'Nieuw' van Behringer...

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
... de Miep Brons onder de fabrikanten slaat weer keihard toe op de Winter NAMM 2007!

Zo kwam ik tegen: de Vintage Time Machine VM1, een grotere kloon van de Electro Harmonix Memory Man Deluxe heb ik nooit gezien... :D

VM1_medium.jpg


Features:

# Experience true analog delay! Get up to 550 ms of organic echo to rival any tape delay, vibrant chorus and mind-bending vibrato
# This BEHRINGER product has been designed to compete head to head with leading products on the market *
# Dedicated Delay, Chorus/Vibrato, Feedback, Mix and Level controls for awesome sound shaping
# Blue status LED for effect on/off and battery check
# True hard-wire bypass for ultimate signal integrity

Direct linkage: http://www.behringer.com/VM1/index.cfm?lang=ENG

Verder viel het 'nieuws' van Behringer een tikje tegen, een boel gitaarmeuk weer, weinig nieuws voor de studio freaks onder ons... of heb ik wat gemist?
 
Nou ja, als ieder apparaat dat je niet kon syncen een gitaar-apparaat was, dan was ik een gitarist... :D

Memory Man Deluxe is toch wel een bijzonder geliefd apparaat voor toetsenisten hoor!
 
Kunnen die gasten van Teringer echt alleen maar ideen jatten :(
Ze zijn nog erger dan de japanners ooit zijn geweest met imitaties!!
 
Schandalig, maar de memory man is dan ook wel weer schandalig duur...dus wie weet.
Een echt BBD bakkie dus?
 
Origineel geplaatst door stevaux
Schandalig, maar de memory man is dan ook wel weer schandalig duur...dus wie weet.

... jammer genoeg staat hier dus geen prijs bij!

Een echt BBD bakkie dus?

... dat is wel de suggestie, maar het staat dus nergens, voor de goeie lezer.
Dus het hoeft niet. Aan de andere kant worden er weer volop goedkope chinese BBD chips geleverd, dus het kàn wel.
 
Dus... het is de bedoeling dat je met je voet.... ja met je voet.... op die box gaat stampen??? Expres??? Op iets wat Behringer gemaakt heeft??

Sjeeesj... das best spannend...

Maar goed... t kan ook iets goeds zijn natuurlijk

:)
 
Hanz, moet je hier als EHX liefhebber niet van gruwen? Ik wel in ieder geval......
 
Origineel geplaatst door Hanz
... jammer genoeg staat hier dus geen prijs bij!



... dat is wel de suggestie, maar het staat dus nergens, voor de goeie lezer.
Dus het hoeft niet. Aan de andere kant worden er weer volop goedkope chinese BBD chips geleverd, dus het kàn wel.

De buizen die er in gaan zijn ook altijd echt, dus ik denk dat ze wel BBD chips gaan gebruiken.
 
BBD of niet, (voor mijn part is het een DSP bakje) als dit leuk klinkt voor de ongetwijfeld lage prijs dan haal ik deze toch meteen in huis om te checken. Zelfs al ben ook ik een EH fan. Ik iig heb genoeg delays gehad en gebruikt om te weten dat je een delay het best kan beoordelen op hoe die klinkt, en niet op wat voor merkje er op staat.
 
Origineel geplaatst door Flesje
BBD of niet, (voor mijn part is het een DSP bakje) als dit leuk klinkt voor de ongetwijfeld lage prijs dan haal ik deze toch meteen in huis om te checken. Zelfs al ben ook ik een EH fan. Ik iig heb genoeg delays gehad en gebruikt om te weten dat je een delay het best kan beoordelen op hoe die klinkt, en niet op wat voor merkje er op staat.

Dat is zeker waar.

