Welke Sampler voor Recording

pal

Mannelijk lid
Lid sinds
29 augustus 2003
Berichten
1.880
Locatie
amsterdam
Ik zit te denken om een goede sampler te kopen voor recording ipv een geluidskaart voor mijn computer.
Heb zelf wel de mpc1000 gebruikt hiervoor aangezien deze 128mb ram beschikbaar had voor opname tijd.

Welke sampler raden jullie aan voor de beste kwaliteit en funktionaliteit? (en is betaalbaar)
Heb zelf geen ervaring met racksamplers en onorthodox gebruik hiervan. Of word het vaker gebruikt voor eind recording?

Thanks:W
 
HD recording Akai Sxxxx

HD recording Akai Sxxxx

Met een aantal Akai samplers kun je rechtstreeks naar een harddisk opnemen. Dit kon al met de S1100 als ik me niet vergis. Is dit niet een optie? Dan maakt de hoeveelheid RAM geheugen helemaal niet uit.

Op een S3000 is dit optioneel en S3000XL standaard. Van een S5000/6000 (die ik zelf heb) weet ik het eigenlijk niet.

Patrick.
 
Hey, thanks voor de info! das helemaal relaxed. Vraag me alleen af of het editen, toevoegen van Fx dan heel lang gaat duren.
Ram geheugen is veel sneller dan HD verkeer.
 
Kan je dan niet veel beter een harddisk recorder kopen? Of zo'n multitrackertje met een data kaartje? Die schrijven al je opnames als wav file weg, makkelijk na te bewerken met je PC...

de meeste oude samplers hebben weer een eigen format..
 
Re: HD recording Akai Sxxxx

Re: HD recording Akai Sxxxx

Origineel geplaatst door pt.
Met een aantal Akai samplers kun je rechtstreeks naar een harddisk opnemen. Dit kon al met de S1100 als ik me niet vergis. Is dit niet een optie? Dan maakt de hoeveelheid RAM geheugen helemaal niet uit.

Op een S3000 is dit optioneel en S3000XL standaard. Van een S5000/6000 (die ik zelf heb) weet ik het eigenlijk niet.

Patrick.

Van de s3000xl wist ik het, maar de s3000 ? ik heb er een hd aanhangen maar die hd record functie ben ik nog nooit tegen gekomen. als optie board zal hij er ook wel niet zijn want daar heb ik nog nooit van gehoord, waarschijnlijjk zit die hd recording functie in het OS van de s3000xl ?

Ik heb een s3000xl handleiding bij m,n s3000 gekregen heb er even in gekeken en dat hele DD menu mis ik dus zal toch wel in het OS zitten, jammer.
 
goed tips! kan bij morel allen niks vinden

Die s1100 spreek me wel aan, maar doet zeker niet aan wav recording?
Iemand nog ervaring met emu?
 
Origineel geplaatst door pal
goed tips! kan bij morel allen niks vinden

Die s1100 spreek me wel aan, maar doet zeker niet aan wav recording?
Iemand nog ervaring met emu?


hoi,

de s1100 kan maar 4 channels opnemen..
en je moet hardware OS 4.3 hebben..
de s3000 3 unit kan niet hd opnemen..de 3200 wel..

hier een link van SOS:
http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/apr97/akais1100.html

waarom ga je niet voor een DR4 DR8 van akai?
of fostex , Roland??

voor 200 euro heb je wel wat hoor!
 
Ja opzich maakt het me niet zo veel uit. Ik moet wellicht wat gear gaan proberen.
Als ik maar niet met de compu hoef te werken. Staat me gewoon tegen.

Een sampler lijkt me leuk omdat hij ook natuurlijk ook de sampler capaciteiten heeft.
Een hd-recorder is dan alleen om te recorden.

En het is totaal op niets gebaseerd, maar ik heb het idee dat in samplers misschien beter converters zitten relatief/prijstechnisch misschien?
 
Akai DD8 ca 400 euro.

dan heb je ook wat
 

Attachments

  • dd8.jpg
    dd8.jpg
    7,8 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door Digimod
een Akai S5000/S6000:okdan:

Niet-bezitters hebben geen idee welk een krachtige productiemachine de full option sampler/synthesizer/HD-recorder Akai S5/6K is. I'm in :luv: with that machine. Aksys laat bovendien bugloze interactie tssn machine en computer toe.
Met een hardware HD-recorder heb je uiteraard niet de functionaliteit van de bovenvernoemde doosjes.

Origineel geplaatst door pal
En het is totaal op niets gebaseerd, maar ik heb het idee dat in samplers misschien beter converters zitten relatief/prijstechnisch misschien?

Je kan er best van uitgaan dat in de recentere toestellen high-end convertors zitten.

Zoals jij wil werken is de manier waarop ik werk. Ik gebruik de S5000 naast m'n, pC ook als HD-recorder/ convertor met 16 outputs.
 
mischien een roland mv8000 ?

8 tracks recorder + fx (kun je op ram/hardisk opnemen in wav)
128 midi tracks
+bass synthje
 
Nou zo'n mv8000 is toch te prijzig, en het ding staat me ook niet echt aan. Windows based ook nog eens ;-)
Nee, zit een beetje te kijken tot max 350,-
 
DR4, superbak, prachtig geluid, zorg alleen dat er een (optionele) midi inzit.
S1100, doe daar ook al mijn opnames mee, zeg ik niks meer over, prachtbak.
S5/6000 of E6400ultra werken ook gewoon met wav, dus heen en weer
schoppen is echt geen probleem.

Prijzen van al dit moois staan in schril contrast met wat je voor een goede
geluidskaart moet betalen van de zelfde kwaliteit.
 
Origineel geplaatst door Alexander
Ga voor een s1100 met de laatste OS erin! Dan heb je een 10 channel HD recorder,

Ik heb 4.30 op de eprom, 10 channel? vertel.....!
 
Leg eens uit hoe zo'n sampler een geluids kaart kan vervangen .
werkt het dan zo dat je eigenlijk al je tracks die je maakt sampled en die dan buiten je geluids kaart om in je in je computer laad...?

een beetje zo als ik nu doe met de CF kaart in mijn mpc1000 ...?
 
Origineel geplaatst door rasz
Leg eens uit hoe zo'n sampler een geluids kaart kan vervangen .
werkt het dan zo dat je eigenlijk al je tracks die je maakt sampled en die dan buiten je geluids kaart om in je in je computer laad...?

een beetje zo als ik nu doe met de CF kaart in mijn mpc1000 ...?

Op de akai s-serie,


Digitale output van je pc stop je naar de digitale input van de sampler. Sampler op record mode zetten, record input op digital in zetten, monitoring aanzetten in het record menu, klaar.

je speelt nu audio op de pc af, en die digitale audio word in de sampler naar analoog geconventeerd.
 
Back
Top