Maak een stukje hiphop

Nou vaak verwacht je bij hiphop en veel andere genres een snare op de tweede en vierde tel, een duidelijke eerste tel, regelmatig hihat patroontjes etcetera, dat geeft de luisteraar houvast.

Ben erg benieuwd naar nl-rappert
 
http://soundcloud.com/mantis-beats/malle-dieven-album-mixtape


First mixtape of the upcoming Malle Dieven album planned for 2011.
Tweaks and adjustments will be done when we dig into the tracks individually with the gathered mc's and musicians. The plan is to aim for an open approach to whoever can make a valuable contribution to this album. Sax players, singers, turntablists and mc's contact us!
8)

Complimenten gast!!! Kwaliteit zeg!! afwerking goed, mix goed originaliteit goed. :kroon:

Vind je house/techno tracks ook altijd sterk, maar dit is zwaaar strak.

Geloof dat ik ook Necro invloeden hoor? 8)
 
Thanks man!!! :)
Samen met Mantis zijn we Malle Dieven gestart. Vooral veel psychedelische muziek uit de jaren 60 en 70 is de basis, 25 jaar vriendschap en de liefde voor hip hop.
Ik ben nu ook met Logic in de weer en heb de studio echt onderhanden genomen wat alle muziek beter en georganiseerder laat klinken, er vallen op het moment meerdere puzzelstukjes samen.
Qua house en techno blijf ik natuurlijk ook bezig maar deze cd met 15 tracks heeft echt prio.
Heb inmiddels een saxofonist gevonden, zangeres en wat rappers. Heb woensdag een ontmoeting met een labelbaas en iemand die het project evt. op een nog hoger niveau kan tillen. Ik ga hard mijn best doen, ik geloof in het pad en waar we nu staan en dat willen we beheerst en bedachtzaam bewandelen
 
Ik vind de ene laatste track van de mixtape het leukst, maar dat is een kwestie van smaak. Interessante geluiden allemaal alhoewel niet alle tracks mijn genre zijn. Ga zo door.
 
Pablo zeg jij in een ander topic niet dat je samplebased muziek makkelijk en niet echt vind? Wat is dan je beweegreden om die ubervette mixtape zo naar beneden te trekken met je Barry Stevens opmerking?
 
Pablo zeg jij in een ander topic niet dat je samplebased muziek makkelijk en niet echt vind? Wat is dan je beweegreden om die ubervette mixtape zo naar beneden te trekken met je Barry Stevens opmerking?

Ik vind de muziek hierboven best cool en strak gedaan, juist het samplen van muziek spreekt mij zeer aan. Alleen ben ik niet per se een "liefhebber" van de hip hop maar dat is een kwestie van smaak. Om misverstand te voorkomen maak ik duidelijk dat ik over het algemeen de mixtape een veelbelovend stuk muziek vind, vooral het ene laatste nummer vind ik het mooist.

Ik ken Barry Stevens niet trouwens, ik zal even zoeken. :)

Ps: o ja, dit is een persoonlijke uitspraak naar mij toe, doe het maar via pm, ik bijt niet hoor...
 
Laatst gewijzigd:
Lang gelden dat ik een beat gemaakt heb, ik heb nog geen bureau in mijn nieuwe huis dus heb gisteren mijn macbook en maschine maar even op de strijkplank neer gezet en ben aan de slag gegaan..

Hoor hier het resultaat.. ;) Ga hem nog een beetje afmaken en wat sfeergeluiden toevoegen.

http://soundcloud.com/laezea/laezea-supergrover-draft
 
lekker idee, zou er sowieso nog een dikke bassline onder gooien, wat boombastic horns of strings dan krijg je headnod shizzle
 
Thanks ga ik proberen, de bassline moet denk ik nog wat harder, want ik hem al wel ingespeeld en zit in de beat, alleen hij staat wat zacht, ik mix nu op headphones, krijg je altijd een beetje wisselende resultaten.
 
Ik weiger ook om een rustige track te maken binnen de standaarden van de normale urban, dat gaat m gewoonweg niet worden. Herrie is daarin ook een compliment :D

Overigens is dit enkel een snip nog, de chaos word op den duur meer structuur, binnen mijn verlepte visie van structuur dan ;)
 
Ik was bewust op zoek naar een inhoud, ben vele "gangstah" marok/turken gepasseerd die enkel over zichzelf rappen (en hoe gevaarlijk ze wel niet zijn). Daar had ik absoluut GEEN zin in. Toen ik op schoppenheer stuitte was ik dus al onwijs blij :D
 
Ik was bewust op zoek naar een inhoud, ben vele "gangstah" marok/turken gepasseerd die enkel over zichzelf rappen (en hoe gevaarlijk ze wel niet zijn). Daar had ik absoluut GEEN zin in. Toen ik op schoppenheer stuitte was ik dus al onwijs blij :D

Da's te prijzen. Het is een dunne scheidslijn.
Ik vraag me wel af in hoeverre een rap over stoplichtfrustraties dan meer inhoud heeft als rappen over het harde leven op straat. :P
 
Ik word wel eens moe van producers en repperts die maar opzoek zijn naar inhoud en thuis naar zeer grote waarschijnlijkheid hun platenkast vol hebben staan met NWA, Wu Tang etc. :P Hip Hop is simpel, hard en rauw. Over het algemeen maakt inhoud het voor het gemiddelde pupliek alleen maar ontoegankelijker. Dat is iets waar schoppenheer denk ik ook tegen aanloopt; kut nu moet ik in 1 keer nadenken over wat er word gezegd.

Het hypocriete is dat ik het maar al te goed herken hoor z9999, ik ben ook zon dude die op zoek is naar inhoud terwijl ik op mn ipod knetterhard naar negers en hun ghettoleven luister. Hoe vertaal je zoiets nou naar de Nederlandse cultuur? Die Turken etc waar jij het over hebt weten het ook niet en zoeken het dus maar in het nadoen denk ik wel eens. Net als die blanke jochies die opeens allemaal denken een eckte G te zijn. Dit is toch niet wat KRS mij leerde met de Tempel die hij oprichte?

Dat blijf ik toch missen in hedendaagse NL rep, iemand die wel een statement durft te maken en maatschappij kritisch is. Over het algemeen vervallen veel NL repperts toch in het nadoen van andere liedjes, van G thang tot I need love. Er is geen inhoud geen substantie.

Kunnen wij hier daar niet iets aan gaan doen vraag ik mij dan af? Genoeg creativiteit hier die schijnbaar opzoek is naar hetzelfde.

excuses voor de rant.
 
Back
Top