Het grote Chriet Titulaer topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door 6 trak
nee pcies, als NASA echt geen antwoorden meer heeft op alle niet verklaarbare zaken kunnen we nog altijd bij jouw terecht ;)

De boodschapper is niet van belang, de boodschap wel. Eneuh, waar denk je dat ik mijn data vandaan haal? Juist, NASA (onder andere, een deel is ook gewoon fysica hoor). NASA geeft dus de antwoorden in de vorm van de data die beschikbaar is van een open programma dat grotendeels toegankelijk is voor iedereen. En wie zegt dat NASA geen antwoorden heeft? Jij, maar bewijs eens dat dat zo is want dit is weerom een beschuldiging! Daarenboven is er een verschil tussen niet kunnen antwoorden omdat het een leugen is, niet kunnen antwoorden omdatde vraag fout is en niet willen antwoorden odmat de vraag in de gestelde vorm geen antwoord waardig is. Als iemand zegt dat ik niet in Delft woon enkel en alleen omdat hij vindt dat op zijn jpeg scan van mijn inschrijvingsbewijs de handtekening er wat hakkerig en dus vervalst uitziet, dan wil ik niet antwoorden omdat het zinloos is te argumenteren met iemand die zoiets stom als bewijs ziet terwijl ik echt wel weet dat ik al jaren onder de torens van Delft woon en daar verder ook tonnen bewijs voor zijn waarvan hij te lui is het uit te gaan zoeken. Als iemand mij vraagt wanneer ik gestopt ben met mijn vrouw te slaan, dan kan ik niet antwoorden omdat de veronderstelling in de vraag incorrect is. Verder gaande, bewijs eens dat er niet verklaarbare zaken zijn. Vat dit niet als persoonlijke aanval op, maar het feit dat 1 persoon iets niet kan verklaren wil niet zeggen dat het onverklaarbaar is.

Maar voeg nu eens de daad bij het woord, en presenteer eens een van bewijzen voorzien, logisch correct argument voor je beschuldigingen.

"ik stel alleen maar vragen" telt niet als reden om geen bewijzen te geven maar wél beschuldigingen te uiten. De beschuldiging is geuit, dus onderbouwen of terugtrekken. En als je werkelijk alleen maar vragen wilt stellen mag dat uiteraard, maar stel dan een specifieke vraag over iets wat jij niet kan verklaren, zonder beschuldiging.

Besef goed dat de beschuldigingen hetzelfde zijn als moest ik zeggen dat jij zelf geen muziek maakt maar het jat van obscure plaatjes die niemand kent, en je live performances fake zijn en je gewoon staat te playbacken. Waarbi ik voor het eerste geen bewijs geef behalve "je hebt niet genoeg ervaring om nummers te maken die zo goed zijn als wat jij zogezegd gemaakt hebt" en "als je live speelt staat er altijd wel een draaitafel, minidisc of harddiscrecorder in je setup, ook wel toevallig he". Dat bovendien ik die beschuldigingen uit als iemand die net zijn eerste magix music maker gekocht heeft en jij al 15 jaar in de muziek zit, maar ik toch doe alsof ik alles van muziek maken feilloos kan beoordelen en er alles van weet. Je begrijpt dat jij dan ook wel eens dringend om hardde bewijzen zou vragen voor die beschuldigingen. Vooral als ik die beschuldigingen ook nog op internet zou verspreiden. (voor de goede orde, ik ben niet van plan zulke wilde verhalen te verspreiden en geloof echt wel dat jij je eigen muziek maakt en alles wat je als live voorstelt ook live is hoor, het is maar een voorbeeld :))
 
Laatst gewijzigd:
Tja, six je komt er gewoon niet onder uit dat je uit je nek aan het lullen bent ;) Da's niet persoonlijk, maar wat Nicolas 2000 allemaal geschreven hebt kan ik enkel beamen!

Bewijzen 6! :D :D
 
Zelfde als met ufo's. Als mensen die fotograferen zijn het vaak per direct buitenaardse wezens, en dan is het aan de ander (die denkt dat het iets aards, natuurlijks is) om het tegendeel te bewijzen. Nogal krom is dat he?
 
Bewijzen 6!
eureka! die wil ik idd!

