomen debiel updateproces heeft er voor gezorgd dat dit het laatste Waldorf product is dat ik (nieuw) koop.
 
Antwoord van Waldorf:

> My Blofeld has OS 1.03. I have tried to update to 1.13 via USB
> using a PC running MIDI-Ox and a Mac using Quicktime (with the mid
> file from the CD as well as the OSX application) or ProTools to play
> the MIDI files. Blofeld is recognised the both the PC and the Mac.
> This does not work. I get the message Receiving Blofeld Firmware
> version 1.13, the MIDI indicator flashes 2x, stays lit for approx 20
> sequences (just as long as it takes to play the file) and then
> nothing happens after. I have used play speeds to as low as 38 bpm.
> After switching off the Blofeld the procedure can be repeated but to
> no effect.

First of all be sure to use an USB2 suited cable and an USB2 port (no
hub) on your computer. We recommend to install firmware 1.04 first,
after that 1.11 and then 1.13.

If you want to use your Mac: Apple changed something in their USB MIDI
driver in Mac OS X 10.5.7, which results in problems when connecting a
USB High Speed device (480 MBit/s) such as the Blofeld.

Although it might work to send notes or controller data to it, it
doesn't work to update the Blofeld Firmware/Samples anymore with the
regular update procedure.

To work around this problem, we found out that it is sufficient to
connect the Blofeld to an older USB 1.1 hub that offers a maximum data
rate of 11 MBit/s. The Blofeld is then also detected as a 11 MBit/s
device and the firmware update works without problems.

Please follow these steps, to perform a Firmware update on Mac OS X
10.5.7:

1. Connect the Blofeld to a USB 1.1 hub (fullspeed, 11 MBit/s).
2. Connect the USB 1.1 hub to a USB port on your Mac.
3. Start the Blofeld Firmware Updater as usual.


All the Best,

Holger
--------------------
Waldorf Support


Ze werken nu aan een FAQ list waarin dit hopelijk verwerkt wordt:

"We are working on a FAQ list for our new web appearance right now."

Beter laat dan nooit.
 
Ik ben nu mijn eerste stappen in multimode aan het nemen, maar kom er niet uit. De init-patch reageert alleen op wijzigingen in Part16 (als ik op het keyboard speel), terwijl alle parts gelijk geconfigureerd zijn. Rara?
 
Probleem opgelost. In de init-patch staan alle parts aan, dus door voice-stealing laat ie alleen part 16 horen. Wel een slechte configuratie van de init-patch...
 
Dat maar eens proberen dan, dank je. Onbegrijpelijk, denken ze bij Waldorf soms dat ik helderziend ben? Of zin heb om eens lekker die hele update sectie door te spitten? Kom op zeg, ik wil muziek maken in die paar uurtjes die ik heb. Voor die 90 euro wil ik wel wat gemak. Begin me steeds meer op te winden over die 'upgrade'. Kennelijk was er al plek in de Blofeld voor de 40 MB aan samples maar was men er nog niet aan toegekomen om het te implementeren. Om dan later er nog eens een bak geld voor te vragen (terwijl het standaard in de keysversie zit) en de klant op te zadelen met een volkomen debiel updateproces heeft er voor gezorgd dat dit het laatste Waldorf product is dat ik (nieuw) koop.

Even een beetje nuanceren: het sample play idee stamt beslist van later tijd. Die discussie kwam op de betalist op gang toen de Blofeld allang uit was. Het implementeren van de benodigde software wijzigingen heeft nog aardig wat voeten in aarde gehad, dus het vragen van geld daarvoor vind ik niet zo raar. Bovendien zijn samples ook niet gratis.
De keyboardversie kreeg het standaard (omdat op dat moment het sample-play OS er inmiddels was).

Debiel update proces vind ik ook wat overdreven.

Wat wèl erg slecht is (maar d'r wordt aan gewerkt voor zover ik het weet) is de trage sample content upload via usb.

