Ik zoek 'n mic preamp

Re: Ik zoek 'n mic preamp

Origineel geplaatst door Eclectus
Ik beschik sinds vorige week over m'n eerste microfoon, een Shure SM57. Deze microfoon heeft zo'n lage output dat m'n Edirol UA-1000 er niks van kan bakken, zelfs niet met de gain helemaal open.
Dat je een goede preamp wilt kopen is owke, maar dit moet gewoon werken hoor. Als je de SM57 op de UA1000 preamp prikt, moet je gewoon goed ingangssignaal hebben. De 57 heeft zeker geen lage output. Dus of je doet iets verkeerd, of er is iets stuk. Of je moet gewoon harder in de microfoon schreeuwen ;).
 
Dat je een goede preamp wilt kopen is owke, maar dit moet gewoon werken hoor. Als je de SM57 op de UA1000 preamp prikt, moet je gewoon goed ingangssignaal hebben. De 57 heeft zeker geen lage output. Dus of je doet iets verkeerd, of er is iets stuk. Of je moet gewoon harder in de microfoon schreeuwen .

Inderdaad, dit gaat nergens over.. Natuurlijk zijn er preamps die goed genoeg zijn onder de 1000 euro. Als jij met bijv een focusrite preamp (zeg octopre) en een sm57 geen goed resultaat kunt krijgen , ligt het toch echt aan jezelf. Ik zou zoiets kopen, en een betere microfoon, verwacht geen wonderen van de sm57, en de kwaliteiten waar hij zo goed om bekent staat, is zeker niet bij stemmen, maar meer op gitaren en snaredrums.
En tl-audio bij samson rekenen, dat is wel erg kort om de bocht..
 
Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dat je een goede preamp wilt kopen is owke, maar dit moet gewoon werken hoor. Als je de SM57 op de UA1000 preamp prikt, moet je gewoon goed ingangssignaal hebben. De 57 heeft zeker geen lage output. Dus of je doet iets verkeerd, of er is iets stuk. Of je moet gewoon harder in de microfoon schreeuwen ;).

ProtoHuman, you just made my day! Ik heb 'n andere kabel geprobeerd en het werkt inderdaad zoals het moet! (XLR->XLR i.p.v. XLR->Jack) Ik moet niet eens zitten schreeuwen. :)

Die microfoonvoorversterker laat ik dan maar achterwege, kan m'n geld beter elders investeren. :biertje:
 
ART is best wel okay, vooral de nieuwere producten. en ze hebben zelfs enkele uitschieters:
de Prochannel en de Pro VLA compressor (die ik zelf heb). IMO stukken beter dan Behringer.
 
Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dat je een goede preamp wilt kopen is owke, maar dit moet gewoon werken hoor. Als je de SM57 op de UA1000 preamp prikt, moet je gewoon goed ingangssignaal hebben. De 57 heeft zeker geen lage output. Dus of je doet iets verkeerd, of er is iets stuk. Of je moet gewoon harder in de microfoon schreeuwen ;).

Kun je mij vertellen welke mic's en preamps je hebt? Want dynamische microfoons hebben gewoon een lage output. Dit is een feit (kun je niet veranderen). Ik heb onder andere een Sennheiser md441 dynamische mic, het is absoluut en top mic, maar de output is gewoon laag; net als alle andere dynamische mic's.

En je kan natuurlijk een Edirol pre niet vergelijken met een UniversalAudio of een Blue Robbie, want die laatsten zullen je signaal sterk verbeteren; of het nou een dynamische mic is ofniet :doei:
 
Origineel geplaatst door Mostatic

Overigens is er nog een boven de 1000 :) http://www.benchmarkmedia.com/adc1/ Dit is ook een top AD.
De DA van ze is 1 van de beste, zo niet de! zeker voor die prijs.


handige link, VEEL pre amps http://vintageking.com/Mic-Pre


Volgens mij is deze niet echt bedoeld als pre amp. Ik heb het net geprobeerd met m'n ADC1, kreeg wel gain maar moest wel hard praten. Staat ook gewoon line in op de achterkant.


p.s. deze pre amp is ook wel tof
VTB1 VARIABLE TUBE MICROPHONE PRE AMPLIFIER

Lekker goedloop maar wel sound. Ik heb hem op advies gekocht.Ik moet hem nog goed testen.
 
;) En dit allemaal voor 1 stem, kun je nagaan als je een complete band wilt doen!:P
 
Re: Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Re: Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Origineel geplaatst door Eclectus
ProtoHuman, you just made my day! Ik heb 'n andere kabel geprobeerd en het werkt inderdaad zoals het moet! (XLR->XLR i.p.v. XLR->Jack) Ik moet niet eens zitten schreeuwen. :)

Die microfoonvoorversterker laat ik dan maar achterwege, kan m'n geld beter elders investeren. :biertje:

Dan heb je waarschijnlijk van balanced naar unbalanced gewerkt! Ja dat gaat never nooit niet werken nee.

