Het grote Chriet Titulaer topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Rollie
Deze opmerking is niet voor jou, maar voor arv. (is een geintje tussen mij en arv)

Oh dat had ik door hoor, maar mijn opmerking staat ook op zichzelf. Ik zou wel wat meer muzikaal talent kunnen gebruiken :).
 
hier is het zo'n beetje mee begonnen,
erg leuke titel: 'een methode om extreem high te worden'.
Dan is er het absurde verhaal van John Whiteside Parsons, die aan de wieg stond van de Jet Propulsion Labs, - maar tevens overtuigd satanist die samen met L. Ron Hubbard probeerde een duivels-baby te produceren (ja, nee, niet samen natuurlijk maar met behulp van een roodharige dame, eh, waarmee Hubbard er tenslotte vandoor ging waarna Parsons bij een experiment zijn garage en zichzelf opblies)
'Strange Angel' door George Pendle, zeer goed boek.
Dan is er het feit dat de amerikanen dus eigenlijk door (ex)-nazi's op de maan gezet zijn. Absurd eigenlijk.

En dan komen mensen met van die cover-up samenzwerings-theorien als zou de maanlanding ge-hoaxed zijn want- oh! - het vlaggetje wapperde! Tsjemig. De werkelijkheid is vreemder dan welk verzinsel ook.
Ik heb jarenlang die hele scene gevolgd, en er ook over geschreven, columns en stukken, net voordat de X-Files die hele zooi opengooide (samenzwering!) en ik kan je vertellen dat er niets vermoeiender is dan mensen die altijd maar weer voor de meest onwaarschijnlijke verklaring gaan.
 

Attachments

  • goddard wraps.jpg
    goddard wraps.jpg
    27,1 KB · Bekeken: 71
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door brmzz
vet hoor!

de russische ruimtevaart was/is inderdaad meer down-to-earth dan de amerikaanse die meer het show element gebruiken. ik heb ergens gelezen dat in rusland niet afgeteld word maar meer : iedereen klaar? ja ? ok daar gaan we!

ook was het plassen tegen de voorband van de kosmonautenbus door de kosmonauten verplicht omdat geluk zouo brengen. :D

hier nog een leuk artikel over de russen ( en verder op de site ook nog een hoop )

http://blog.modernmechanix.com/2006/10/03/soviet-cities-on-the-moon/

de russen zeiden dat ze ook naar de maan gingen en daar ook meteen een stad gingen bouwen... daar kregen de yanks wel erg de schrik van in de benen...

De Russen tellen wel degelijk af hoor, het moet ook wel want vele lanceerprocedures, zowel pre als post lancering, zijn streng tijdsgescript. De exacte bewoordingen zijn natuurlijk wat anders, maar ze tellen zeker af. 45 seconden voor lancering kan je exact zeggen dat het nog 45 seconden tot lancering is, iets wat ze zonder aftellen niet zouden kunnen. Je kan simpelweg een complexe raket niet op een willekeurig moment en zonder procedures lanceren.

Het is niet zozeer dat de amerikanen een show van de ruimtevaart maken. Het is eerder dat ze het soms iets exclusiever behandelen, er minder alledaags mee omgaan. De manier waarop cosmonauten afscheid nemen van familie en naar de raket stappen is allemaal wat alledaagser, zoals ik ook zei hoe ze een extra instrument er gewoon opschroeven zonder 15 studies voordien waneer ze weten dat die niet nodig zijn, dat soort dingen.

Het showelement van de amerikaanse ruimtevaart is kleiner dan het overkomt. Simpelweg omdat amerikaanse ruimtevaart meer in de media zit met NASATV enzo. Maar om te zeggen dat amerikanen voor de show in de ruimte gaan of er showtralala rond verkopen en de russen niet, is fout. Kijk bijvoorbeeld naar de bijgelovige procedures (noem het beter tradities) die cosmonauten moeten doen alvorens te vertrekken, dat kan je ook show en tralala noemen.