Maar alles bij elkaar blijf ik erbij dat je bij geen enkele andere producent ZOveel sound engine voor je geld krijgt.
En die sample play optie is ronduit fantastisch. De integratie van samples op deze manier in een synthesizer (dus puur als oscillator geïntegreerd in de engine, zonder sampelen zelf) is uniek.
Hooguit de V-synth komt in de buurt, maar die kan geen echte multisamples aan.
 
Nou ik krijg echt een beetje de schijt van mijn Blofeld.

Ik heb hem sinds mijn sample update probleem eigenlijk niet meer gebruikt, en heb hem nu willen verkopen. Gelukkig heeft de koper mij gevraagd om de sample functie wel even uit te proberen, maar die doet het natuurlijk niet. De standaard samples laden niet (goed), alleen de piano, clavinet en gitaar doen het in de bovenste octaven... Eigen samples laden doet hij niet, blijft na het samples laden steeds hangen.

Nou moet ik dus weer 2 keer naar eindhoven op en neer om hem te laten maken en op te halen, en dat kost me ook genoeg aan bezine...
 
Even een beetje nuanceren: het sample play idee stamt beslist van later tijd. Die discussie kwam op de betalist op gang toen de Blofeld allang uit was. Het implementeren van de benodigde software wijzigingen heeft nog aardig wat voeten in aarde gehad, dus het vragen van geld daarvoor vind ik niet zo raar. Bovendien zijn samples ook niet gratis.
De keyboardversie kreeg het standaard (omdat op dat moment het sample-play OS er inmiddels was).

Debiel update proces vind ik ook wat overdreven.

Wat wèl erg slecht is (maar d'r wordt aan gewerkt voor zover ik het weet) is de trage sample content upload via usb.

Maar alles bij elkaar blijf ik erbij dat je bij geen enkele andere producent ZOveel sound engine voor je geld krijgt.
En die sample play optie is ronduit fantastisch. De integratie van samples op deze manier in een synthesizer (dus puur als oscillator geïntegreerd in de engine, zonder sampelen zelf) is uniek.
Hooguit de V-synth komt in de buurt, maar die kan geen echte multisamples aan.

Als ik zoveel tijd kwijt ben aan een upgrade dan gaat verdwijnt bij mij alle nuance. En dat is op zich best een prestatie.
Ik vind het idioot (ik ben weer mild) dat je eerst door een aantal intermediaire OS updates moet om uiteindelijk de SL upgrade te installeren. Het is helemaal een beetje dom (valium slaat aan) om dat niet te vermelden in de handleiding van de upgrade. Kost maar twee regeltjes. En zet dan gelijk die OSen op de CD.

Ik vind de Blofeld ook geweldig hoor, en met die samples erbij wordt het vast helemaal een wrede bak. Snap ook niet waarom mensen 'm al zo snel wegdoen. Maar kan het de volgende keer wat gebruikersvriendelijker?

Ben overigens nog steeds niet toegekomen aan het installeren.
 
Ik vind de Blofeld ook mooi, maar software maken kunnen die jongens niet. Toen de mijne terugkwam uit reparatie werkt alles prima, alleen op de meeste pagina's waren de grafiekjes (bv bij de enveloppes) niet zichtbaar. Na opnieuw het OS erop gezet te hebben was dat verholpen. Ik ben zelf programmeur, en ik kan me zelfs niet bedenken hoe verkeerd de software is opgezet om dit soort verschijnselen te krijgen...
 
Even een update over mijn probleempje. Het bleek dat het probleem niet door de Blofeld zelf werd veroorzaakt, maar door de midi-drivers van mijn macbook. Daar schijnen meerdere macs met OSX 10.5.8 last van te hebben. Ik heb het verholpen door de windows laptop van mijn broer te gebruiken voor de sample transfer.