Nu snap ik je redenatie pas waarom je een pre amp wilt. :erm:


Dus ja, een mooie grootmembraam mic zou ik kopen voor die 1000.
Audio Technica AT4047 is bijvoorbeeld een hele mooie. Hou je nog zelfs geld over.
 
Origineel geplaatst door the perculator
Volgens mij is deze niet echt bedoeld als pre amp. Ik heb het net geprobeerd met m'n ADC1, kreeg wel gain maar moest wel hard praten. Staat ook gewoon line in op de achterkant.

Ja dat klopt, mijn fout.
Het is echt voor AD line in, dus geen mic pre amp. Voor je eindmix, L/R uit naar ADC1.

Heb je ook de DAC?

He jij kent Eat Concrete ook :)
LOL
 
Re: Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Re: Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Origineel geplaatst door Nouveau
Kun je mij vertellen welke mic's en preamps je hebt? Want dynamische microfoons hebben gewoon een lage output. Dit is een feit (kun je niet veranderen). Ik heb onder andere een Sennheiser md441 dynamische mic, het is absoluut en top mic, maar de output is gewoon laag; net als alle andere dynamische mic's.

En je kan natuurlijk een Edirol pre niet vergelijken met een UniversalAudio of een Blue Robbie, want die laatsten zullen je signaal sterk verbeteren; of het nou een dynamische mic is ofniet :doei:
Ik heb aardig wat ervaring met dynamische en condensator microfoons. Ik weet ook wel dat de output van dynamische mic's niet zo hoog is. Maar de output van de SM57 is niet zo laag dat je niets hoort met de gain volledig open. En daar ging het mij om. Eclectus deed iets verkeerd (verkeerde kabel :) ), waardoor hij helemaal niets hoorde, ondanks flinke gain.

Eclectus, mooi dat 't werkt, veel plezier met je sm57 :okdan:
 
Re: Re: Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Re: Re: Re: Re: Ik zoek 'n mic preamp

Origineel geplaatst door Mostatic
Dan heb je waarschijnlijk van balanced naar unbalanced gewerkt! Ja dat gaat never nooit niet werken nee.

Nee hoor, ik werkte wel degelijk balanced>balanced. De aansluitingen op de UA-1000 laten echter zowel jacks als XLR toe. De mic pre's werken alleen als er XLR ingeplugged wordt, als er jacks gebruikt worden dan functioneren de ingangen als line-ins. Ik had overduidelijk last van een klassiek geval van RTFM... :o:
 
de allerbeste solidstate is de SSL channelstrip van nuende.Meteen voorzien van 64bits floating mixer met een dsp power voor 32 kanalen.Een ssl sound als plug in.Kosten iets boven de 1000.Wil je lager dan heb ik een leuke voor je.De onyx 400F van mackie.Deze heeft 4 boutiq pre-amps en die worden erg hoog aangeschreven.Hij kost 749 en is matrix 10 in 10 uit.Wat dacht je van blue robbie pre-amp!!Ik zeg niets gewoon googlen erg fraai apparaat.

Mij rest alleen nog een vraag,Dat Ronny james dio zijn hele repetoire door een shure zingt is een ding maar voor gesproken mannenstemmen zou ik toch voor een condenser gaan gezien de laagdefinitie.Ook vindt ik de pre-amp qua budget niet matchen met wat de shure kan bieden.koop dan een lagere klasse pre-amp en zet er een rode NTI bij.
Ben je klaar.Er zijn ook genoeg interfaces die worden geleverd inclusief genoeg soft en hardware zodat je veel meer hebt dan alleen een pre-amp.
 
schop omhoog! :)

schop omhoog! :)

Heeft er toevallig iemand ook ervaring met de SSL Xlogic Alpha channel? Of met VHD int algemeen? Die Alphachannel is flink in prijs gezakt zag ik en nu dus heel betaalbaar. Ben op zoek naar een kwaliteits pre om vooral vocals te recorden met een AT4033 als mic. Zoek vooral een cleane pre, als ik het daarna nog wat smeriger wil doe ik dat wel met software.
 
hallo mag ik even inhaken op de valreep,
inderdaad, hard zingen, percussie of el. gitaar opnemen gaat goed met een 57.meestal wordt hij voor de snare gebruikt.maar voor akoesties gitaar is een akg c1000 een goedgope en stille kleinmemb.condensator.voor spraak hoef je echt geen nuemann te pakken.
een akg c300 kan,maar van een oostduitse bpm wordt je ook blij.een paar jaar terug had feedback ze nog.en waarom geen tl audio trouwens,klinkt prima hoor,samson en joe meek ruist wat hard
 
Back
Top