Octave kitten 2

Origineel geplaatst door Hooihuis
Nou heb ik helaas nog nooit met een CAT mogen spelen, maar een Odyssey heb ik wel staan. Vind je die echt "harsh" klinken, R-ond? Mijn ervaring is juist dat hij erg flexibel klinkt en dat je er wel degelijk een mooie ronde, vloeiende (of hoe je het wilt noemen) sound uit haalt. Het is wat dat betreft een van de machines die me blijft verbazen, om het zo maar te zeggen.

Zo zie je maar weer hoe smaken en ervaringen kunnen verschillen!

Maar back on topic: die Kitten lijkt me toch wel een leuk synthje. Heb je er geen foto's van, BobStock?
HOOIJ!
moet goed na denken watk nu zeg - de cat had ik ingeruild by martyn mh op mn moog x2
zolang geledn istdus
ik vondt die dus erg fat en dik klinken beetje moog achtig ,..
maargeen andere synth is een moog dachtiktoen
walhalla dachtik zelfs...?
[geen verkeerd woord overmn moog maar prodigy is een simple right sounding synth ,..meer niet ]
byna geen modulatie opties en dat teon ook niet
en dat is een cat wel dacht zelfs twee lfos en 2 osc en 2 subs leuke routings
bv env mod op de ene osc en de andere niet

maar ik ken eiegnlijk arp niet soo ooit een avatar gehad drie weken ofso ,..best mooie bak ,..[= een oddy ]
maar die deed ik weg vanwege cash
sindsdien nooit meer een arp gehoord
wel teisco ook anders lay out lijk schynt op arp.s van binnen niks " licensed " te zijn ben ik achter gekomen
dus wat ik ken van arp is de avatar
vond m soms snel inreso gaan .... bepaalde modulaties op 10 % erin gelijk xtrme soundverandering
[btw de avatar was in keurige staat

iktrek mn word over arp beetje terug denk met juist programmeren je best nette dingen ook kan krijgen
mbt de cat ik denk dat ik toen aleen de system 100 en pro one goed kendne en junos ,..de cat overtreft ,...
wollig karrakter mooi ipv mn pro one .die ik pas eiegnlijk veel later eg heb leren waarderen ,..is nog steeds een beetje mn standaard vergelijk ,..alles wat ander en eronder klinkt hoeft niet slecht / minder te zijn....maar daar betaal ik geen 600 voor
e idd tot nu toe nog nooit een ms je thuis gehad ,..wil wels checken waar nu al de fuzz over gaat laatste jaren

je zou die kitten naast een axxe en teisco 60f moeten zetten ...
was een goed voor de meeting geweest vraagt om een nieuwe meeting !!

over pix
the kitten looks zijn welleuk toch [cat helemaal ]er was ook iets met rev.1/2/3 3 had cv gate via een stereo jack ???
- ja eg!!


...http://www.tribalsmile.com/kitten/moet goed na denken watk nu zeg - de cat had ik ingeruild by martyn mh op mn moog x2
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door R-ond
oja en topicstarter ...bobstock ....goeienaam trouwens ; misschien toch meer in de verleden ads duiklen hiero voor je 500 voor een sh 101 geeft ,..
er wordt tegen woordig heel makelijk 100a200 teveel gevraagd ,...niet alleen hier
laatst ook iemand uit groningen 400+ voor zn rm1x ...astie ff rond keek
!!
:Z
ik verzin mn prijzen ook niet maar probeer enigsinds wel scherpe aankopen te doen ofk moet iets heeeeeel graag willen
dsi voor 400 komaar op

Bedankt voor je compliment, R-ond. Nouja, ik was nog niet heel erg bekend met het synthforum. Ik heb mijn SH dan ook niet hier gekocht. Wel verkocht..! Ik vind 500 euro trouwens niet echt belachelijk veel meer hoor! Ik weet niet hoe jij er aan komt, maar ik heb tijden er steeds naast gezeten op marktplaats en ebay....! Nou dan geef ik maar 50 euro meer dan die ander, dan heb ik tenminste een keer zekerheid dat ik hem heb gekocht, en niet weer aan me neus voorbij gaat, scheelt me een hoop tijd met zoeken, en tijd kost geld! Zo heb ik het beredeneerd!
Maar bedankt, voor de tip!

