Mic PreampJE aantal vragen

Een kleurende mic of mic-preamp, is niet een beperking.
Het is een kwestie van smaak: vind je de kleuring mooi of niet.
 
Ik wil graag de mannen van Avalon design mailen, maar volgens mij willen ze niet gemaild worden. Zie nergens een mail-adres. Is dat nu zo moeilijk omdat ovezichtelijk ergens neer te planten op hun site?
 
Origineel geplaatst door boeklanoei
Is er nog een verschil tussen Live en studio mic preamps? Want er wordt niets live gedaan, het is alleen een mic preamp voor studio opnames.

Ik zit misschien zelfs te denken aan een Neve 1073DPA STEREO MIC PREAMP. Wat kan daar op het eerste gezicht over gezegd worden qua eerste ingevingen betreft?

Wat is eigelijk de volgorde wat betreft hi-end merken?

Live maakt het veel minder uit wat je voor pre gebruikt. Is toch snel een brij. Ja voor sommige dingen zoals de stem of zo is het misschien wel tof.

Neve 1073DPA STEREO MIC PREAMP. Dat is een keer wel een stap duurder. Strakke pre amp. :okdan:
Zit alleen geen line ingang op als je dat zou willen. Als je in deze prijsklasse preamps wil gaan kopen kan je ze bijvoorbeeld bij Helios op test krijgen om in je eigen studio omgeving te luisteren.

Hoeveel wil je nou uitgeven?:confused:
 
Live maakt het veel minder uit wat je voor pre gebruikt. Is toch snel een brij. Ja voor sommige dingen zoals de stem of zo is het misschien wel tof.

Wat een onzin, ik gebruik voor live goeie preamps, oa een tl audio c1, en ook een ua 1176 dual voor compressie, en een avalon op de stereomix. En dat hoor je, het verschil is absoluut hoorbaar. Zoals jij het zegt zou het dus nauwelijks uitmaken of je een spirit lx7 of een midas zou gebruiken. Onzin . Sterker nog, in de opnamewagen waarin ik regelmatig werk , zit een midas h1000, voor opnames dus. Goeie preamps, goeie sound, en kan tegen een stootje en doet echt niet onder voor een studiotafel.
 
Ok is een beetje kort door de bocht.;) Ik bedoel gewoon de hele situatie live, pa, acoustiek van de ruimte,overspraak, hoge db's
->tegen over studio opname.
 
Die Avalon lijn 737 en zo zijn dit allemaal buizenversterkers?

Hebben ze de Avalon preamp lijn ook niet preamp waarbij je kunt kiezen uit zowel een cleane sound en het toevoegen van tube elementen. Dus 2 in 1, zeg maar. Is zo'n 737 dat niet of 747?
 
Laatst gewijzigd:
@Projuice (of iemand anders die 't weet).. over die Red Mic series :

Is Type A nu de basis buizen microfoon zonder capsule, en Type B is dan de capsule die je naar wens kan vervangen ?

Of is Type B de hele set, dus buizen-mic + 1 Capsule ?

Op de site die je gaf op pag. 1 staan als ik me niet vergis alleen maar de Capsules, maar niet de basis-mic waar je de capsule op plaatst.. ofwel de hele set.

Alvast bedankt!
 
Back
Top