Vangelis dus...

Die KIJK kreeg je er inderdaad bij. Ook een exemplaar van Aarde en Kosmos, wat volgens mij al een eeuwigheid niet meer bestaat.
 
CT was vanaf het begin een volstrekte idioot, die bij de opkomst van de audio-cd op de tv beweerde dat je het nieuwe medium gerust door de kamer kon smijten, of er op kon gaan staan, want er kon niks gebeuren..
 
Voor de mensen die niet (meer) weten hoe Chriet eruit zag:

150px-Chriet.jpeg


Even over de filmpjes aan het begin van deze thread:
Het tweede filmpje staat als titel vermeld: Vangelis - Blade Runner (end credits) Soundtrack and Video. Het lijkt mij dat dat niet de Video is van Blade Runner. (het is wel weer lang geleden dat ik hem gezien heb). Het filmpje gaat volgens mij over het Evoluon in Eindhoven. Eveneens een hoogtepunt in de Nederlandse wereld van "futurisme / wetenschap / techniek / de toekomst" dat in de vergeltelheid is geraakt.

Nog even over Chriet Titulaer. Ik heb ook begrepen dat hij een hersenbloeding heeft gehad en aan één kant van z'n lichaam verlamd is geraakt. Ik mocht altijd graag naar hem kijken. (Stond 'ie weer in één of andere Japanse lawaaierige nucleaire kernreactor een horloge met ingebouwd rekenmachine aan te prijzen)
 
Vangelis mag van mij wel elke dag een album uitbrengen.
In een interviev zei hij ooit dat ie zoveel componeerd,dat ie matteriaal heeft voor ongeveer 100 albums per jaar.
En het gekke is ,dat ik de man nog geloof ook.
Als je alleen al de bootlegs telt....das niet normaal.
En ook dat mooie filmpje dat ie maar een beetje zit te improviseren...geweldig.

Gelukkig is ie het nog niet verleerd,dat bewijst ie wel op de blade runner trilogy,1968 en El Greco (the soundtrack).
Hoewel het album 1968 wel erg vaag is.

Leuk dat er nog mensen zijn die Vangelis nog moeten ontdekken,en het nog goed vinden ook.
Ik zou willen dat ik dat nog een keer mocht overdoen.
Hoewel het wel muziek is waar je even aan moet wennen,dus geef de cd een 2e kans.
Zo weet ik nog dat ik aan Direct even moest wennen,maar The City juist weer niet.
Het is ook maar net waar je voor open staat.

Zo hoorde ik vandaag toevallig op x-fm een zwaar platverkrachte versie van Cambodia(Kim wilde),m'n teennagels scheurde ervan.kolere wat was dat door en door slecht.
Kijk,als je dat goed vind,dan ben je echt zwaar kansloos dat je ooit van de muziek van vangelis gaat houden.
Met zulke A-muzikale pannekoeken heb ik het echt te doen.

aanraders van Vangelis zijn:
Best of albums,dan kun je een beetje in de sfeer komen,en van alles een beetje proeven.
En daarna naar de winkels sprinten om de volledige albums te halen.
 
Laatst gewijzigd:
hmm....het is toch niet oude koeien-dag vandaag ? :z

maar, die improvisatie is inderdaad geweldig ! Is er ook iemand die weet waar die video vandaan komt ? En of er meer van is, uiteraard ?
 
hmm....het is toch niet oude koeien-dag vandaag ? :z

maar, die improvisatie is inderdaad geweldig ! Is er ook iemand die weet waar die video vandaan komt ? En of er meer van is, uiteraard ?


Ik weet niet wat je daarmee bedoeld,maar blade runner trilogy,1968 en el Greco(the soundtrack) zijn nou niet bepaald oude koeien.
Maar ik zal je wel verkeerd begrijpen.

Voor zover ik weet komt het improvisatie filmpje van de site Elsewhere.
Hier en daar staan op die site nog een handje vol filmpjes.
 
Ik weet niet wat je daarmee bedoeld,maar blade runner trilogy,1968 en el Greco(the soundtrack) zijn nou niet bepaald oude koeien.
Maar ik zal je wel verkeerd begrijpen.

Wat dacht je van het posten in een thread van twee jaar oud? ;)

Voor zover ik weet komt het improvisatie filmpje van de site Elsewhere.
Hier en daar staan op die site nog een handje vol filmpjes.

