Key editing cubase sx

De Voorman

Ouwe rot
Lid sinds
7 december 2001
Berichten
1.034
Locatie
Mokum
Wij zijn de rasterlijnen binnen de key editor kwijt. het staat niet in TFM ...wie kan ons helpen: hoe krijg ik de rasterlijnen van maten en tellen weer terug?

op de foto staan de befaamde lijntjes die je bij percussie etc zo hard nodig hebt om muziek op zijn plek te zetten...
 

Attachments

  • 2_midi_events_clip_image002.jpg
    2_midi_events_clip_image002.jpg
    53 KB · Bekeken: 45
Je preferences al eens gereset? (file>preferences>default)

Post anders eens een screenshot van hoe het er nu uitziet? Je hebt toch niet de quantize waarde heel hoog staan (bv 1/1) ?
 
Bedankt voor het meedenken, maar, na reset van Preferences nog steeds hetzelfde euvel, geen hokjes. Quantise staat ook gewoon goed (1/32 etc).

Kan nu even geen foto posten, maar je ziet gewoon de hokjes als altijd maar dan zonder het grid, dus alleen een unigrijze achtergrond met rode blokjes. Echt irritant. Hebben zo'n beetje alle knopjes geprobeerd, helaas nog niets...

Dus, iemand een idee?
 
hulp

hulp

SOS 911
 
Als de noten in het actieve edit-scherm staan en je hebt geen grid, kan ik alleen e.o.a. vage foute instellingen t.a.v. de timeline als oorzaak verzinnen. (sec ipv bars& beats bijv)
Maar je hebt het over een grijze achtergrond in het edit-scherm. Dit zie ik alleen maar als ik overlappende noten uit een ander event in het actieve edit-scherm zie staan. Maar ook dit is zo standaard dat ik me niet kan voorstellen dat dit jou probleem is.
 
Back
Top