Groeten,

Bob
 
Origineel geplaatst door BobStock
Bedankt voor je compliment, Nou dan geef ik maar 50 euro meer dan die ander, dan heb ik tenminste een keer zekerheid dat ik hem heb gekocht, en niet weer aan me neus voorbij gaat, scheelt me een hoop tijd met zoeken, en tijd kost geld! Zo heb ik het beredeneerd!

maar das de kwestie t gebeurdt teveel dat gasten er 100 meer voor vragen danb nodig
heb ik t nu niet over t eu/ gld tydperk nadeel das nou eenmaal zoo ,..
maar wel bv dat er idd gasten zijn ,..die grif bv zelf vel meer dan normaal willen betalen
vriend van wilde een 909/303 t bekende verhaal ,...
na lang zoeken idd
wantr ergaan veel luitjes voorje die grif 300 meer betalen dan nodig hebk t over 1250 . 303 meer dan 1250 voor 909
ik vindt t gejkken werk
kijk de kitten is best zeldzaam zie m nooit ..iig
dus magetr voor de lief hebber een prijkaartje aan hanegn

ik heb ooit dv800 gehad wil m wel weer
verwacht t dubbele te betalen ,..tegenwoordig [ gekken werk denkl ik aan tegen de1000 eu ]


ask zo de reacties van iedereen zie 3a450 beste prijs hoor 1 van ales bakkie
ziet er trouwens cv gate op ?
sc 6 iig
 
Een Octave Cat is een 1 op 1 kopie van de Arp Odyssey ...

Arp heeft Octave zelfs nog aangeklaagd hiervoor...

Staat in boek Vintage Synthesizers
 
Uit Vintage Synthesizers :

Arp zegt over the Cat :

"They literally copied the design right out of the service manual"
"The only thing they did was change some of the sliders to knobs. Apart from that, they were identical"
 
Origineel geplaatst door etaoin
Odyssey VCO's

CAT VCO's

Totaal verschillend.

kunje wat toelichten ,... voordat ik een schema ga ziten bestuderen ...
ik ken dat verhaal wel uit t boek ...
k heb weinig boeken gelzen die toevallig wel ,..enb daar staan veel ik klaagjouaan en jijmijniet want verhalen in !
wel leuk om te lezen ook over t verhaal achter de ingecapselde ic osc van arp!

wil best geloven waar komen dan verhalen vandaan dat er zoveel gecopyeerd werdt
en @etaoin ,..een cat is ...uh minder in je opinie ?
justr asking

tis langgeleden ,..kweet wel dat ik t een PFFbolle warm sounding synth vondt 10 jaargeledn
weetniet veel meer van [toen wistk nieks!!]
haha
http://www.tribalsmile.com/kitten/kitten-back-connections-closeup.jpg

check pix kitten mag k er hier vanuit gaan dat er ...weer .. geen gate op zit ???
weird of ook meerder rev,s
mijn cat had een stereo jack voor cv gate
 
Origineel geplaatst door R-ond
kunje wat toelichten ,... voordat ik een schema ga ziten bestuderen ...
ik ken dat verhaal wel uit t boek ...

Kijk toch maar even naar de schema's. Er valt weinig toe te lichten en je hoeft ze echt niet te uitbebreid bestuderen. In de Cat zie je opamps, in de Odyssey alleen maar transistors. Totaal verschillende ontwerpen.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Kijk toch maar even naar de schema's. Er valt weinig toe te lichten en je hoeft ze echt niet te uitbebreid bestuderen. In de Cat zie je opamps, in de Odyssey alleen maar transistors. Totaal verschillende ontwerpen.

op amps zijn dat ook geen transistors ,...?
maken van een 0.0125milivolt toch on een signaal wat 1000 x sterkers is zoiets
of is een op amp net zoiets .ookwel een analoge versterker schakeling aleen wat nieuwer
beetje t ssm / cem verghaal ouder techniek in de oddys correct
[vraag van noob] d8 datk wat wist ?

begryp gelijk waarom de jp4 zoo popu is ,..geen ssm cem just transistors osc .!

