De grote Poly 61 thread

thnx :)
heb ermeteen een solist 505 van elka bijgekocht :P
moet nu weer stoppen met gear kopen want mijn hok staat vol
 
Ik moet zeggen dat de poly61 hier bijna altijd aanstaat. Ik heb hem afgelopen zomer gekregen van een collega (in nieuwstaat). Meestal als ik voor het slapen gaan nog even wat wil spelen of wat rook speel ik wat op de 61. De program nummers heb je zo in je hoofd zitten en juist door de simpele structuur van de synth kan je er zeer snel mee werken. Nu nog midi laten installeren..

Heerlijke synth, helemaal voor het geld :okdan:
 
is weer inelkaar gezet toetsen doen het een stuk beter maar nog niet helemaal goed nog even een paar appart schoonmaken...

en hij klinkt idd ergggg lekker
 
nieuwe single featuring de Poly 61

nieuwe single featuring de Poly 61

ja, hoor, echt een leuk ding de poly 61. Met veel compressie erop en gaan met dat ding. Luister maar naar mijn nieuwe single WHAT'S HAPPENING. Bijna allemaal op de poly 61 gespeeld :

www.myspace.com/httpwwwmyspacecomhappyelf

cheers,
HAPPY ELF
 
Mijn midi Poly-61 (zelfbouw)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=91346&page=3

attachment.php
 
Toevallig!

Vrijdag mijn poly61 binnengekregen, via MP gekocht.
Bij het aansluiten blijkt dat de helft van de toetsen niet werken.
Ding even uit elkaar gedraaid en toen zag ik dat er twee kabels naar het klavier afgebroken waren. Heb ik deze weer vast gesoldeerd maar geen merkbaar verschil. Dus toen dacht ik dat de contacten schoongemaakt moesten worden maar deze zagen er wel heel schoon uit (misschien dat je dit niet altijd met het blote oog kunt waarnemen?). Heb ik even de toetsen die het niet deden wat harder op getikt met de vinger en toen gingen ze langzaam maar zeker werken. Nu doen ze het dus allemaal wel goed met 'normale' aanslagen. Daarnaast was ook bij mij de batterij er al uitgerukt maar dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. En nu maar eens spelen met het ding!

Oja, de chord memory doet het natuurlijk ook niet meer, maar goed ik wilde sowieso een polysynth om wat te oefenen met akkoorden...
 
Laatst gewijzigd:
http://link.marktplaats.nl/318442748

Hier staat een Poly-61 te koop met een ruis-mod, nog niet eerder gezien dat er uberhaupt mods op zijn gedaan (zonder de voices te vern##ken).
 
225 euro?????!!!! Ik heb er een paar jaar geleden eentje bijna gratis bij een poly800 MKII weggegeven omdat ie 1 voice kapot had.
 
hier nog een voorbeeldje van een poly 61.

http://www.z-t.nl/previews/DJ_Niel_-_Battlefield.mp3

Zware gedetunede zaag gemaakt en die gesampled in fastracker 2.06
Daarna de melodie gemaakt, en heeft ruim een jaar op de hardeschijf gezeten.
Daarna met aanschaf van nieuwe gear de melodie geexporteerd naar wave met FT 2.08 en in een yamaha A4000 sampler gestopt, daarna triggeren en op de mixer midsweepen met de EQ met een chorus effect erover heen.

Ok ... niet echt meer recht uit de poly 61, maar zonder de poly 61 zou deze track waarschijnlijk niet eens gemaakt zijn omdat die mij uitnodigde om iets met deze sound te doen (die overigens uit bijna iedere analoge zaagtand synth te halen is maar dat wist ik in 1997 nog niet :D)
 
yeah, Poly-61 hardcore :P maar iemand een idee wat die ruisgenerator voor mod is?
 
vind het een van de mooist klinkende LFO's in een synthesizer ( poly 800 heeft ook al zo'n goed klinkende lfo, weet niet of die gelijk is aan de poly 61)
als ik er een kan krijgen met midi zal ik hem zeker kopen. maar zonder midi en met de manier van editen vind ik hem niet erg intuïtief.
 
vind het een van de mooist klinkende LFO's in een synthesizer ( poly 800 heeft ook al zo'n goed klinkende lfo, weet niet of die gelijk is aan de poly 61)
als ik er een kan krijgen met midi zal ik hem zeker kopen. maar zonder midi en met de manier van editen vind ik hem niet erg intuïtief.

die lfo onder dat joystickje is echt brilliant en hij klinkt inderdaad erg goed :okdan: voor mij is het ontbreken van midi niet zoon probleem ik wou heb toch vooral om te gebruikin samen met mijn kpr77 (2x) firstman sq01 en ax-60 met de solist 505 er nog bij een erg coole non midi opstelling :) ik ben in mijn (k)nopjes
 
Back
Top