Maak een stukje hiphop

ik heb een beat gemaakt. Wat vinden jullie van deze beat?
 

Attachments

  • Jon6beat-BC85.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 62
Holy shit, nice Devon :D

Totaal andere style dan dat ik ambieer, doch erg lekker! Hij word op den duur wat saai, mgoed er komen nog teksten overheen dus dat zal het wel compenseren denks.
 
Holy shit, nice Devon :D

Totaal andere style dan dat ik ambieer, doch erg lekker! Hij word op den duur wat saai, mgoed er komen nog teksten overheen dus dat zal het wel compenseren denks.

thanks! by default ben ik ook meer van andere hip hop, de rest van de EP is wat authentieker maar je moet soms gewoon verder kijken dan wat iedereen doet en als die shit gewoon hard bangt, muzikaal is en rockt is het ook goed. ik wil ook nieuwe dingen leren en proberen om verder te komen als muzikant.
De album mixtape staat ook hiero, daar is deze track ook van. We hebben nu een selectie van 5 tracks gemaakt waar we eerst aan gaan werken, deze zat erbij ook omdat het gewoon een banger is.
 
ik heb een beat gemaakt. Wat vinden jullie van deze beat?

de piano vind ik mwoa, dat stukje met die synthlead erin is wel tof.
het geheel zou wel meer moeten pompen dus zou nog wel aandacht besteden aan de mix, het mist wat aan kracht vind ik.
 
de piano vind ik mwoa, dat stukje met die synthlead erin is wel tof.
het geheel zou wel meer moeten pompen dus zou nog wel aandacht besteden aan de mix, het mist wat aan kracht vind ik.

thanks voor de feedback. Ik vind zelf het piano stukje ook wat minder, die synthlead part vind ik ook beter. Wat bedoel je met de mix? Bedoel je alleen EQ, compressie enzo of bedoel je ook nieuwe sounds toevoegen?
 
hier nog 2 beats van mij. Is bij deze beats de mix beter?
 

Attachments

  • DJ Telq - YoBeat.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 45
  • beat1.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 53
Nou ja, of het hiphop is of niet weet ik ook niet. Is er een definitie van hiphop?

Maar aan je reactie leid ik af dat je het niks vindt?
 
hier nog 2 beats van mij. Is bij deze beats de mix beter?

Hallo 7four, ik heb ze thuis even beluisterd, de eerste klinkt het best qua mix hier. Jon6 beat.

Hij ruist wel misschien kun je daar nog wat aan doen. Ik vind deze als stukje muziek om naar te luisteren ook het beste.
Ik weet niet wat je doet met mixen, maar de Yobeat klinkt alsof je het in mijn oren wil proppen. reláaax een beetje :)
 
YoBeat

Niet echt hip hop nee, dan heeft die andere een heel stuk meer hip hop vibe in zich. Klinkt wel erg FL Studio deze 2.

Qua drums moet het meer hip hop, ik denk dat dat zal schelen
 
@ Loveyourjunos: Ik gebruik multimedia/hifi geluidsboxen, niet neutrale boxen dus ik heb ook weinig idee hoe het over andere systemen klinkt haha. Verder gebruikte ik de ``Maximus`` plug in bij de Yo Beat track, bij die andere 2 (Jon6 en Beat 1)) heb ik die Maximus plug in niet gebruikt.

@ Squeeks: Word, ik gebruik inderdaad FL Studio. Ik vind ook dat de drums te standaard zijn.

thanks voor jullie commentaar
 
Een genre word gekenmerkt door bepaalde karakteristieken op 1 of meerdere gebieden. Er is ook zat ruimte om af te wijken, maar je creaties wijken ver af van de norm, zo ver zelfs dat er niet over hip hop gesproken kan worden. Jouw intentie om je creaties onder hip hop te willen scharen roept dan ook wel vraagtekens op. De moeite om bepaalde karakteristieken erin te verwerken die 'hip hop' zijn ontbreekt, of heb ik ergens iets gemist?

Natuurlijk kan een rapper al heel wat uit maken wat de hip hop feel betreft, maar ook daarin spelen verschillende factoren een rol.
 
Back
Top