2 dezelfde FW geluidsinterfaces tegelijk gebruiken in OSX?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
Lid sinds
13 december 2001
Berichten
7.877
Locatie
R'dam
Is dit mogelijk? Ik zit te kijken naar verschillende types en sommige hebben geen chain modus. Mijn motu traveller kan het maar ik wil een andere sound en ik wil niet veel uitgeven dus kijk veel 2de hands. Ik draai nog een ouder versie van OSX dus firewire werkt gewoon bij mij.

Is ook nog max FW400. Is het zo dat als ik ze achter elkaar hang dat ik in de problemen kom als ze allebei max bandbreedte gebruiken? Zou ik 2 FW kaarten moeten gebuiken? En is dat af of aan te raden? Mijn FW kaart heeft 2 poorten. Zou allebei de geluidsinterfaces een eigen poort verschil uit maken?

Ik weet dat Aggregate Devices moet werken in OSX. Ik moet ook nog kijken hoe ik het met de klok doe. Bij 1 leverancier kan ik alleen interne klok en externe klok instellen. Doe je klok op OS niveau of werkt dat normaal via een control panel? Als ik het op OS niveau per interface kan aangeven zou ik de 1ne extern kunnen klokken aan de andere? ( net gechecked: Aggregate Devices doet dat op OS niveau zo lijkt het)

Grote probleem is vrees ik dat ik maar 1 control paneel kan draaien en drm niet kan 'chainen'. Maar ik weet er echt te weinig van.

Ik kan morgen pas bij 1 importeur wat vragen want die zijn vandaag dicht. Andere moet ik nog effe checken. Online kan ik alleen van 1 apparaat een voorbeeld zien maar daar gaat om verschillende soorten interfaces.

Dank bij voorbaat!
 
Laatst gewijzigd:
Gewoon proberen, zou ik zeggen,,
Ik heb een Lightbridge en Profire 2626 op één macbook draaien,, de ééne voor cubase de andere voor ableton, maar wel op Win7..
Ik moest wel een master ART Syncgen wordclock gebruiken, want anders had ik digitale distortion na een tijd.
 
Gewoon proberen, zou ik zeggen,,
Ik heb een Lightbridge en Profire 2626 op één macbook draaien,, de ééne voor cubase de andere voor ableton, maar wel op Win7..
Ik moest wel een master ART Syncgen wordclock gebruiken, want anders had ik digitale distortion na een tijd.

Dank maar wel een beetje kostbaar he gewoon proberen. Ik moet er altijd 2 hebben en als het niet lukt omdat ik bijna alleen maar van de 2dehands markt gebruik kan maken valt mijn idee in duigen. Ik weet bijna 100% zeker dat zelfs de importeur en maker het niet weten. Dus moet ik zelf op onderzoek uit voordat ik ze ga kopen.

En er zit dus geen aparte wordclock in/out bij de ene die ik op het oog heb. Clocking gaat via FW kabel. Maar dan moet ik dus ook nog een strakke clock hebben die zichtbaar en deelbaar is onder OSX als ik ook digitale distortion krijg. Liefst nog voor een leuke prijs. Die ART Syncgen wordclock lijkt dat niet te doen. En ik weet ook niet of delen van een clock binnen OSX goed werkt.

En ik wil ze dus gelijktijdig gebruiken in logic zodat ik 2 keer zoveel inputs als outputs heb.

Dacht dat het trouwens dat het vandaag maandag was dus ik kreeg gewoon de importeur aan de lijn vanochtend terwijl die in zijn bed lag. :D ( wel erg goede zaak als een importeur zelfs om zondag de telefoon opneemt)
 
Die ART Syngen is een Wordclock generator,, Een erg goedkope, Da's om één Master Wordclock te hebben.
Ik moest de Ligthbridge, Profire 2626 en ADA 8000 eraan hangen,, Anders liep het mis na enkele minuten.
Daar heb ik enkele weken achter moeten zoeken,, want ik dacht eerste aan slechte toslink connectors,
 
Ik heb twee Echo AudioFires op de Mac met Daisy Chain. Werkt prima.

Cool maar ik heb al gezien dat echo dat toestaat in hun control panel. Heb je ook een externe clock die alles aan elkaar knoopt? Of is er 1 van de 2 master?

Op https://www.gearslutz.com/board/music-computers/593644-daisy-chaining-echo-audiofire-interfaces.html

Staat namelijk:

"Clocking
When using multiple AudioFires, they MUST BE clock synced together. Using a BNC word clock cable or a S/PDIF cable, connect from the out to the in of the next AudioFire. In this manner, each AudioFire must be daisy chained. The first AudioFire in the chain is the clock master, the rest are clock slaves. On the “Settings” tab of the AudioFire Console you must set each AudioFire to the correct clock settings. The clock master should be set to “Internal” clock and the slaves should be set to “Word” clock or “S/PDIF” clock. If these settings are changed while audio is running, sync will be lost and your AudioFires will stop working until they are re-synced and the audio is restarted."