Sixtrak, er zijn duizenden foto's, uren film, uren geluidsopnames, honderden kilo's maansteen, heelder saturnus V raketten, maanlanders, trainingsapparaten, een gedocumenteerde industrie van 10 jaar enz enz. Letterlijk tonnen bewijs pro apollo. 40 jaar peer reviewed, niet weerlegd, dus ruim voldoende om aanvaard te zijn als mainstream.

Wat wil dit nu zeggen? Gewoon extra bewijs vragen voor de maanlandingen "want ik geloof het niet met het huidige bewijs" is niet geldig. Het is een straatje zonder einde waarin altijd meer bewijs gevraagd wordt.

Als jij een vraag hebt over het gegeven bewijs, stel ze dan. Ik zal doen wat ik kan om het antwoord te geven, en je helpen zoeken indien ik het niet zelf weet. Ik kan het ook aan anderen vragen, ik ken nog meer mensen die geschoold zijn in ruimtevaart, of die nog aan Apollo hebben meegewerkt.

Als jij een beschuldiging hebt over het voorgestelde verhaal, maak dan die beschuldigin en geef het bewijs daarvoor. De bewijslast ligt nu bij degenen die het verhaal van NASA tegengaan; NASA is al lang en ruim aan zijn bewijslast toegekomen voor het verhaal dat zij naar voren brengen. Dus in het geval van beschuldigingen, geef ze dan zoveel solide bewij mee dat NASA wel moet met beter bewijs komen of zijn claims terugtrekken. Indien je zo'n sterke argumenten niet hebt, is er geen enkele reden om NOG meer bewijs van NASA te vragen. Want dan gaat geen hoeveelheid bewijs je ooit overtuigen.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
Ufo's en Aliens heb ik niets mee...
wel zaken die door de mens zijn geclaimed als het gaat om technisch kunnen en dan zeker zo groteque als deze...

Het was een analogie.. Een vergelijking, voorbeeld. :)
 
De bewijslast ligt inderdaad bij de 'hoaxers' en die komen tot nu toe niet dusdanig sterk uit de hoek dat ze mij overtuigen.

Het ontkrachten van een hoax is vaak bij voorbaat al een verloren zaak.
Maken ESA en NASA decennia na de eerste foto van het gezicht van Mars nieuwe foto's met hoge resolutie, dan worden beide instellingen beschuldigd van manipulatie van beelden.
 
Origineel geplaatst door Tom 32
De bewijslast ligt inderdaad bij de 'hoaxers' en die komen tot nu toe niet dusdanig sterk uit de hoek dat ze mij overtuigen.

Het ontkrachten van een hoax is vaak bij voorbaat al een verloren zaak.
Maken ESA en NASA decennia na de eerste foto van het gezicht van Mars nieuwe foto's met hoge resolutie, dan worden beide instellingen beschuldigd van manipulatie van beelden.

Jaa! Ik heb de link met muziek gevonden! Cydonia staat hier op een T shirt die ik in '94 kocht van The Orb.. :)
 

Attachments

  • orbtcydonia.jpg
    orbtcydonia.jpg
    27,6 KB · Bekeken: 47
Wat helemaal krom zijn, zijn hoax theorieën die claimen dat iemand iets gefaked heeft waarop een mens geen invloed heeft. BV "de foto's van de achterkant van de maan zijn fake" (jaja, sommigen beweren dat, maar er zijn ook iets minder extreme voorbeelden). Wat een absoluut onlogische claim! Waarom zou iemand nu het uitzicht van de achterkant van de maan faken? Dat is een hoax die per definitie uit moet komen, want niemand kan het uitzicht van de achterkant van de maan veranderen, dus als iemand anders ooit echt de achterkant ziet, weet hij meteen dat je gefaked hebt.

In dat opzicht zijn de hoaxclaims over de sterkte van de Van Allen gordels ook logisch keukenafval: als ze nu toen logen over de sterkte van die gordels, dan had er in de toekomst wel iemand een metertje in de nog steeds even sterke gordels geplaatst en te weten gekomen dat ze gelogen hadden (en de data was toen reeds, en is nu nog steeds wereldwijd gekend en door veel landen gemeten. Absoluut zinloze hoax dus die in dat theorietje naar voren komt.

