Key editor probleem in cubase

Lexxion

Nieuwkomer
Lid sinds
2 juni 2010
Berichten
7
Oi!

Ik werk al een tijdje met cubase sx3 maar ben nu tegen een probleem aangelopen.
Normaal als ik een miditrack aanmaak voor 1 bar krijg ik in de key editor mooi 16 blokjes die verdeeld zijn in veldjes van 4 zodat je makkelijk je drumloop kunt maken. Alleen nu is op de 1 of andere manier mn key editor aangepast, zodat ik 5 blokjes per beat krijg.

Lastig om op deze manier een ritmisch loopje te maken. (Om een voorbeeld te geven: een heel basic loopje zoals de beat op 1,2,3,4.. snare op 2 en 4 lukt nog wel, maar als je je hi-hat ertussen wil zetten heb je dus geen middelste noot.)

Ben net tegen dit probleem aangelopen en kom er zelf niet uit, heb net battery 3 gekocht en baal ontzettend want ik kan nu alsnog niet aan de slag :(

Wie o wie kan me helpen?
 
staat je maatverdeling wel op 4/4 oid?
 
Je bedoeld onderin bij tempo? Ben ff de naam kwijt van dat veldje waarin je playknoppen staan
 
Transportbar dat was em,, nope staat op 4/4. (F2 opent en sluit niets bij mij)

edit: Overigens als ik daar mijn maatverdeling aanpas naar bijv. 5/2 ofzo dan veranderd er niets aan de keyeditor, ik ben net terug gegaan naar vorige projecten en daar is nu ook alles verdeeld in 5 maten. Deze "schaalverdeling" zie je niet alleen in key editor maar ook in je arranger.
 
Een dongle?? nee
In mn handleiding kan ik er niets over vinden of ik lees erover heen? Ik zie dat je cursussen cubase geeft, ik kan dus aannemen dat jij deze vraag makkelijk kunt beantwoorden. De reden dat ik een account aanmaak op deze site en de vraag stel is omdat een antwoord zoek op mijn vraag en ik zou het erg fijn vinden als iemand die kan geven zonder te verwijzen naar logische dingen zoals "zoek het op in je handleiding"
 
die bedoelde ik idd, de quantize
 
Nee staat allemaal normaal zover ik kan zien, hoe kan je een screenshot in je bericht posten? Dan kan ik het probleem visualiseren.
 
Een bijlage kan door in je bericht op "meer opties" en dan op de paperclip te klikken. Dan je plaatje uploaden en dan in je bericht weer de paperclip selecteren, dan kun je de bijlage plaatsen.
 
Een dongle??

Hoe bedoel je "een dongle??"

Gebruiker van een legale Cubase weten wat een dongle is.
Er worden ook geen vragen beantwoord aan mensen die werken met gestolen synths...:D

Maar ik wil je het simpele antwoord wel geven hoor..............je hebt hem niet op "Bars & Beats" staan, maar op "Seconds". Easy as that!
Met je manual in de hand heb je direct gevonden hoe je dat in moet stellen. Zoals ze bij Veronica plachten te zeggen: "Maar je moet er wel wat voor doen!"
;)
 
Dat jij suggereert dat mijn cubase illegaal is maakt me vrij weinig uit, moet ik dan echt een fototje maken met die dongle in mn usb gepropt met het dagblad van vandaag, terwijl ik mijn synchrosoft mapje aflik?? nee, ik ben hier niet om mn gelijk te halen maar om een antwoord op mn vraag te krijgen.. Enige probleem is dat jou simpele antwoord niet het juiste is.. aangezien hij wel op bars + beats staat en dan wel time linear!

Edit: je had overigens voor een deel gelijk mn key editor stond idd niet op bars + beats (in mn arranger wel) het punt is nu dat er nog minder blokjes zijn verschenen
Edit2: Probleem opgelost, was een combinatie van beide.. mag wat mij betreft een slotje op! Bedankt iedereen..
 
Dat jij suggereert dat mijn cubase illegaal is maakt me vrij weinig uit, moet ik dan echt een fototje maken met die dongle in mn usb gepropt met het dagblad van vandaag, terwijl ik mijn synchrosoft mapje aflik??

Goed idee eigenlijk.............:D
Maar dat aflikken wil ik niet zien eigenlijk :r

Unieke foto van je doos is ook OK *D

Mooi dat het nu werkt! :okdan:
 
Back
Top