:W is 6 jaar geleden laatste dirksen electronica cursus....:halleluja

mbt aanklagen wat wasadt met teisco ook weer ...stat achter op licensedby ....
klopte niks van heb ik me laten vertellen
want teisco had niks qa schemas gejat / wel netjes de ppc en nog iets geleend!
maar wel soon ...mega goede verkoop sticker achter op licensed by arp!

toch ook raar dat bv ask de reacties soo lees ,...; gasten hiero t wel waard vinden
de kitten ; een meer dan de axxe zeldzaam bakkie mag 400 + kosten ,...
en waar ik zelf tydje geleen naar opzoek was ,..de teisco 60/110 die gaat eg veel mindr toch de naam of ook de elctronics inside

gaan ook rare verhalen over teisco dat t niet te reapareren is ??/ asde osc verlopen zijn
puur kwestie van scaling lijkt me
mar die gan voor 300 en de 110 5a600 waarom dat nog niet tot mega bomber synth is ge bom-bed kwee niet
byna zelfde structuur as de oddysee en meer filterbank


maaar kitten talking ;
- had dat ding vande topicstarter nou cv / gate ...?
anders ist ....niet dikke centjes waard ...[imho = betekendt dat niet mijn opinie?]

so opamp/is andesr dan transistor techniek ...mbt osc /klankopwekking!
maar zeker niet slecht cat rocks...[nxt question isdat een veelgebruikproinciepe,..opamp?]
is cem en ssm ook een opamp [ksla de plank miss]
ssm en cem zijn toch ic ...maar sommige daarvan ,...3396/3340 ens ens wat in de bekende bakken zit zo goed gemaakt dat ze nat transistor tydperk veelal in de bekende synths gebruikt werden


vraag 2 = waneer werden dan eg de transistorssynths gebouwd [dat noemt men toch ...-discrete electrinca...?]
dat je een pcb nodig hebt omt klankopwekking wekking verhaal r-ond te krijgen
goed voorbeeld de transistorbass [iedereen weet gelijk watik zeg!! 303]

das dus een transitor ding raar uit 1981?>82/3
terwijl er daarvoor toch alveel soort synth waren met ic... of sla kweer de plank mis
troost prijs


kijk een vd dinge die ik as leidraad nam mbt synth checken en kopen ...deed ik door kijken &lezen wat zit er in
en wat kan t op papier lfo.s/env hoeveel...ic.s...maar discrete electromnica is mucho vetter
ksnap m
bv een ob sem = geen as,m
en een jp4 een jp6/8

om ff eenverduidelijking van mn verhaal te dioen ,..ik had ooit een dv 800
en heb s een kijkje onder de motorkap genomen , en idd daar was elke module net as een modulaire synth verbonden netjes met colored wires en elke schakelaar en potmeter dik uitgemeten ,..zodat je elk intressant dint op t front paneel zo terug kon vinden op de diverse prints onde de front/motorkap....
tviekl mij iig eg op dat alles super druk maar ook super strak was geplaatst ...heel ander as een pro one / jx8p
..kwee dv800 nodigde uit om alle in / outs naar buietn te brengen

ingerolen op een cs30 ...tiswat!
das dus dedicated electronics
no chips/ ic,s no opamping ,.....uiteindelijkzegtdatiets overdeklank grof /brrut

is weer raar want asde cat op amp heeft dan klinkt ie eg goeeee.!
laatste woord!
:slotje:
 
'heeftie m nou al verkocht byna vakantie cash tyd
 
Nee de kitten staat er nog steeds. Voor het eerste leuke bod dat ik krijg doe ik hem weg.
Maar voor 350 euro, 400 euro gaat ie dus echt niet weg. Tussen de 450 euro en 500 euro wil ik er gewoon voor hebben.
Wil hem ook ruilen tegen een mpc2000XL, evt kleine bijbetaling of iets leuks.
Groeten,


Bob
 
grey-tabby-kitten.jpg



Wat kost zo'n leuke Kitten nou in 2011?
 
Back
Top