Ik moet wel zeggen, de support bij Waldorf is uitstekend. Ze zijn snel en behulpzaam :)
 
Updates zijn geinstalleerd, incl. SL licentie. Nu lukt het niet de sample set te laden vanuit m'n sequencer. Het begint wel maar eindigt niet. Ben diep onder de indruk van deze eenvoudige softwarematige upgrade. Echt wel.:erm:;{=(:kont:
 
Heb ik ook gehad en zelfs vanuit Spectre gebeurt het ook wel. Als ik de Blofeld dan uit en aan doe, staan de samples er wel op. Het inladen van samples vanuit een sequencer is me ook nog niet gelukt. Die standaardset heb ik alleen via Spectre erop gekregen.

Ik vind het een fijne synth met ongelooflijk veel mogelijkheden voor dat geld hij is af en toe wat buggie.

En mijn Pulse en Mopho blazen hem qua volume helemaal weg.
 
Maar kan het de volgende keer wat gebruikersvriendelijker?

Het zijn * Duitsers *, dus als ze iets NIET goed doen, doen ze dat ook gründlich.

Je hebt wel gelijk trouwens.
 
Weer twee uur kwijt aan dat gefuck. MIDI-OX crasht, als -ie het even doet is het enige wat gebeurt dat preset 004 verschijnt op het display. Niks meer van Support gehoord op mijn toch vriendelijke email. Mensen koop dit niet, dit is gewoon superslecht. Betaal je dan godverdomme 98 euro voor.
 
Ik heb m'n blofeld (ex TomKahn) binnen en bevalt op eerste oor erg goed. Zitten lekkere complexe geluiden in en werkt lekker snel met de matrix methode (i love it, mijn yammie A4000 werkt min of meer hetzelfde).

Enige jammer is dat de preset keuze knop, soms uit zichzelf terug draait naar de vorige en dat als je snel draait je wel de cijfers snel ziet veranderen, maar hij eigenlijk niet snel gaat.
Maar dit is minimaal natuurlijk. Klinkt heerlijk dat ding :mexico:
 
Toch jammer dat ik niet helderziend ben:

Van Blofeld support:

"MIDI OX doesn´t work properly. We recommend to use our Spectre
application for uploading the sample content.

I assume that Pro Tools can´t send large MIDI Sys Ex strings properly.
Unfortunately our Spectre software for uploading samples doesn´t work
with PPC Macs (Intel only).
Can you use another software as Cubase or Logic for uploading the
samples? Or do you have an Intel Mac where you can install our free
Spectre application for upload:
http://waldorfmusic.de/assets/files/products/blofeld/spectre/spectre_09_OSX.zip

btw the whole procedure rest nearly 20 minutes."

Zou best handig zijn als ze deze informatie bij hun product stoppen of op z'n minst op de website zetten. Nu maar eens kijken of het met mijn oude PC wel lukt, anders moet ik toch een Mac Intel met Logic aanschaffen om een 29 MB file (waar zijn die andere 11 MB gebleven?) in een synth te krijgen. Logisch toch?
 
Nou hoera, via Spectre op m'n bejaarde PC is het dan gelukt om de samples te laden. Nu eens zien wat je er mee kan op deze geweldige machine.
 
Grappig al die problemen :p

anyway, ik krijg geen kop aan die updates.
Ik heb hier op 10 verschillende manieren die 1.13 er willen op krijgen maar iedere keer heb ik wat anders aan mijn rekker.

Eerste keer had ik geen grafisch layout wanneer je in de modulation sectie zit (filter, amp, etc, je weet wel, dan ziet ge zo'n envelopke op uw scherm).

Tweede keer dan maar geupdate via sysexlibrarian, dan is dat wel gefixed maar dan heb ik geen namen meer bij mijn wavetables. staan allemaal genummerd van 0 tot 50 onder wavetable...

Die eigen tool van hen lukt ook voor geen meter daar apple geprutst heeft midi...

zucht... how the hell kunde nu weten of dien update nu echt wel geslaagd is?!

update: nu ist grafisch gedoe van de oscilatoren gaan lopen... :/
 
Back
Top