konnekt 24d wassap ermee????

Hmm... Ik las inderdaad erg vaak dat hij goed klinkt en goede mic-pre's heeft, maar ook dat het moeilijk is om er een goede mix mee te maken. Alsof de Konnekt een hifi-saus over het geheel giet, die alles goed laat klinken maar uiteindelijk geen eerlijk beeld geeft van wat je nu eigenlijk aan 't doen bent.
 
Tja... Ik vraag me af wat er waar is van dat verhaal. En al is het waar, dan bedonder je alleen je zelf maar. Want dat betekend dat het op installaties zonder dat hi-fi sausje bagger klinkt.
 
Origineel geplaatst door Special K
Tja... Ik vraag me af wat er waar is van dat verhaal. En al is het waar, dan bedonder je alleen je zelf maar. Want dat betekend dat het op installaties zonder dat hi-fi sausje bagger klinkt.

Geen last van. Het geluid is transparanter dan mn oude fa-101. Krijg complimenten van anderen dat mn geluid goed in de mix ligt. Zat altijd te klooien met mn mid, nu is dat verbeterd.

Maarja, smaak en smaak he :)
 
Ik heb de Konnekt 8 op mijn Mac Pro uitprobeert. De geluidkwaliteit van de Mic Pres is lekker. Ik kon ok zonder dropouts audio afspelen en opnemen. Maar de playback onderbraak bij het multitasking (b.v. als Logic speelte en de Konnekt mixer laadde). De audio werkte vaak ook niet als de Logic projekten verschillende sampling raten hadden. Ik heb de Konnekt terug gebracht op grond van het rotte driver. De driver verergerde de stabiliteit van het operating systeem. Soms loopt het operating systeem vast als het Phantom verzorging geschakeld werd. Het booten gelukte eens niet als ik het Interface voor het computer heeft aangemaakt.

Fireface vs. Konnekt geluiden:
Het Konnekt heeft betere preamps. De A/D klinkt bijna hetzelfde (de FF klinkt een klein stukje lichter maar dat is biejna niet te horen). De hoofdtelefoon geluidsversterker van de Konnekt klonk niet zo lekker.

Ik hoop dat deze tekst owkee is. ;) Ze praaten niet veel nederlands in Duitsland =(
 
Origineel geplaatst door Alisa 1387
Fireface vs. Konnekt geluiden:
Het Konnekt heeft betere preamps. De A/D klinkt bijna hetzelfde (de FF klinkt een klein stukje lichter maar dat is biejna niet te horen). De hoofdtelefoon geluidsversterker van de Konnekt klonk niet zo lekker.

Ik hoop dat deze tekst owkee is. ;) Ze praaten niet veel nederlands in Duitsland =(

Je reviewtje is goed leesbaar hoor..
beter leesbaar als bijv.. ik zal geen naam noemen, maar het begint met een R en t eindigd op ON..

bedankt voor de info :)
 
Laatst gewijzigd:
Mijn Konnekt 8 werkt vlekkeloos. Geen driver isseus etc.
Aan, en loopt als een trein. Voor 350 euro een koopje.

Maar ik hoef dan ook geen adat en veel ingangen, spdif en 2 ins is perfect voor mijn setup.
Klinkt zeer goed, hoor alles. ...

Gr.
 
HEy Boba .. hoe werkt hij bij jou dan ?
En werk je nog op een MAcbook/pro ?

Ik ga deze week waarschijnlijk nog over op een MAcbook pro en durf nog niet aan de TC te beginnen .
 
heb m net binnen (konnekt 8 ) ... bakkie aangezet .. beta drivers van t net gehaald .. geinstalled en hij deed t gelijk, hoefde niet eens te rebooten .. mp3 afspelen is t enige wat ik tot nu geprobeerd heb aangezien ik net een clean windows install heb..
maar tot nu toe loopt alles gesmeerd, gewoon aangesloten op de onboard firewire port van mn asus commando mobo ..

had er verder geen software bij trouwens .. heb drivers van t net + die assimilator .. hoort er verder nog software bij zoals routing software etc. ?

anyways.. zometeen cubase maar eens installeren .. hopen dat de konnekt me niet in de steek gaat laten :)
 
nadat ik eerste keer cubase opstarte kreeg ik de melding dat na een aantal tests er geen stabiele setup tussen zat en settings terug naar default gingen .. click op ok .. cubase start op en hoppa ! :P

BSOD 8o)
 
heb gedaan wat al eerder werd gezegd, namelijk netwerk verbinding ff uit gezet .. cubase start dan gewoon op ..
daarna gelijk netwerk verbinding weer aan gezet .. heb zonder drop outs meer als 3 min audio kunnen opnemen (heb m gestopt na 3 min) .. ook kan ik gewoon andere dingen doen met cubase minimized terwijl cubase audio afspeelt ..

dus je hoeft (ten minste in mijn geval) alleen ff die netwerk verbinding te verbreken als je cubase opstart ..
geen ramp for the time being .. ook als t blijvend zou zijn zou t geen ramp zijn
 
heb m nu de hele avond gebruikt en geen enkel probleem gehad verder .. hij doet t zelfs met spellen waarbij mn oude emu 1212m kaart geen geluid gaf .. opname / afspeel kwaliteit klinkt erg goed ..ben er zeer tevreden mee, als ze nu die paar bugs nog fixen is t perfect.. zie mezelf namelijk nog wel een keer t cubase icoontje aanclicken terwijl ik vergeten was mn netwerkverbinding te verbreken overigens hoef ik dus geen verbinding tijdelijk te verbreken als ik spellen opstart of gewoon muziek luister ..
 
Nou mooi. Goed om te horen dat het niet overal slecht gaat. Mijn 24D zit in de doos en gaat vandaag terug. Ik ga een fireface 400 kopen denk ik. Hoewel ik ook nog twijfel over een Motu ultralight.
 
gisteren zat ik zo'n 3 uur in cubase te werken en toen bedacht ik me ineens dat ik nooit mn netwerk verbinding ff uit had gezet tijdens t opstarten .. sindien heb ik al heel wat keren cubase opgestart zonder verder iets te doen.. en is elke keer nog goed gegaan, behalve de allereerste keer dat ik dus cubase opstarte met deze geluidskaart wat dus ook gelijk de eerste keer was dat ik sowieso cubase opstarte na installatie..
 
Back
Top