The Oddity

Oddityklein.jpg


Software versie van de ARP Odyssey

two syncable oscillators - fully tunable across a six octave range, with sawtooth,sine, square and variable pulse width waveforms. White and pink noise. Monophonic or duophonic modes. Host syncable LFO. Ring modulator, Resonant lowpass filter, highpass filter. Sample & hold, portamento, two envelope generators and a wealth of modulation routing options

info:
http://www.gmediamusic.com/
 
Laatst gewijzigd:
oelalala! de gozers van ohmboyz zitten er achter! dat kan haast niet fout zijn
 
Sjemig zo'n beetje elke beroemde synth word in software nagebouwd. De meeste lijken er een beetje op en klinken voor geen meter.

Lijkt wel op het 'gesampelde pianosyndroom' dwz ik sample een piano zodat ik die gesampelde piano in nummers kan gebruiken. Gebruik dan een echte piano, die klinkt echt omdatie echt is.

Die mensen moeten gewoon synths bedenken die ook echt zijn in wat ze doen en niet iets naapen wat niet na te apen is.
 
naja..de demo's klinken wel vet! ;)
 
Leuk dat ie 'eindelijk' gecloond is. Toch wel 1 van de synths op mijn verlanglijstje.
 
..Ik heb toch liever de ECHTE synth ipv die software-spul!!!!!
 
Ik ben geen liefhebber van Vintage Synths clonen . Maak toch iets nieuws met al die nieuwe technieken denk ik altijd ...
En voor de prijsen kan je soms bijna het origineel kopen .
Maar ik moet zeggen dit is eerste Emulatie van een analoge synth die echt goed klinkt . teminste zover ik dat beoordelen aan de hand van de demotjes .
 
Origineel geplaatst door dextah
.
Maar ik moet zeggen dit is eerste Emulatie van een analoge synth die echt goed klinkt . teminste zover ik dat beoordelen aan de hand van de demotjes .

Moet je de pro 5.3 eens beluisteren. Toch ook wel een heel groot verschil met 5.2. Ik vind dat NI met deze synth echt helemaal gelijk is komen te staan met bijv. va-producenten als Acces.
 
Origineel geplaatst door Niels


Moet je de pro 5.3 eens beluisteren. Toch ook wel een heel groot verschil met 5.2. Ik vind dat NI met deze synth echt helemaal gelijk is komen te staan met bijv. va-producenten als Acces.

Heb ik al paar keer geprobeerd. 5.3 en 5.2 . Maar ben er niet van onder de indruk . Er zit een knop op waardoor hij 'analoger" moet gaan klinken .. Hij gaat alleen beetje vals klinken hierdoor .
Dat hij net zo goed of beter is als Acces of andere V.A dat geloof ik graag .
 
Om heel eerlijk te zijn vond ik de Pro53 geen verbetering op de Pro52...,
ik vond de Pro53 gewoon enorm plastic klinken...

Ben ook niet echt een fan van VA Vintage klonen, ben meer van mening
dat er met software zoveel meer te doen is... kijk maar eens naar Absynth!

Anyway, ben nu way off-topic, dus het is wel genoeg zo... :)

Mvg.

CoolRunning
 
Origineel geplaatst door CoolRunning
Om heel eerlijk te zijn vond ik de Pro53 geen verbetering op de Pro52...,
ik vond de Pro53 gewoon enorm plastic klinken...

Ben ook niet echt een fan van VA Vintage klonen, ben meer van mening
dat er met software zoveel meer te doen is... kijk maar eens naar Absynth!

Anyway, ben nu way off-topic, dus het is wel genoeg zo... :)

Mvg.

CoolRunning

Maar aan de ander kant (om nog ff oftopic te gaan) .. Ik merk het aan mijn eigen analoogjes die hebben niet het eeuwige leven . Dus mischien is het dan toch wel ok als ze gecloned worden . Als het dan echt een clone is . En niet een softsynth met het uiterlijk van een Vintage synth .
 
Daar moet ik je gelijk in geven... in een ideale wereld zouden
er inderdaad 'echte' klonen bestaan.

Kijk eens naar dit artikel, vond dit erg interessant!
Het idee is om modelling op een andere, meer autonome
manier te doen. Op die manier zou men (met genoeg
processing power) een 'echt' model kunnen maken... tot op
moleculaire schaal...

Artikel

Dit draait de wereld echt om... 't is voor mij een van de enige
manieren voor VA waarvan ik kan geloven dat de geluidseigenschappen
van Analoog digitaal gereproduceerd kunnen worden.

Mvg.

CoolRunning
 
een quote van het KvR forum:

"I have been fortunate enough to use the Oddity and it is Incredible. I am the host of the ARP Odyssey Resource page, and I have A/B'ed the Oddity against my 2813 Odyssey. The Oddity is extremely similar to my 2813. My 2813 sounds a bit different, but I attribute most of that to the fact that my 2813 has the 4035 filter in it. The Oddity uses my patches, is MIDI controllable, and I love it. I can't leave it alone. I can tell you one thing. I play my Odyssey less since I got this software. I get the sounds I need and love, and control it on the fly from the recording software. No warm up time... no stuck notes... no fluctuations.... just pure, sweet Odyssey.

If you love the Odyssey, or were thinking of getting one, I recommend that you try the Oddity.

Mike"

Olaf
 
Back
Top