Dus via FW werkt de clock bij Echo volgens dit niet.

Dank alvast!
 
Die ART Syngen is een Wordclock generator,, Een erg goedkope, Da's om één Master Wordclock te hebben.
Ik moest de Ligthbridge, Profire 2626 en ADA 8000 eraan hangen,, Anders liep het mis na enkele minuten.
Daar heb ik enkele weken achter moeten zoeken,, want ik dacht eerste aan slechte toslink connectors,

Dank! Die Ada 8000 zou de bottleneck kunnen zijn geweest. Volgens mij moeten profire en andere interfaces van het zelfde merk meestal wel goed samen werken.

Ik trouwens de manual er eens bij pakken want ik denk dat daar meer in staat. 8)
 
Da's altijd zo - denk ik - bij gebruik van verschillende audiocards - één Master Clock.
GEwoon de ééne card met de andere syncen, via een BNC wordclock cable.
Maar dan kan 't zijn de coax i/o ni meer werken, en digitale fouten geeft, Dan moet je syncen via de Coax I/O

K heb er zelf lang mee bezig geweest, want digitale clicks en pops zijn niet bruikbaar,
Er zijn nu wel dure nieuwe audiocards die je via netwerk enzo, kan linken,,, want firewire is out dated,, maar ik kan ook nog ni zonder

Dank! Die Ada 8000 zou de bottleneck kunnen zijn geweest.
ja, en dan moet die ADA nog geterminated worden ook,, gewoon een BNC cable aankoppelen is niet 100% in orde.
Ik moest dan nog een BNC T stuk en 75 Ohm terminator er aan koppelen,,

En tja, van Technische Handleidingen lezen worde onnozel,
Gewoon al doende leren en opbouwen,,
Over dat terminaten kun je eindeloos over googlen,
Die Syngen geeft dan een andere kleur van Controle Ledje,, Zo simple is 't in echt,,
 
Da's altijd zo - denk ik - bij gebruik van verschillende audiocards - één Master Clock.
GEwoon de ééne card met de andere syncen, via een BNC wordclock cable.
Maar dan kan 't zijn de coax i/o ni meer werken, en digitale fouten geeft, Dan moet je syncen via de Coax I/O

K heb er zelf lang mee bezig geweest, want digitale clicks en pops zijn niet bruikbaar,
Er zijn nu wel dure nieuwe audiocards die je via netwerk enzo, kan linken,,, want firewire is out dated,, maar ik kan ook nog ni zonder

Ja weet ik. En dat is het probleem. Er zit geen BNC of spdif wordclock los op het apparaat. Clocking kan alleen via FW en het lijkt er op dat er een kans is dat het werkt.

Manual gehecked en het lijkt alsof ie wel meerdere devices in de control panel aankan. Dat zou wel heel erg fijn zijn.

Aannemend dat ze gewoon gechained kunnen worden zit ik nog met max kanalen. Ik wil er dus meerdere hebben. Zodat ik op 32 in en uit kan tegelijker tijd. Dus 64 sporen. 48khz/24 bit. Ik ga eens rekenen.
 
Als je 32 In & 32 Out bedoelt, dan zijn er single audiocards die dat kunnen,
Maar da's dan met ADAT expanders,,, bv die Lightbridge en die van Presonus, of die USB Motu ADAT card.
Dan zou ik niet naar twee afzonderlke cards gaan,

Ik werk met 2 cards op één Firewire bus, omdat ik ni met rewire kan werken,
en omdat ik Ableton en Cubase op één macbook wil draaien,
In totaal heb ik twee macbook pro's elk met een profire 2626, op de ééne een lightbridge, op de andere een powercore

Als je 64 In en 64 Out wil hebben, dan kan dat het best en stabielste met die nieuwe generatie cards, denk 'k,
 
32 tracks at 48k/24 bits is 4.6 MB/s. According to the IEEE1394-1995 specification, the maximum signalling rate of FW400 is actually 393 Mbit/s, which gives us about 49 MB/s of transfer speed. And it's half-duplex, which means that the transfer speed is significantly reduced while we transfer data in both ways simultaneously.

Dus full duplex heb ik dus 24 MB/s max. Dus in theory zou FW400 dus makkelijk 128 kanalen heen en weer kunnen doen op 48k/24 bit. 4* 4.6= 20 afgerond en heb je nog 4MB/S over.

Iemand die 32 kanalen 48k/24 bit full duplex over een FW400 doet zonder problemen?
 