Wat de russische maanplannen betreft: de algemene boodschap van rusland was dat ze niet probeerden bemand naar de maan te gaan, althans vanaf het moment dat ze concreet die plannen hadden, hadden ze die officieel niet meer :). Voordien gingen ze inderdaad de ruimte veroveren, maar zoals altijd met de russen in die tijd, hoorde je officieel maar van een specifieke missie net nadat ze gebeurd was. Dus als ze in 1958 over steden op de maan zouden filosoferen, dan zou je niks van een concreet maanprogramma horen tot er een voertuigje op de maan geland is, meer nog een concreet programma zou ontkend worden. Dat ze onbemand naar de maan probeerden te gaan in concrete programma's werd snel duidelijk, niet alleen door de meetdata waarin het artikel naar verwijst, maar later ook als de uitgevoerde missies officieel bekend werden gemaakt (de geslaagde dan toch...). En er was info die erop wees dat ze het bemand probeerden (gedetecteerde N1 lanceringen), maar dat was pas toen Apollo al volop op gang was. Maar officieel dus geen concreet russisch maanprogramma. Echter Amerika nam het zekere voor het onzekere en wou als eerste een mens op de maan zetten (en als dat niet lukte dan toch zeker een mens op de maan zetten). Dat de russen, indien ze het nog niet van plan waren, dat dan ook en liefst eerder zouden proberen sprak voor zich. Over de berichten van ganse steden op de maan zullen ze zich iets minder druk gemaakt hebben, omdat die wel erg onrealistisch waren. Hun grootste angst was dat de russen eerder op de maan zouden raken. Spectaculairder misschien ook, dat was moeilijk te voorspellen. Maar die kans was reëel. Echter niet in de mate van de steden die op die afbeelding staan. De geschiedenis heeft ons geleerd dat ze niet eerder waren, en hun programma ook minder spectaculair was (slechts 1 persoon in een minilandertje per missie).

Het artikel dat je linkt is zeker leuk en interessant om te lezen, maar ik heb de indruk dat het meer bedoeld was voor tijdschriften dan wetenschappelijke publicaties. Bovendien komt het uit een tijd dat de info van rusland incompleet, en de officiële incorrect was. Dus voor feiten zit je beter met de info van na de val. Want wat hier besproken wordt is in feite maar een studie, geen concreet plan. Een beetje zoals de ruimtewielen die hier al naar voren gekomen zijn, dat waren toen ook maar studies voor een verre toekomst, geen concrete plannen waar rusland van wakker lag. Voor een kijk in hoe het publiek erover dacht, is dit echter wel een heel goede bron.
 
Dan is er het feit dat de amerikanen dus eigenlijk door (ex)-nazi's op de maan gezet zijn. Absurd eigenlijk.

En russen door ex-nazi's in de ruimte geraakt zijn...

Beide landen haalden raketgeleerden en technologie uit nazi-duitsland, om samen met hun eigen geleerden en technologie verder te ontwikkelen tot de ruimtevaart zoals wij ze doorheen de geschiedenis kennen.
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
En russen door ex-nazi's in de ruimte geraakt zijn...

Beide landen haalden raketgeleerden en technologie uit nazi-duitsland, om samen met hun eigen geleerden en technologie verder te ontwikkelen tot de ruimtevaart zoals wij ze doorheen de geschiedenis kennen.

project Paperclip:

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_paperclip
 
http://www.russianspaceweb.com/rockets_german_legacy.html
http://www.russianspaceweb.com/a4_team_moscow.html

Linkjes met een beetje info over de andere kant :). Door de geslotenheid van communistisch Rusland is er daarover echter minder geweten. Maar het moge duidelijk zijn dat beide grootmachten de rakettechnologie van Duitsland hebben gebruikt als uitgangspunt voor hun programma's, en de duitse wetenschappers naar het thuisfront vervoerd hebben om daar aan de ontwikkelig van rakettechnologie te werken.

3500 duitse wetenschappers werden amerikaans burger. 6000 werden naar Rusland gebracht. De toestand in Amerika was blijkbaar iets beter dan in Rusland, want na hun vrijstelling gingen de meeste uit rusland terug naar Duitsland, terwijl een groot perceptage van degenen in Amerika daar bleef. de Duitse wetenschappers vonden in Amerika een cultuur die dicht bij die van hen lag, en een ideale infrastructuur voor het uitvoeren van hun wetenschappelijke bezigheden. In Rusland mankeerde het aan beide. Vandaar dat ze in Amerika wel bleven "plakken" :). Meer nog, uit Rusland werden velen zelfs actief teruggestuurd naar Duitsland omdat men de Duitsers in hun eigen (defensie)programma's als bedreiging voor de veiligheid zag.

Nuja, beiden hebben dus duitse technologie en wetenschap, verpakt in mensen, naar hun thuisland getransporteerd en gebruikt voor het opstarten van onder andere hun raketprogramma's.
 
Laatst gewijzigd:
t'iz wel apart te noemen dat duitsland na de 1e WO binnen niet al te lange tijd zo'n ongelovelijk wapen arsenaal kon opbouwen, toevallig ook dat 'de tegenpartij' er niets van af wist. wie heeft dat allemaal gefinancierd? :bekdicht: kwam natuurlijk bepaalde partijen wel allemaal goed uit om europa te destabiliseren om het daarna weer met hun hulp op te bouwen, kassa! :maffia:

dat doet ons denken aan bepaalde andere scenario's, waar we het dan maar even niet over zullen hebben...
 