De laatste analoge delay die ik kocht is een Echorder PH8030 van Phonic en dat is ook een merk dat alleen maar goedkope beginnersspullen maakt (of maakte, want ik weet niet of ze nog bestaan). Niettemin klinkt dat ding echt niet slecht en heeft hij dezelfde mogelijkheden als elke andere gemiddelde BBD-delay.

Tsja, wat is erger..........Phonic of Behringer? :D
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Niettemin klinkt dat ding echt niet slecht en heeft hij dezelfde mogelijkheden als elke andere gemiddelde BBD-delay.

Maar is dat nou juist niet de charme van een analoge delay, dat hij op z'n minst een tikje "slecht" klinkt? :D
 
En maar kafferen op Behringer....denk dat veel mensen genoegen nemen met de kwaliteit/levensduur want daar is de prijs ook naar.
En meestal doet het wel wat het doen moet dus..

Ik heb trouwens geen Behringer dingetjes maar wel gehad in the beginning :)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Maar is dat nou juist niet de charme van een analoge delay, dat hij op z'n minst een tikje "slecht" klinkt? :D

Nou ja, hij klinkt goed slecht zeg maar :D

Deze heeft mij 30 euro gekost en dat vind ik goed besteed. Persoonlijk vind ik dat soort ouwe spullen, ook al is het van een slecht merk, meer charme hebben dan nieuwe spullen van Behringer (waarmee ik Behringer verder niet wil afzeiken of zo).

Bijkomend voordeel is dat de aansluitingen (net als bijvoorbeeld de Yamaha E1010) aan de voorzijde zitten zodat je deze ook even snel ergens tussen kan patchen.

Maar even een plaatje erbij (ook van slechte kwaliteit trouwens want de foto was veel te donker).
 

Attachments

  • phonic_2.jpg
    phonic_2.jpg
    44,5 KB · Bekeken: 72
"Dus... het is de bedoeling dat je met je voet.... ja met je voet.... op die box gaat stampen??? Expres??? Op iets wat Behringer gemaakt heeft? "

lijkt me idd veiliger deze met de hand te bedienen, maar ik heb er ook al door een big muff weten stampen. en een ehx microsynth weten vervoeren in de houten doos tot ie vanbinnen helemaal los kwam. maw ik vind de bouwkwaliteit van ehx niet altijd zo goed.

zou het makkelijk zijn deze te benden zodat hij in loop kan? (eindeloos het fragment blijft herhalen) zoals die moogerfooger delay kan?

ik vind behringer zo leuk voor z'n prijs en omdat het meestal dunne (plastic) toestellen zijn waar je snel doorheen kan boren.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Tsja, wat is erger..........Phonic of Behringer? :D [/B]

Ik heb niets van Behringer, maar wel een El Cheapo multieffect-bakje van Phonic die al mijn mooie geluidjes pureert tot een lauwe brei >:(

Het is goedkoop spul en beter dan niets, maar ik zou iedereen die in de markt is voor een effectenapparaat toch willen adviseren om voor iets beters te gaan, er is genoeg spul tweedehands te krijgen voor een aardige prijs.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Nou ja, hij klinkt goed slecht zeg maar :D

Deze heeft mij 30 euro gekost en dat vind ik goed besteed. Persoonlijk vind ik dat soort ouwe spullen, ook al is het van een slecht merk, meer charme hebben dan nieuwe spullen van Behringer (waarmee ik Behringer verder niet wil afzeiken of zo).

Bijkomend voordeel is dat de aansluitingen (net als bijvoorbeeld de Yamaha E1010) aan de voorzijde zitten zodat je deze ook even snel ergens tussen kan patchen.

Maar even een plaatje erbij (ook van slechte kwaliteit trouwens want de foto was veel te donker).

Hey deze heb ik ook. Erg leuk ding, heeft me alleen ietsje meer gekost.
 
Leuk,het is goed dat het Merk logo op de zwarte bedrukking staat,dan kan ik er meteen met een dikke artliner over gaan om het helemaal zwart te maken :D
 
Back
Top