Het gezicht van mars is een behoorlijk grote mesa. Ook daar is de claim praktisch gezien dat NASA en ESA iets hoaxen waarover ze geen controle hebben, dus dat per definitie ooit uit gaat komen. Erg onlogisch dus om zoiets te claimen. En daarenboven: als ze niet wilden dat wij mensjes wisten dat er een gezicht op Mars stond, waarom dan eerst die foto's publiek verspreiden? Waarom er dan nieuwe foto's van verspreiden? Als ze van het begin niks over dat gezicht werledkundig hadden gemaakt, hadden ze nooit iets moeten hoaxen waarover ze geen controle hebben. Occam's razor concludeert dan dus: die foto's die tonen dat het gezicht op Mars gewoon een heuvel is, zijn veel waarschijnlijker echt dan fake. In dit geval zo veel waarschijnlijker dat we van praktisch bewezen kunnen spreken. Prktisch bewezen, want zoals reeds gezegd bestaat enkel in de wiskunde het absolute bewijs.

En onthoud dat al deze claims wetenschappelijk gemaakt zijn door ESA/NASA, dat wil zeggen dat ze weerlegd zijn als daarvoor het nodige wetenschappelijke bewijs is gegeven. Mooie uitdaging toch?
 
En onthoud dat al deze claims wetenschappelijk gemaakt zijn door ESA/NASA, dat wil zeggen dat ze weerlegd zijn als daarvoor het nodige wetenschappelijke bewijs is gegeven. Mooie uitdaging toch?

Dat zou je zeggen, maar gemiddelde hoax sites in beschouwing genomen, laten deze hoaxers zich weinig gelegen liggen aan wetenschappelijk bewijs.
 
het schijnt dat NASA recentelijk een boek wilde uitbrengen om alle Hoax argumenten van tafel te vegen...
maar wat blijkt nu... ze hebben zich toch maar bedacht!

als je dan toch niet wil luisteren naar al die (volgens jouw/jullie) nonsense waarom ga je er dan telkens er toch zo vastberaden op in? is het je taak om iedereen te overtuigen dat het wel zo was? hoe sterk zijn die feiten dan?

en dat je er in afgestudeerd bent is dan wel leuk maar... je zou hem nooit begonnen zijn als je al niet zo gefascineerd was. en om die studie succesvol af te ronden deed je er alles aan om die materie zo goed mogelijk in je op te nemen.
dan is het ook zo niet verwonderlijk dat je zo volhard bent en van geen andere standpunten wil weten.

de versie van hoe het gegaan zou zijn ken ik al, maar ik neem tenminste ook ff de tijd om mijn gedachten te laten gaan over de andere kant van de zaak. en nee, het is niet om jullie uit je droom te helpen (hoewel ik betwijfel of jullie dat zo zien) maar je moet er altijd rekening mee houden dat je belazerd word door de 'grote jongens' we hebben het eerder gezien in de geschiedenis en het gebeurd nog steeds... dingen kloppen gewoon niet 100% als je er tenminste voor open wil staan zonder direct een zijde te kiezen. hoe groter de leugen, hoe meer mensen hem geloven...

things are not always what they seem.
 
de versie van hoe het gegaan zou zijn ken ik al, maar ik neem tenminste ook ff de tijd om mijn gedachten te laten gaan over de andere kant van de zaak.

Waarmee je suggereert dat iedereen die ervan uitgaat dat er wel mensen op de maan hebben gestaan dat niet doen.
Je noemde het eerder al 'klakkeloos' aannemen dat het zo is, maar dat is niet dat ik in dit topic terugzie eigenlijk en zou dat wel zo zijn, nemen de hoaxaanhangers hun dan waarheid dan niet net zo klakkeloos aan?


groet

Tom
 
het schijnt dat NASA recentelijk een boek wilde uitbrengen om alle Hoax argumenten van tafel te vegen...

Overigens vind ik de woorden 'het schijnt' al veelzeggend in dezen.;)
 
28 ] In 1969 computer chips had not been invented. The maximum computer memory was 256k, and this was housed in a large air conditioned building. In 2002 a top of the range computer requires at least 64 Mb of memory to run a simulated Moon landing, and that does not include the memory required to take off again once landed. The alleged computer on board Apollo 11 had 32k of memory. That's the equivalent of a simple calculator.


van de hoax site..