Elsewhere is cool, maar Youtube staat er ook vol mee. Hier bijvoorbeeld die eerder genoemde improvisatie (periode van China of zo?):

Improvisatie met twee andere synthesiasten (1982):

Demonstratie uit zijn studio:
 
Wat dacht je van het posten in een thread van twee jaar oud? ;)



Elsewhere is cool, maar Youtube staat er ook vol mee. Hier bijvoorbeeld die eerder genoemde improvisatie (periode van China of zo?):
http://www.youtube.com/watch?v=u_jsMPiTaqE
Improvisatie met twee andere synthesiasten (1982):
http://www.youtube.com/watch?v=fND-Q8w_AcE
Demonstratie uit zijn studio:
http://www.youtube.com/watch?v=zoEkyBX7qsg

Hehehe..niet eens op gelet joh,nou ja boeie,keep the threads alive!!!:okdan:

Mooie filmpjes trouwens
 
Vangelis in zijn studio vandaag de dag, voor hem geen gezeik waar hij zijn sound uit kan halen, u vraagt wij draaien (letterlijk) :D

 
Volgens mij is het zo custom als het maar zijn kan.
Ik geloof nooit dat er een fabrikant is die een synthesizer/fruitautomaat op de markt brengt.

Ik dacht trouwens dat ie niets met computters te maken wilde hebben,ik zie er anders verekt veel om hem heen staan?
 
Ik denk dat dat "niks met computers te maken hebben" de fruitautomaat ook verklaart: volgens mij heeft hij een mannetje dat alles voor hem instelt, en hij via de fruitautomaat kan doen wat hij wil. Ik zag ook wel een audio sequencer, dus misschien heeft Vangelis die toch leren gebruiken voor opnames die meer dan 1 take vereisen. Of die sequencer is natuurlijk helemaal met de mixer geïntegreerd, zodat hij het ook weer old skool kan bedienen... Die beamer is wel handig! Meteen zicht of iets over de zeik gaat of niet, of de mix goed gevuld is of niet.

Ik dacht dat die fruitautomaatbakjes trouwens wel te koop waren, maar vraag me niet waar. Dit is in ieder geval een krankzinnige setup met enorm veel van die bakjes. :)
 
Overigens is dit voor mijn manier van werken wel een droomsetup, al zou ik wel ergens naast me een analoog (stijl) draaiknopsynthesizer willen hebben met geheugens, zodat ik synthgeluiden kan draaien en zijn geheugens dan via een stukje fruitautomaat kan oproepen.

En bovenal geen geklooi met computers, gewoon one step recording. Ik kan wel met computers uit de voeten, maar wil er zo weinig mogelijk mee te maken hebben als ik muziek maak. Ik vind de techniek van synths en opname en dergelijke fantastisch, maar als ik muziek maak moet die verdwijnen en enkel functionaliteit op technisch vlak overblijven. De fruitautomaat met pedalen lijkt me een redelijk perfecte vorm daarvan.
 
En in mijn monoloog nog een vraagje: zag ik nu een zijdelingse aftertouch a la CS80 in zijn speelstijl? Ik wist niet dat zo'n klavieren nog gemaakt werden...
 
Is dat niet gewoon hoe zijn beweging op de aftertouch is? Zijdelings bewegen is makkelijker dan voorwaarts denk ik. De druk/weerstands verandering is in beide gevallen volgens mij hetzelfde.
 
ik hoor alleen maar kant en klaar gesamplede orchestrale geluiden, echt zo NIET boeiend qua sounddesign gewoon
 
Het is in essentie een sampler, je zet eronder wat je wil. Als jij 300 overstuurde hardcore kicks en 80 verschillende superstrings ter beschikking wil, kan dat ook.

Op z'n minst de manier om on the fly te switchen en layeren zonder te moeten pielen vond ik alvast erg boeiend.
 
ik hoor alleen maar kant en klaar gesamplede orchestrale geluiden, echt zo NIET boeiend qua sounddesign gewoon

Maar daar gaat het filmpje ook niet over. Hij is bezig met het componeren voor film. Daarbij wil hij zo snel mogelijk kunnen werken. Om te voorkomen dat hij z'n inspiratie verliest omdat 'ie eerst op zoek moet naar de juiste sample, kan hij nu met een simpele handeling het juiste geluid vinden.
 
Back
Top