Jupiter 8 op MP..

Origineel geplaatst door MadDonna
Ik heb er 21. Ik ben nog aan het kijken naar een G5 PowerMac en een mac mini, want die heb ik nog niet.

Voor dat geld kun je ook een JP8 kopen :)
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Ik heb er 21. Ik ben nog aan het kijken naar een G5 PowerMac en een mac mini, want die heb ik nog niet.

haha..cool...i love macs...heb net een Ibook dual intel gekocht..yoehoe
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Ik heb er 21. Ik ben nog aan het kijken naar een G5 PowerMac en een mac mini, want die heb ik nog niet.

Ik heb er wel eentje te koop als je wilt ;) een 1.8 single PPC G5 ;)

En RvZ, je maakt er wel een heel betoog van, maar ik had gewone man ook tussen aanhalingstekens geplaatst, omdat ik denk dat als je echt een JP8 wilt hebben er gewoon een moet kopen (en er desnoods voor moet sparen)....en daar een marktconforme prijs moet betalen, maar daar hoef ik jou denk ik nix over te vertellen wat een marktconforme prijs is denk ik ;)



En 'gewoon' bedoel ik niet middelmatig mee ofzo, maar een normaal relativerend mens-persoon. En om die reden alleen al zou ik zelf geen 3500euro dokken voor een bak van 30jaar oud....Maar datzelfde geldt voor een antiekmeubelstuk van 8000 euro ofzo. Zal best mooi zijn en er zal een heel verhaal achter steken, het gaat er mij alleen maar om of ik phun heb van me gear en ik lekker op me stoel zit hehe....Wijze levenslessen haal ik wel ergens anders als het jou het zelfde blijft...

Ik weet namelijk ook nog wel hoeveel die spullentjes 5-10 jaar op de 2ehands markt moesten opleveren........Een JP8 kosste 5 jaar gelden gewoon 1900 voor een mint oid.en geen 3500..een Tr808 650-750max en nu is 1000 al "normaal' zo'n hoge inflatie hebben toch ook weer niet dacht ik. Dus de prijsopdrijvende werking die Maddonna aangeeft is er wel zeker....

Toedeledokie....
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Het is een acceptatie uitdrukking van iemand die te lui is om iets leuks van zijn leven te maken en zich neerlegd bij zijn zielloze bestaan...er is altijd een keuze...

De niet-gewone man is misschien juist weer iemand die precies zo zwart-wit tegen z'n medemens aankijkt. Het leven is niet altijd maakbaar.

Die juup8 zal het wel waard zijn verder. Misschien, omdat veel gear nu betaalbaar is geworden voor de hobbyist, wordt het verwachtingspatroon geschapen dat ook álle gear dan maar betaalbaar moet zijn.
 
Ja bijna iedereen kan die JP8 wel kopen hoor.
Maar je moet niet ook nog is een grotere auto als de buren willen rijden en nog meer op vakantie gaan dan je collega op het werk.
Wt dat betreft ben ik het wel met Ralph eens en moet er niet zo veel gezeken worden.
 
Meer over de gewone man is hier te bezien:
2005-08-25-pisa.jpg
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel

O ja ik haaaatt de uitdrukking "de gewone man"..zo dommig...veroordeel jezelf effe tot een bestaan in de middelmaat...
De gewone man bestaat niet...het is een acceptatie uitdrukking van iemand die te lui is om iets leuks van zijn leven te maken en zich neerlegd bij zijn zielloze bestaan...er is altijd een keuze...O ja als je een J8 niet kan betalen dan moet je harder werken en slimmer zijn dan de rest..dat doen de mensen die er een kopen ook..

:halleluja
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
De niet-gewone man is misschien juist weer iemand die precies zo zwart-wit tegen z'n medemens aankijkt. Het leven is niet altijd maakbaar.

Die juup8 zal het wel waard zijn verder. Misschien, omdat veel gear nu betaalbaar is geworden voor de hobbyist, wordt het verwachtingspatroon geschapen dat ook álle gear dan maar betaalbaar moet zijn.



Het leven is wel maakbaar....tenminste die van mij...


Ik weet dat ik een perverse rol speel met mijn speculatie van vintage gear...Ik ben niet zwart wit maar ben wel tot de conclusie gekomen dat Nederland en Nederlanders zich heel groot voelen maar in het groter geheel echt een toontje lager zingen..Daarom word ik ook flauw van die prijsdiscussies...

Ik ben ook liefhebber...heb 2 Jupiters gekocht en het is echt een bak die het 100% waard is...
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ja bijna iedereen kan die JP8 wel kopen hoor.
Maar je moet niet ook nog is een grotere auto als de buren willen rijden en nog meer op vakantie gaan dan je collega op het werk.
Wt dat betreft ben ik het wel met Ralph eens en moet er niet zo veel gezeken worden.

