draagbare bandrecorder

Franz.K.

Ouwe rot
Lid sinds
28 augustus 2006
Berichten
655
Locatie
035
Ik ben opzoek, maar kan er toch maar geen vinden, wat doe ik fout ?

Wat voor apparaten die dit doen zijn in omloop ?

bijlage: Zoeentje (om te hangen) dus, en geen cassette, maar echt band..
 
ok, plaatje is te groot even uploaden
sevennb1.gif
 
Inderdaad Nagra of Uher... Had Telefunken ze ook in hun assortiment? Meestal zijn het handgemaakte machines dus schrik niet van de prijzen er zijn nog veel liefhebbers voor. Blijkbaar is 400 a 500 EUR een gangbare prijs op eBay...
 
er zijn nog veel liefhebbers voor

Niet alleen liefhebbers, maar ook gewoon nog gebruikers. Ik zag vorige week toevallig nog op TV ergens een geluidsman in beeld komen met een Nagra om z'n nek.
 
Kijk hier heb ik nou wat aan, merci.

Ik werd (in de chat) hierzo gister iniedergeval half voor gek verklaard, dus ik voelde me er niet echt goed meer over hehe.

Eens kijken of ik voor een acceptabele prijs een op de kop kan tikken.

Nog andere tips ? En hoe zit het met de tapes, erg moeilijk te krijgen? misschien ook zelf te maken ?

edit: Ik zie dat uher's over het algemeen best goedkoop te krijgen zijn, zijn meer gericht op de consumer dan professional dunkt me. Is de kwaliteit het waard ?
 
Ja, je bent niet de eerste.

Maar ik "geil" hard op die tape sound, kan er niets aan doen.

Als de kwaliteit in orde is wil ik het soms ook voor opnames thuis/studio gebruiken, maar voornamelijk voor buiten/andere plekken.
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Kijk hier heb ik nou wat aan, merci.

Ik werd (in de chat) hierzo gister iniedergeval half voor gek verklaard, dus ik voelde me er niet echt goed meer over hehe.

Eens kijken of ik voor een acceptabele prijs een op de kop kan tikken.

Nog andere tips ? En hoe zit het met de tapes, erg moeilijk te krijgen? misschien ook zelf te maken ?

Als je een chemische fabriek in je achtertuin hebt wel ja...:D
Die tapes kun je nog overal krijgen (naja overal, in ieder op genoeg plekken)

edit: Ik zie dat uher's over het algemeen best goedkoop te krijgen zijn, zijn meer gericht op de consumer dan professional dunkt me. Is de kwaliteit het waard ?

Een professioneel ding als zo een Nagra kost heeel veel geld (enkele duizenden euros), zo een Uher in goede staat geeft ook een prima geluid en die dingen werden vroeger gewoon professioneel gebruikt.

Wat wil je er precies mee opnemen?
 
:D Haha, zelf maken is vrij achterlijk bij nader inzien, ik had waarschijnlijk tape-echos in m'n hoofd. Had ook nog niet begrepen dat je gewoon basf tapes erop kan zetten.

Wat ik er exact mee op ga nemen weet ik nog niet, maar van straat muzikanten tot "construction-sites" zeg maar.

Uher report is the way to go dan denk ik.
 
ik heb jaren de nagra op school gebruikt en daarna lang een nagra van iemand in bruikleen gehad.
dat waren leuke tijden.
ik gebruikte hem ook wel voor studio-opnamen, maar het liefst buiten.
het zijn geweldige machines, met mooie voorversterkers, het enige opnameapp waar ik "persoonlijk" mee kan werken (pro tools is nog altijd computer)

let wel op:::

tape voorraad is niet veel meer. het is een kleine markt. de tape waar mijn nagra voor gecalibreerd was 2 zomers geleden lang niet verkrijgbaar omdat ze van distributeur veranderd waren.

de opnametijd is beperkt en tape kost veel vergeleken met digitale recorders.

het is zwaar over de schouder. zeker met batterijen. zeker als je vogels gaat opnemen met de microfoon in de lucht...

eens je geen tapemachine meer hebt kan je niet meer aan je opnames.
(ik zou bv graag een bewerking maken van een opname, maar kan de tape niet meer horen voorlopig)

voor manuele tapemanipulatie kan je best een goedkope bandrecorder zoeken.
(kost veel om te calibreren en motor na te kijken)


succes met zoeken, laat maar weten als je er te veel vindt, ik zoek er ook nog één.
 
btw::: sommige nagra's worden vooral gebruikt op filmsets, en omdat ze hier meer en meer digitale dingen gebruiken worden die nagra's wel eens doorverkocht aan filmproducties in afrika waar men nog wel analoog opneemt.

je moet ook zien wat je nodig hebt: mono of stereo, of één met synchroniseerfunctie voor film, of zo'n piepkleine die ze voor veiligheidsdiensten gemaakt hebben. scheelt veel in prijs!

en als je er 2 hebt kan je lange lussen en delays maken! +fysisch de band vertragen voor david lynch-effecten en de ene net iets trager dan de andere dezelfde loop laten afspelen voor steve reich-faseverschuiving.

tape is alles (voor mij toch). 1/4 inch tape en 8mm film!
 
Back
Top