Die gast die dit schreef heeft echt geen flauw idee waar ie het over heeft..:)
 
het schijnt dat NASA recentelijk een boek wilde uitbrengen om alle Hoax argumenten van tafel te vegen...
maar wat blijkt nu... ze hebben zich toch maar bedacht!

als je dan toch niet wil luisteren naar al die (volgens jouw/jullie) nonsense waarom ga je er dan telkens er toch zo vastberaden op in? is het je taak om iedereen te overtuigen dat het wel zo was? hoe sterk zijn die feiten dan?

"het schijnt dat" is een slecht begin. Je hebt gelijk, maar probeer iets bevestigd te hebben voor je het beweert.

Je hebt gelijk, iemand wou een boek uitbrengen. Afgeschaft, omdat men het verspilling van geld vond, en men sowieso er toch geen nut in zag wat betreft hoax believers overtuigen. Want:

NASA schrijft geen boek tegen hoaxes: "zie je wel! Ze durven niet eens antwoorden, de leugenaars!" zeggen de hoax believers.
NASA schrijft wel een boek tegen hoaxes: "zie je wel dat we op de waarheid zitten, anders zouden die leugenaars nu niet nog geld uitgeven om onze claims zogezegd te weerleggen, dit is nog maar eens bewijs dat het een hoax is!" zeggen de hoax believers. Waar feiten niet ontvangen worden, is ieder argument zinloos.

Waarom wij er vastberaden op ingaan? Zoals ik al zei: omdat we wel beschuldigd worden van leugenaars/naïvelingen te zijn. We worden beschuldigt, en als we ons verdedigen dan wordt dat gezien als bewijs van de beschuldigingen. Is het moeilijk om te begrijpen dat je daar behoorlijk kwaad van kan worden?

en dat je er in afgestudeerd bent is dan wel leuk maar... je zou hem nooit begonnen zijn als je al niet zo gefascineerd was. en om die studie succesvol af te ronden deed je er alles aan om die materie zo goed mogelijk in je op te nemen. dan is het ook zo niet verwonderlijk dat je zo volhard bent en van geen andere standpunten wil weten.

Willen we eens beginnen met over de FEITEN te praten en te stoppen met over personen te praten? Temeer omdat jij niet weet waarom ik aan de studie begonnen ben. Wat de exacte inhoud van de studie was en waar mijn specifieke interessen liggen. Jij niet weet hoe open mijn geest is. Want die beschuldiging geef je hier toch maar weer: ik heb oogkleppen op, heb een bekrompen geestje vanuit mijn interesse, en wil de waarheid niet zien dus blijf in het sprookje geloven. En dan vragen waarom we agressief overkomen en er maar blijven op ingaan... Dus daarom: niet over de personen gaan, maar gewoon een keertje met feiten en goede argumenten komen.

de versie van hoe het gegaan zou zijn ken ik al, maar ik neem tenminste ook ff de tijd om mijn gedachten te laten gaan over de andere kant van de zaak.

Ik heb reeds gezegd dat ik al 4 jaar met die hoax theorieën bezig ben. Ik weet niet hoe lang jij wilt dat ik mijn gedachten ergens over laat gaan... Ik heb al gezegd dat ik de bron die jij gaf, ufos-aliens.co.uk, ken en meermaals gezien heb. Ik heb zowat alle hoax claims al meermaals gezien, want de meesten worden continu herhaald en als nieuw voorgesteld. Wil je dan niet zo arrogant zijn om alsnog mij af te beelden als iemand die zijn oogklepjes ophoudt en geen tijd neemt voor de andere kant van de zaak, ja zelfs de andere kant van de zaak niet kent. Percy, Hoagland, René, Sibrel, White (Jack en Jarrah), ik ken de grote en minder grote hoax figuren ongeveer allemaal hoor ondertussen. Been there, done that.

en nee, het is niet om jullie uit je droom te helpen (hoewel ik betwijfel of jullie dat zo zien) maar je moet er altijd rekening mee houden dat je belazerd word door de 'grote jongens' we hebben het eerder gezien in de geschiedenis en het gebeurd nog steeds... dingen kloppen gewoon niet 100% als je je er tenminste voor open wil staan zonder direct een zijde te kiezen. hoe groter de leugen, hoe meer mensen hem geloven...

things are not always what they seem.

