Maak een stukje hiphop

Voor wie deze nog niet gezien had, heb een tijdje terug allerlei oldschool hiphop klassiekers zitten namaken, gebaseerd op Oberheim DMX drum sounds, en filmpje gemaakt:




Vroege jaren 80 dus.... In een paar streken neergezet, zonder turntables :dj: - maar de Electribe SX kan veel... Verder alleen een Juno 106 gebruikt


:)
 
Voor wie deze nog niet gezien had, heb een tijdje terug allerlei oldschool hiphop klassiekers zitten namaken, gebaseerd op Oberheim DMX drum sounds, en filmpje gemaakt:


YouTube- Oberheim DMX Oldschool Hip Hop Beats on Electribe & Juno 106

Vroege jaren 80 dus.... In een paar streken neergezet, zonder turntables :dj: - maar de Electribe SX kan veel... Verder alleen een Juno 106 gebruikt


:)


Ik had het al eens eerder gezien maar damm wat blijft dat filmpje vet :halleluja net als je meeste filmpjes op jijbuis trouwens. Luister je gewoon goed naar de beats of heb je ergens een boekje of iets dergelijks waar aanwijzingen instaan? :smeris:
 
Voor wie deze nog niet gezien had, heb een tijdje terug allerlei oldschool hiphop klassiekers zitten namaken, gebaseerd op Oberheim DMX drum sounds, en filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=R8P1a-795NI

YouTube- Oberheim DMX Oldschool Hip Hop Beats on Electribe & Juno 106

Vroege jaren 80 dus.... In een paar streken neergezet, zonder turntables :dj: - maar de Electribe SX kan veel... Verder alleen een Juno 106 gebruikt


:)
Geniaal! Vooral the Message is zeer goed gelukt, nooit geweten dat ze dat zo maakten!
 
Voor wie deze nog niet gezien had, heb een tijdje terug allerlei oldschool hiphop klassiekers zitten namaken, gebaseerd op Oberheim DMX drum sounds, en filmpje gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=R8P1a-795NI

YouTube- Oberheim DMX Oldschool Hip Hop Beats on Electribe & Juno 106

Vroege jaren 80 dus.... In een paar streken neergezet, zonder turntables :dj: - maar de Electribe SX kan veel... Verder alleen een Juno 106 gebruikt


:)

Goed gedaaaaan!!

Je laat die DMX echt dik klinken.
Gebruik je nog een externe reverb of is dat de reverb van de Electribe over de DMX?
 
vandaag weer n keer beatboxje opgenomen en bewerkt. vind dat af en toe wel leuk om te doen..
 

Attachments

  • Edit.mp3
    338,8 KB · Bekeken: 59
Maar om nou een sampler te kopen voor één sinusje. :P

Leuke beat voor een intro/interlude. Maar ik ben benieuwd of je deze nog promoveren tot song. 8)
 
k heb em gratis gekregen Lotuz (ofja, in ruil voor 3 nachten crashen op mn vloer hahaha) dus dat is t probleem niet

zoek nog wel iets van een synth of module voor bassjes, maar s950 moet ik gewoon beter leren kennen, sound is gruwelijker namelijk...alleen dat testprogram al en de optie om lagere resolutie te samplen is cult...
 
Gratis?! Mazzelaar! :D

Maar heb je al geprobeerd om basgeluiden ermee te samplen? Vroeger haalde ik m'n basgeluiden vaak uit geluidsmodules, maar tegenwoordig gebruik ik bijna alleen nog maar samples.
 
Misschien heb je hier wat aan:



 
Back
Top