Zo technisch kwa bandbreedte moette daar ni op ingaan,,
OF toch ni in Firewire,, op usb is dat anders,, want dan trekt de audiocard 80% van de usb bus

Er staan FW800 poorten op de macbok pro 13 hier, maar da' toch maar FW400 Speed,

En ik herinner mij nog, dat bij gebruik van meerder audio tracks de wordclock cruciaal word
ik dacht toen ook , wow, mss zit ik al een de limiet van FW,één master wordclock was hier de oplossing, ipv audiocards met bnc cables aan elkaar verbinden,
 
Als je 32 In & 32 Out bedoelt, dan zijn er single audiocards die dat kunnen,
Maar da's dan met ADAT expanders,,, bv die Lightbridge en die van Presonus, of die USB Motu ADAT card.
Dan zou ik niet naar twee afzonderlke cards gaan,

Ik werk met 2 cards op één Firewire bus, omdat ik ni met rewire kan werken,
en omdat ik Ableton en Cubase op één macbook wil draaien,
In totaal heb ik twee macbook pro's elk met een profire 2626, op de ééne een lightbridge, op de andere een powercore

Als je 64 In en 64 Out wil hebben, dan kan dat het best en stabielste met die nieuwe generatie cards, denk 'k,

Ik geloof niet zo in de nieuwe cards. De kwaliteit van 10 jaar geleden vond ik al goed genoeg. Mijn Echo Gina liep top op 48 khz. En nieuwe cards kosten bakken met geld met 64 in en uit. Maar ik ben al tevreden met 48 in en uit. Daar kan ik alles mee. FW is ook prima voor mij voor de komende 10 jaar. Ik draai nog steeds 10.8.5 en 10.5.9. Allebei rock solid!

Dus ben ik erg benieuwd of iemand 48 kanalen in en uit doet/deed op 1 FW400 connectie op 48khz/24 bit met gechainde interfaces en of dat soepel loopt/liep.

Dank alvast!
 
Zo technisch kwa bandbreedte moette daar ni op ingaan,,
OF toch ni in Firewire,, op usb is dat anders,, want dan trekt de audiocard 80% van de usb bus

Er staan FW800 poorten op de macbok pro 13 hier, maar da' toch maar FW400 Speed,

En ik herinner mij nog, dat bij gebruik van meerder audio tracks de wordclock cruciaal word
ik dacht toen ook , wow, mss zit ik al een de limiet van FW400 bandbreedte,,maar ni dus,
k moest die wordclock 100% correct in gebruik zetten

Waarom niet? En wat is er mix met FW? Onderbouw eens aub.

En ja wordclock is absoluut cruciaal bij multitrack.
 
ja, man, ik ga het hier bij laten,,,
Als doende leren,, Try and error ipv Diepgaande IT Specs,,
 
Ja doe dat maar. Je leest niet wat ik schrijf en blaat maar wat en maakt het eerder verwarrender dan duidelijker. En als ik vraag om een uitspraak te onderbouwen moet ik het maar via try en error proberen ipv logisch na te rekenen wat een FW400 max kan handelen. Sorry daar kan ik allemaal helemaal niks mee. Vrij zot dit :D

Anyway bedankt dat je het geprobeerd hebt :)
 
Ik heb een Motu 2408 achter een 828 hangen. Of ik nou de 828 klok master laat zijn, of ze beiden hun eigen ding laat doen maakt bij mij niet uit. Zowel via USB als via firewire niet. De 2408 komt via ADAT binnen op de 828, want de 2408 is alleen audiowire PCI.

Wat wel echt gaaf is, is de 828 op 96 khz zetten, en dan de 2408 op slave. Knetter vette herrie.... de 2408 gaat maar tot 48000 :D
 
Ik heb een Motu 2408 achter een 828 hangen. Of ik nou de 828 klok master laat zijn, of ze beiden hun eigen ding laat doen maakt bij mij niet uit. Zowel via USB als via firewire niet. De 2408 komt via ADAT binnen op de 828, want de 2408 is alleen audiowire PCI.

Wat wel echt gaaf is, is de 828 op 96 khz zetten, en dan de 2408 op slave. Knetter vette herrie.... de 2408 gaat maar tot 48000 :D

Hehehe. En ja wat ik al dacht: Clock technisch kan je vaak gewoon het beste via 1 merk werken. Zal niet altijd zo zijn maar heel vaak wel.

Anyway ik heb het antwoord al. Daisy chainen kan. Online iemand gevonden die 64*64 kanalen werkend over 1 FW400 heeft lopen. Was flink zoeken maar eindelijk antwoord. :okdan::luv::halleluja

Nu kijken of ik ze nog nieuw kan vinden ergens voor een goede prijs. 3 garantie betaal ik graag extra voor. Zal niet makkelijk worden maar wie weet heb ik geluk.

Dit draadje mag dus op slot :doei:
 
Dank! Nu op zoek naar een OSX AU host met zo min mogelijke latency. Zal eens zoeken hier en bij gebrek een nieuw topic starten.
 
Back
Top