moet even mijn blijdschap delen...

De PS3100 is een verhaal apart!!!...In het begin kan je een beetje "unimpressed" zijn, zo van "jeetje het is een groot orgel"..Of "hij doet alleen strings"...Nou doet de PS die sounds ook als de beste (met dank aan het ensemble effect) maar na een paar dagen begin je ineens sounds te horen die totaal uniek zijn. Je moet er echt even voor gaan zitten. Polyfoon bespeeld is hij gewoon de master. Ik weet dat het geen Polyfoon instrument net als de echte Polysynths maar dat doet echt niets onder aan de geluidskwaliteit van polyfone patches....Boooming...Het ding produceert totaal unieke geluiden. Heel emotioneel van karakter.
 
zker hele dikke sound ! maar dus niet polyfoon aanstuurbaar via cv/gate of midi dus .. alleen 'live' polyfoon bespeelbaar als een odyssey dus

En die ensemble kan je dus per noot de tuning links aangeven ?

maar idd die unison is the shit als het op analoog vs digitaal gata .. en het laag drukt ook wel een beetje trouwens
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
De PS3100 is een verhaal apart!!!...In het begin kan je een beetje "unimpressed" zijn, zo van "jeetje het is een groot orgel"..Of "hij doet alleen strings"...Nou doet de PS die sounds ook als de beste (met dank aan het ensemble effect) maar na een paar dagen begin je ineens sounds te horen die totaal uniek zijn. Je moet er echt even voor gaan zitten. Polyfoon bespeeld is hij gewoon de master. Ik weet dat het geen Polyfoon instrument net als de echte Polysynths maar dat doet echt niets onder aan de geluidskwaliteit van polyfone patches....Boooming...Het ding produceert totaal unieke geluiden. Heel emotioneel van karakter.

Na een paar dagen???? :D

Nee, dat dit een hele bijzondere synthesizer is, was me al duidelijk *voordat* ik hem kocht. Er is iets aan dat ding wat maakt dat ie overal bij past (andere synths dus). Hij is nu even voor een doorsmeerbeurt weg (het aan/uit lampje doet het o.a. niet. GRRR!! :D), maar dat ding gaat nog een hoop lol opleveren...

Leuk dat er zo ontzettend veel reacties op deze synthesizer komen. Er zijn toch wel meer bezitters hier op het forum neem ik aan??
Ik bedoel, het is geen GX1 of zo...
 
Origineel geplaatst door MadR
zker hele dikke sound ! maar dus niet polyfoon aanstuurbaar via cv/gate of midi dus .. alleen 'live' polyfoon bespeelbaar als een odyssey dus

Nou, binnenkort is ie gewoon via midi te bespelen hoor... }:|
 
:okdan: gefeli man, ziet er mooi uit
 
Mooi.. Heel erg mooi!! :okdan:

Als ik dat in op mn keukentafel zou vinden, denk ik dat t eten die avond even op zich zou laten wachten... ;)
 
Origineel geplaatst door Bigbang
Zo'n beetje de enige synth waar ik spijt van heb dat ik 'm verkocht heb. En hij had een Kenton midi kit. =(
Ik zou dit nooit op het synthforum vermeld hebben, als ik jou was. Barbaar!}:|
 
Wow. Wat een gaaf ding is dat. Gefeliciteerd. Oke, het is niet zo'n zeldzaamheid als een GX1 of zo, maar toch zie je deze ook niet vaak hoor. Waar heb je hem vandaag gehaald als ik vragen mag?
 
Origineel geplaatst door SCD
Ken uw klassiekers ja?!

Korg PS3100

Ik dacht dat hij wat platter was van achteren!!!! Een zeer vergrote Korg MS20!!!!:D :D
 
Origineel geplaatst door renepela
Wow. Wat een gaaf ding is dat. Gefeliciteerd. Oke, het is niet zo'n zeldzaamheid als een GX1 of zo, maar toch zie je deze ook niet vaak hoor. Waar heb je hem vandaag gehaald als ik vragen mag?

Grooveron :)
 
Origineel geplaatst door phochos
Ik dacht dat hij wat platter was van achteren!!!! Een zeer vergrote Korg MS20!!!!:D :D

Het is een vreselijk onhandelbare bak eigenlijk: erg lastig te tillen vanwege de grootte en breedte en daarbij ook nog behoorlijk zwaar... maar gelukkig tour ik niet zo vaak... :D
 
Origineel geplaatst door SCD
Het is een vreselijk onhandelbare bak eigenlijk: erg lastig te tillen vanwege de grootte en breedte en daarbij ook nog behoorlijk zwaar... maar gelukkig tour ik niet zo vaak... :D


Ik voel mijn rug nog ;)
 
Dat je die geluiden allemaal uit een dressoir kan krijgen 8o).

Gefeliciteerd in ieder geval :okdan:. Je kan trouwens goedgelijkende geluiden horen op Short Stories van Jon & Vangelis. Daar was het een PS3300, maar je kan goed horen dat het van dezelfde familie is.

En ... ben je eigenlijk van plan een privé synthmuseum op te bouwen??? ;) .

:doei:
 
Origineel geplaatst door SCD
Leuk dat er zo ontzettend veel reacties op deze synthesizer komen. Er zijn toch wel meer bezitters hier op het forum neem ik aan??
Ik bedoel, het is geen GX1 of zo... [/B]

ralph heeft er een ook d8 ik een hele mooie en wat ik nog weet is dat junkie xl....er een had [kan ook de ps3300 zijn geweest hoor?]

en pierre [oberheim opt forum] heeft een ps ,..welke ?

tis een er vette / maar toch niet soo bekende bak ,..hoor - dat je m elke maand eregns tegen t lijf loopt

tis ook niet eg iets wat makkelijk verkoopt/verstuurt hihi

@ pochos ; Ik dacht dat hij wat platter was van achteren!!!! Een zeer vergrote Korg MS20!!!!

ooooh boele zn nieuwe synth uitschelden voor een xpanded ms 20 whooooo
:halleluja
goeie
 
Origineel geplaatst door R-ond
ralph heeft er een ook d8 ik een hele mooie en wat ik nog weet is dat junkie xl....er een had [kan ook de ps3300 zijn geweest hoor?]

en pierre [oberheim opt forum] heeft een ps ,..welke ?

tis een er vette / maar toch niet soo bekende bak ,..hoor - dat je m elke maand eregns tegen t lijf loopt

tis ook niet eg iets wat makkelijk verkoopt/verstuurt hihi

@ pochos ; Ik dacht dat hij wat platter was van achteren!!!! Een zeer vergrote Korg MS20!!!!

ooooh boele zn nieuwe synth uitschelden voor een xpanded ms 20 whooooo
:halleluja
goeie



Ik had er een...sold today...Iemand heel blij......B, bedankt....
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
De PS3100 is een verhaal apart!!!...In het begin kan je een beetje "unimpressed" zijn, zo van "jeetje het is een groot orgel"..Of "hij doet alleen strings"...Nou doet de PS die sounds ook als de beste (met dank aan het ensemble effect) maar na een paar dagen begin je ineens sounds te horen die totaal uniek zijn. Je moet er echt even voor gaan zitten. Polyfoon bespeeld is hij gewoon de master. Ik weet dat het geen Polyfoon instrument net als de echte Polysynths maar dat doet echt niets onder aan de geluidskwaliteit van polyfone patches....Boooming...Het ding produceert totaal unieke geluiden. Heel emotioneel van karakter.

Emotionele sound, daar kan ik me goed bij neer leggen :W
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik had er een...sold today...Iemand heel blij......B, bedankt....

En iemand heel verdrietig?
 
Back
Top