Dat is een waarheid als een koe :) Het gaat er inderdaad maar net om, wat je voor iets over hebt en vaak moet je dan andere dingen laten schieten - tenzijn je miljonair bent natuurlijk en zelfs dan kan je nog niet alles doen.

Zo rij ik ook in een auto van 20 jaar oud rond omdat ik synths belangrijker vind / vond, en dit geldt denk ik voor wel meer mensen hier (al moet ik er bij zeggen dat het rijden van een oude auto nu ook weer niet per definitie goedkoop is; waarschijnlijk gaat mijn vakantiegeld van dit jaar er wel aan op =( ).
 
De discussie gaat wel de verkeerde kant op zo hehe. Dat de mensen in het algemeen harder moeten werken om aan hun zielloze bestaan te ontsnappen vind ik nogal een merkwaardige opmerking. Er zijn nogal wat meer factoren in het leven dan alleen flinke ambitie. Het gaat me dus om de algemeenheid van de opmerking, niet precies in de context van de JP8. Dat je wat moet kunnen laten staan om een jp8 te kunnen kopen zal allemaal wel. Nogmaals, hij zal het waard zijn. Die waardediscussies schijnen erbij te horen ;)

Zelf heb ik niet veel te klagen overigens hoor, dat doe ik dan ook maar niet :D. Maar ik zou ook niet durven beweren dat het allemaal door mijn eigen inzet tot stand is gekomen.
 
Origineel geplaatst door mc_kwok
De discussie gaat wel de verkeerde kant op zo hehe. Dat de mensen in het algemeen harder moeten werken om aan hun zielloze bestaan te ontsnappen vind ik nogal een merkwaardige opmerking. Er zijn nogal wat meer factoren in het leven dan alleen flinke ambitie. Het gaat me dus om de algemeenheid van de opmerking, niet precies in de context van de JP8. Dat je wat moet kunnen laten staan om een jp8 te kunnen kopen zal allemaal wel. Nogmaals, hij zal het waard zijn. Die waardediscussies schijnen erbij te horen ;)

Zelf heb ik niet veel te klagen overigens hoor, dat doe ik dan ook maar niet :D. Maar ik zou ook niet durven beweren dat het allemaal door mijn eigen inzet tot stand is gekomen.

Bij mij heeft de here Jezus een flinke duit in het zakje gedaan op het gebied van het leven...
 
vindt die vergelijking met andere spullen , zoals autos meubels , toch een andere dimensie .
het is een muziekinstument met bepaalde capiciteiten , zoals elke vintage synth .
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Bij mij heeft de here Jezus een flinke duit in het zakje gedaan op het gebied van het leven...

Ik wou net zeggen, een discussie over de waarde van de Jupiter 8 zonder de Here Jezus is een discussie zonder eind. :engel:
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ja bijna iedereen kan die JP8 wel kopen hoor.
Maar je moet niet ook nog is een grotere auto als de buren willen rijden en nog meer op vakantie gaan dan je collega op het werk.
Wt dat betreft ben ik het wel met Ralph eens en moet er niet zo veel gezeken worden.

precies, het gaat gewoon om keuzes, iedereen die gezond is en kan werken kan een jupiter kopen als ie dat echt wilt, het is geen ferrari ofzo in letterlijke zin, dat die dingen een tijd terug minder kosten is niet relevant, dan had je er toen een moeten kopen, btw deze ging voor 1.312,64 dus wat nou duur
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Bij mij heeft de here Jezus een flinke duit in het zakje gedaan op het gebied van het leven...

Oh, dat is het... :eureka:
 
HOAX!
Was een arme timmerman zonder duiten!
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
...ben wel tot de conclusie gekomen dat Nederland en Nederlanders zich heel groot voelen maar in het groter geheel echt een toontje lager zingen..Daarom word ik ook flauw van die prijsdiscussies...

[/B]

Ja dat is wel waar...

:P
 
In de westerse maatschappij staan we meer dan ooit allemaal op gelijke voet. Je hoeft al lang niet meer van adel te zijn om aan de top van de maatschappij te raken. Daarom zou ik zo zeggen dat we allemaal de "gewone man" zijn. En omdat we in principe gelijken zijn, wekt iemands succes makkelijk afgunst op. In dit verband is het boek "statusangst" van Alain de Botton een aanrader.
 
Re: Gereserveerd..

Re: Gereserveerd..

:o: ik dacht dat het hier over die op ebay ging :stupid
 
Back
Top