Wat een holle woorden zeg. Geen bewijs weerom, en al hebben "ze" over van alles en nog wat gelogen, BEWIJS dan eens dat ze over Apollo gelogen hebben? Weerom een irrelevante, logisch incorrecte extrapolatie die bovendien geen bewijs meedraagt. Als je Apollo wilt bediscussiëren, discussieer dan over Apollo zelf. En weerom die veronderstelling dat wij zo naïef zijn dat we de leugens van "ze" maar slikken.

Dus nogmaals: je hebt beschuldigingen gemaakt, nu is het tijd om te komen met:

-logisch correcte argumenten
-feitelijk correcte bewijzen om de argumenten te onderbouwen
-en liefst ook nog een consistente overall theorie van wat dan wel gebeurd is

En dat allemaal met betrekking tot Apollo zelf, niet vaag gaan extrapoleren. Apollo, Apollo en niks dan Apollo. Daarover gaat het tenslotte, niet? Als je dat niet kan, zie ik geen geldige reden om de beschuldigen aan te houden. Ik heb nog steeds geen enkel argument dat rechtstreeks betrekking had tot Apollo van jou zien komen, ook geen enkele vraag. 9/11, "ze" liegen, "de technologie", en nu iets concreets en over apollo AUB.
 
Die claim over computers is inderdaad belachelijk (feitelijke onjuistheden buiten beschouwing gelaten, heeft de man niet door dat die computer geen fysische en audiovisuele maanomgeving moest simuleren...). En iemand heeft de landercomputer zelfs nagebouwd (over freaks gesproken! :D) en het ding werkte hoor.

Verder vraagt hij zich op die site ook af waarom zoveel apollo astronauten in de periode 1972-1977 uit het succesvolle Apollo project stapten. Jeetje, misschien omdat het Apolloproject zijn laatste maanvlucht had gezien in 1972? De claim net daarboven dat zoveel maanastronauten kort na de landingen en verdacht omkwamen, is hopeloos incorrect. Je mag zelf opzoeken wie er nog leeft, wie dood is, en hoe ze gestorven zijn. Niks bijzonder hoor.

Stukjes van ufos-aliens.co.uk zouden een prachtig artikel voor The Onion zijn, maar spjitig genoeg neemt ufos-aliens zichzelf wel serieus.
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Die claim over computers is inderdaad belachelijk (feitelijke onjuistheden buiten beschouwing gelaten, heeft de man niet door dat die computer geen fysische en audiovisuele maanomgeving moest simuleren...)

Verder vraagt hij zich op die site ook af waarom zoveel apollo astronauten in de periode 1972-1977 uit het succesvolle Apollo project stapten. Jeetje, misschien omdat het Apolloproject zijn laatste maanvlucht had gezien in 1972?

:D

Het lijkt wel of ze kosten wat het kost een klein detail willen uitvergroten zodat het lijkt op een cover up. Echt knijpen tot te laatste druppel is wat ze doen.. Het zou leuke discussie worden als het technisch goed onderbouwd wordt, maar dat gebeurt niet..
 
Origineel geplaatst door Tom 32
De bewijslast ligt inderdaad bij de 'hoaxers' en die komen tot nu toe niet dusdanig sterk uit de hoek dat ze mij overtuigen.
daar ben ik het niet mee eens...
jullie staan achter een claim van NASA (waar je notabene zelf niet eens bij was), het is dus aan jullie (in het verlengde van NASA) om met bewijs te komen... een katholiek zegt toch ook niet tegen een atheist, "bewijs maar dat god niet bestaat"
'hoaxers' zijn vrij om te geloven dat het niet zo is net zoals 'jullie' die 'geloven' (want je was er echt niet zelf bij) dat het wel zo was. want: iets wat je niet 100% zeker weet blijft geloven...

maar goed, wat is dan het meest overtuigende bewijs voor jullie dat ze er WEL zijn geweest?
ik weet het nl. niet, maar jullie wel toch?
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top