Dave Smith & Roger Linn: Boomchik

OMG Eindelijk het echte werk!!!
 

Attachments

  • boomchik.jpg
    boomchik.jpg
    169,5 KB · Bekeken: 173
Lijkt op een concurrent voor de spectralis op de synth na dan. Ook wat MPC achtig idd.

Even serieus, ik denk dat MS-DOS nog veel moet oefenen met photoshop wil het ook maar enigzins geloofwaardig overkomen. Hij probeert het slechte sjopwerk iets te camoufleren door hem op een doos te "plakken"..

Die naam doet me trouwens denken aan een forumlid...
 
Ik vind het een vreemd ding om te zien, en een vaag plaatje....

Als het echt nep is ( :D) waarom dit op de FP zetten? Ik neem aan dat je gebanned wordt als je hier met zelfgemaakte hoaxes op de frontpage komt, zeker in de periode dat er 15 nieuwe apparaten per dag worden gerevealed....

Hier ga ik dus voor het gemak maar even niet vanuit....

In de evolver newsgroup hebben ze het er ook over:
http://photos1.blogger.com/x/blogger/6863/1447/1600/800059/boomchik.jpg
 
wel een heel vet apparaat. mis alleen een display.

wat had ik trouwens graag op de namm rond willen lopen
 
4 analoge voices, dan nog een knopje me digital voices en een knopje drumbeat. Ben benieuwd zitten zelf fx bij.
Denk dat het een drumsynthesizer is, dus meer een concurrent van de jomox xbase999 ipv spectralis.


Maar zeker een wananhaves!
 
Origineel geplaatst door GUI
wel een heel vet apparaat. mis alleen een display.

wat had ik trouwens graag op de namm rond willen lopen
beter kijken ;)

Ik ben zeeeeeeeer benieuwd of dit er echt van komt, en wat het gaat worden.
 
Waarom heeft niemand het meer over het nep zijn van dit apparaat?
De tweede foto iets overtuigender ?:P
Ik hoop het.

Wat mij opviel bij het bekijken van de hogere resolutie foto is dat ik geen inputs kan vinden.. Hoe moet men dan samplen?
Vanaf een CF? Of, zitten de inputs aan de voorkant? Of,... kan het toch niet samplen? Het laatste geval zou echt @#! zijn.
 
De Synth sectie komt overigens ook niet zo logisch op mij over... Waar zijn bijvoorbeeld de envelopes??
 
Origineel geplaatst door gremlin23
De Synth sectie komt overigens ook niet zo logisch op mij over... Waar zijn bijvoorbeeld de envelopes??
Volgens mij zie ik bij de amp sectie een knopje 'env decay' ;)
 
Origineel geplaatst door jamal
Het plaatje is zoiezo zo nep als de pest, van links naar rechts loopt het super fout.
Van smal naar breed
Neem een foto in perspectief van een foto die al in perspectief staat en je krijgt dit als resultaat. Het andere plaatje is beter, en DSI en Roger kunnen het zich niet veroorloven hun (kleine) markt lekker te maken met nepproducten.

En ja, dit is een render. Daar hoorde ik bij de Waldorfjes niemand over klagen.
 
Ik vind een aantal dingen raar. Kan natuurlijk mijn onwetendheid zijn :)

Ik zie op die hi-res foto geen inputs. Dus is het geen sampler. Lijkt me ook erg onhandig met zo'n klein schermpje.

Dus waarom 16 pads? Samples zijn er vermoedelijk niet. Ik vind het onwaarschijnlijk dat dat ding 16 voudig multi is (althans 16 geluiden), want ik neem aan dat in het geval van analoge circuits alles heel duur wordt (toch?).

1 sound over 16 pads leggen met verschillende toonhoogtes is leuk, maar dat is toch niet een zodanig vette feature dat je alleen daarvoor pads inbouwt?

Ook zie ik 5 knoppen voor de voices, geen 16. Dus dat kan 2 dingen betekenen; hij kan 5 geluiden tegelijk uitspugen, of 1 geluid heeft 5 osc's. In het laatste geval lijkt me 16 parts weer onwaarschijnlijk. Ook zie ik in dat geval geen knoppen om van part te kunnen veranderen.

Waarom zo'n groot deel van de interface alleen voor FX? (linksonder) En zo weinig voor het 'normale' programmeerwerk? Ik heb bijna geen ervaring met drumcomputers, maar heb je aan de controls die linksonder zitten genoeg om drumsounds te kunnen maken?

Waarom alleen een lowpass filter? Voor hihats etc wil je toch liever een BP/HP?
 
Oe! "analog and digital drum machine" Dat is leuk! Een analoge drum computer in combinatie met samples? wow!

Nu maar hopen dat het er echt komt. Al zal de prijs niet gering zijn vrees ik.
 
Origineel geplaatst door GUI
wat had ik trouwens graag op de namm rond willen lopen

pffooeee... dan had ik volgens mij constant een natte broek van al die leuke speeltjes.. zou me er dagen kunnen vermaken.. :D

anyway, dit ziet er wel interessant uit, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat als het echt is..
 
Back
Top