Maak een stukje hiphop

Het geeft iig een idee van je stijl. Maar wat zou je zelf willen veranderen dan?


Ik wil er nog een iets hoger geluid in hebben met een beetje een snelle melodie.. En twijfel over dat rauwe hoge geluid wat er nu in zit in het laatste stuk..

En heb nu een beat met een lage viool... en dat kan beter een ander instrument worden vind ik.. een lekkere volle bas ofzo..
 
Ik vind de geluiden echt koel, heb je die gemaakt met die synth van de 5k?


My little was het eerste wat ik met die s5000 maakte en samen met die tweede is dat allebei gesequenced met de monomachine :biertje: Die laatse is gesecuenced met de 60. Ik vind die laatste een beetje vreemd lopen maar dacht post het maar. :)
 

Attachments

  • My little.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 52
  • Stand by.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 56
  • Oh.mp3
    4 MB · Bekeken: 46
Laatst gewijzigd:
vet topic dit, ik zal proberen om met regelmaat wat beats te posten. mijn aim is om dit jaar een cd te maken met wat mc's en wat beats te doen voor anderen. dat zal o.a wat meer authentieke hip hop zijn maar ik doe verder ook experimentele futuristische beats (ik noem het niet echt hip hop) maar the golden era is wel mijn ding .. 90's en natuurlijk 80's electro hip hop. tof filmpje kwam ik hier tegen met die gast met die korg esx, top!
 
ik zal proberen om met regelmaat wat beats te posten.

Zeker doen, wat ze zijn dope. :koffie:

Wat ik me dan afvraag waarom heb je een UR avatar? :P Vette shit Underground Resistance. :okdan:

Heeft niks met het topic te maken maar gewoon omdat het zo vet is.

 
Laatst gewijzigd:
My little was het eerste wat ik met die s5000 maakte en samen met die tweede is dat allebei gesequenced met de monomachine :biertje: Die laatse is gesecuenced met de 60. Ik vind die laatste een beetje vreemd lopen maar dacht post het maar. :)

Die laatste spreekt mij het meest aan, maar ik zit eerlijk gezegd te wachten op het moment dat de zwaardere drums, de bas en de rest inkomen. Dat heeft onder andere te maken met je sound die wat aan de dunne kant is.

De tweede beat vind ik wel wat voor een Kool Keith track.
 
Ik vind de geluiden echt koel, heb je die gemaakt met die synth van de 5k?


My little was het eerste wat ik met die s5000 maakte en samen met die tweede is dat allebei gesequenced met de monomachine :biertje: Die laatse is gesecuenced met de 60. Ik vind die laatste een beetje vreemd lopen maar dacht post het maar. :)


Documentje.. je beats zijn fijn hoor! En die laatste vind je misschien vreemd lopen, maar ik vind m wel lekker hoor! Vooral de sample vind ik lekker..Zit wel potentie in :halleluja

En in de track (knetteraar) die ik heb gepost zijn de wat meer realistische geluiden van de Korg micro X.. De andere geluiden komen uit de R3.. De beats zijn van de 5K en natuurlijk is hij daarin gesequenced..In deze track dus geen sounds van de interne VA synth van de MPC..
 
Zeker doen, wat ze zijn dope. :koffie:

Wat ik me dan afvraag waarom heb je een UR avatar? :P Vette shit Underground Resistance. :okdan:

Heeft niks met het topic te maken maar gewoon omdat het zo vet is.

YouTube- Underground Resistance - The Final Frontier

ik ben meer bekend en ervaren met mijn techno dingen en optredens. ik ben inderdaad een zeer groot techno liefhebber maar er gaat ook niks boven j.dilla, dj premier of delic beats.
ik ben breed muzikaal opgevoed van hip hop, hip house, house, techno, electro. de meeste technoproducers die nu minimaal eind 20 of ouder zijn hebben muzikaal mooie tijden en ontwikkelingen meegemaakt en zijn veelal ook hip hop liefhebbers. om eerlijk te zijn kan me niet erg veel bekoren wat er nu gaande is, ik grijp eerder terug naar de o zoveel mooie dingen die vroeger gemaakt zijn om me te laten inspireren. als ik nou 10 jaar ouder was dan had ik de disco ook nog meegemaakt.
 
Die laatste spreekt mij het meest aan, maar ik zit eerlijk gezegd te wachten op het moment dat de zwaardere drums, de bas en de rest inkomen. Dat heeft onder andere te maken met je sound die wat aan de dunne kant is.

De tweede beat vind ik wel wat voor een Kool Keith track.

Precies het probleem wat ik ook heb met die track. Verder is dat wel een compliment hoor, groot Kool keith fan hier. :halleluja
 
Kool Keith is idd niet helemaal goed snik.

Vandaag een CD gekocht met jaren '60 Soul/Funk. Vanavond heb ik al plannen, maar morgen ga ik er zeker mee aan de slag. Ik heb al wat mooie sampletjes gevonden.
 
Oogst van vandaag.
 

Attachments

  • Walkin.mp3
    2,2 MB · Bekeken: 46
  • Bill.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 45
pff beetje vage shit gemaakt vandaag..

en sample alsjeblieft de beat op t laatste stuk niet :P :D
 

Attachments

  • Kwalificatie (demo).mp3
    5,2 MB · Bekeken: 55
pff beetje vage shit gemaakt vandaag..

en sample alsjeblieft de beat op t laatste stuk niet :P :D

Heeft wel iets weg van mijn vroegere stijl. Komt dat orgeltje uit een Korg toevallig? Klinkt erg als m'n Korg X5DR namelijk.
 
Heeft wel iets weg van mijn vroegere stijl. Komt dat orgeltje uit een Korg toevallig? Klinkt erg als m'n Korg X5DR namelijk.

Ik weet niet. Was een groot stuk orgel sample > 2 juiste noten geknipt en nog 1x gepitcht = dit resultaat.

Verder ben ik opzich al best tevreden over de mix. Had m vrij snel al lekker in elkaar zitten. Zit wel meer gedetaileerde bewerking in dan dat je zou denken. :D
 
Zit wel energie in die beat willy :okdan: Lotuz soundclick werkt weer eens niet :P
 
Zit wel energie in die beat willy :okdan: Lotuz soundclick werkt weer eens niet :P

Thanks. Ik zit echt in een crisis periode van wat ik wil. Wat voor sound, wat voor stijl.. Wat voor richting??

Paraa :dubbel:
 
Jezus.. wat is er ineens weer veel bijgekomen hier.. Loopt lekker deze thread!!

Documentje! Je hebt weer 2 vage beatjes gebakken.. vind vooral de 2e wel potentie hebben.. de eerste is nogal afhankelijk van wat iemand van de bass vindt.. en die trekt mij niet zo.. maar de beat is lekker!

Willy! Die vage shit van je rockt heerlijk hier op de speakers.. Superbeatje.. dr dre achtig bijna.. Ik vind m lekker! Die verdient het wel om uitgewerkt te worden! Enne als iemand je beat sampled.. is dat alleen maar een compliment.. ;)

Lotuz! Je beat is weer van de gebruikelijke kwaliteit...(That ol soul) echt heerlijk funky.. damn wat een fijne stijl heb jij.. Natuurlijk erg afhankelijk van de sample.. maar klinkt echt af!

Give the drummer some more vind ik iets minder omdat hij wat eenvoudiger is.. maar het blijft toch weer een vette beat hoor!

Damn.. I still have a long way to go!
 
Back
Top