Integreren Maschine in DAW (Cubase)

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Lid sinds
31 augustus 2003
Berichten
8.514
Locatie
De Efteling
Hallo allemaal,



Ik heb Maschine al een tijdje (niet superlang) en wil een stap maken m.b.t. integratie in mijn DAW (Cubase).
De sequencer van Maschine kan veel en zal goed zijn, maar mijn voorkeur gaat uit naar midi/pianoroll in Cubase en het snel in staat zijn van slepen van sequences van Maschine naar Cubase en het inspelen van noten met Maschine hardware naar Cubase.

Deze youtube tutorial heeft me al een groot stuk op weg geholpen:



Maar ik heb nog een laatste duwtje nodig.

Ik kan midi to notes aanvinken en dan patterns naar Maschine spoor in Cubase slepen.
Dus gaat prima zo.
En als de instellingen goed staan kan ik ook nieuwe midinoten over de bestaande sporen in Cubase heen spelen en mooi terug horen in via de Maschine software.

Maar als ik midi-to-channels gebruiken omdat er instrumenten tussen zitten die chromatisch zijn dan lukt het slepen ook goed en krijg ik gedoe met nadien inspelen.
Als ik een pattern sleep (en dus verdeel over 16 midi sporen) maar later er overheen wil drummen met de Maschine hardware krijg ik het niet voor elkaar de door de handware gegenereerde midinoten meteen over de correcte midisporen te verdelen.
(dus: pad 1 -> channel 1, pad 2-> channel 2 etc).
Daarnaast is het natuurlijk zo dat als ik in cubase de betreffende midi sporen op rec zet deze alle binnenkomende data thru sturen naar de Maschine software.
Dus als ik alle channels op rec zet klinken alle geluiden als ik 1 trigger.

Goed..hopelijk maakt deze probleembeschrijving e.e.a. een beetje helder want hij is niet volledig.
Om er geen paginalang verhaal van te maken laat ik het voor deze eerste post even hierbij.

Hoe hebben andere hun setup gemaakt zodat ze snel alle patterns (ook midi-to-channel patterns dus) in hun DAW kunnen zetten en later kunnen aanvullen door de Maschine hardawre te bespelen?
 
Ik zou eens zoeken bij maschinetutorials.com - die doen de migratie met Live. Misschien vind je daar de tip.
 
Back
Top