Ik vind dat we het nu weer over geheugen metaal en microprocessoren moeten hebben :D

hehehe..
 
Origineel geplaatst door 6 trak
t'iz wel apart te noemen dat duitsland na de 1e WO binnen niet al te lange tijd zo'n ongelovelijk wapen arsenaal kon opbouwen, toevallig ook dat 'de tegenpartij' er niets van af wist. wie heeft dat allemaal gefinancierd? :bekdicht: kwam natuurlijk bepaalde partijen wel allemaal goed uit om europa te destabiliseren om het daarna weer met hun hulp op te bouwen, kassa! :maffia:

dat doet ons denken aan bepaalde andere scenario's, waar we het dan maar even niet over zullen hebben...

*gaap* niks zo eenvoudig en saai als wilde verhalen ophangen zonder er maar 1 stukje bewijs voor te geven.

Laten we het over robots hebben die orgel spelen, daar is tenminste bewijs van. 8) :)

Daar bestaan nog lichtbeelden van, meneer Sonneberg.

Misschien leuk om een lijstje van dingen te maken die Chriet Titulaer naar voren bracht maar het niét gehaald hebben? :)

Erg veel geheugenmetaal zie ik niet om me heen in die functie, hoewel titanium natuurlijk op zich wel vaak gebruikt wordt. Maar dan omwille van andere eigenschappen dan de geheugenfunctie. Is het niet zo dat de draden in Sennheiser hoofdtelefoons van titanium zijn? Die dingen zijn in ieder geval niet echt in een hoek te plooien, en ook niet zomaar te solderen.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
t'iz wel apart te noemen dat duitsland na de 1e WO binnen niet al te lange tijd zo'n ongelovelijk wapen arsenaal kon opbouwen, toevallig ook dat 'de tegenpartij' er niets van af wist. wie heeft dat allemaal gefinancierd?

Volgens mij zijn het de aliens geweest. Die hebben een handje geholpen.
 
Origineel geplaatst door Arv
Volgens mij zijn het de aliens geweest. Die hebben een handje geholpen.

Die hadden wel lang genoeg uitgerust van het bouwen van de piramiden vol met rare tekeningetjes, bouwen van glazen megastructuren op de achterkant van de maan, ondergraven van Atlantis en gezichtjes kerven in Mars, dus het was tijd voor iets nieuws vonden ze. Even voor de goede orde: we hebben het hier over die rotaliens van Mars, niet over die relaxte van Saturnus (die hebben zelfs een speedway rond hun planeet aangelegd 8) )

:stupid :stupid :stupid
 
Inderdaad, aan de 'achterkant' van de maan, daar houden die aliens zich schuil natuurlijk.. Is de maan niet toevallig een holle halve schijf? Een hele wereld gaat daar schuil! (sorry ik sla door.. :D )
 
t'iz wel apart te noemen dat duitsland na de 1e WO binnen niet al te lange tijd zo'n ongelovelijk wapen arsenaal kon opbouwen, toevallig ook dat 'de tegenpartij' er niets van af wist. wie heeft dat allemaal gefinancierd? .

Ja wie denk je??? sjongejongejonge .:stupid :stupid :stupid
En duitsland had helemaal geen ongelofelijk wapen arsenaal, hun tanks waren in het begin van de oorlog b.v. inferieur tegen over de franse en tjechische tanks...hun vliegtuigen waren modern maar dat waren die van engeland ook, en ook b.v. de nederlandse fokker g1 jachtkruiser was ultra modern maar daar hadden ze niet zoveel van.
Het was vooral bluf en superieur tactisch/strategisch inzicht en een compleet nieuwe manier van oorlog voeren...blitzkrieg waardoor ze wonnen niet doordat ze een ongelofelijk wapen arsnenaal hadden
 
Fuck war ......

Ik weet nog goed dat ik als 10 jarig jochie ('86) vol ongeloof te hooren kreeg dat we in de nabije toekomst (over een jaar of 20) met elkaar konden praten en elkaar konden zien op afstand , met behulp van een klein draadloos apparaatje niet veel groter dan een pols horloge . de techniek was er al , maar de componenten waren nog te groot . Dit was toen echt pure sience fiction rechtstreeks uit het huis van de toekomst voor mij .

de mobielle telefoons vallen me nu eerlijk gezecht een beetje tegen , eerder irritant .
Soms wel erg handig.....
 
Bericht door een moderator:
Chriet is al in geen velden of wegen meer te bekennen in deze thread en de besproken onderwerpen beginnen iets te beladen te worden. Verder discussiëren kan bijvoorbeeld op http://www.niburu.nl/
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top