aaargh cubase frustraties!

Hazes

Vind ik leuk
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
6.361
Locatie
Arnhem
Soms word ik er zo ontzettend moe van. ;{ Ik heb een goede pc (gaat al wel weer een paar jaartjes mee, maar toch), fijne geluidskaart, peppie software (legaal wel te verstaan) waaronder sx3 , maar toch heb ik af en toe de neiging om het hele zaakje linea-recta uit het raam te flikkeren, ondanks alle knaken die ik er aan gespendeerd heb... 9 van de 10 keer is er niets aan de hand en werkt de hele handel zoals het behoort te werken, maar het gaat om die ene keer, dat het niet werkt. Net ook weer. Lekkere track gemaakt, cubase gestart, hele handel goed ingesteld, opname niveaus netjes geregeld, enfin, u kent het wel; je bent er even mee bezig als je alles netjes van een label/ naam/ nummer wilt voorzien. Vervolgens neem ik een stukje op bij wijze van proef. Ook nog niets aan de hand, alles ziet er prima uit. Wil ik een van de tracks openen in de wave-editor, per abuis gespreid over mijn twee beeldschermen, loopt de hele *^%(&* handel vast. Geluid wordt in brokken uit m'n geluidskaart gespuugd, ritmisch afgewisseld met een soort noise waar Aphex Twin groot mee is geworden (maar dan niet zo goed, anders zou ik samplen en een track van bouwen natuurlijk :engel: ). Computer reageert op niets meer. Gelukkig maak ik mijn muziek hardware matig, dus daar is niets mee aan de hand, maar die veel te dure (voor wat ie doet) f*ck pc met, cubase en noem het maar op, doet mooi z'n werk niet...:( Ik word er niet blij van. Zoals gewoonlijk zal het wel weer een of ander vaag exotisch probleem zijn, waar niemand een oplossing voor weet, maar mochten mensen suggesties hebben, dan houd ik me aanbevolen.
Nu maar ff de frustratie er uit zien te krijgen; kan die pc ff niet meer zien...:r
 
Je moet een template maken waarin al je standaard instellingen en kanalen etc al ingesteld staan en dat als uitgangspunt nemen.

Verder is er natuurlijk ook een autosave functie, maar die heb ik nog nooit gebruikt aangezien ik zeer zelden crashes heb.
 
dit klinkt inderdaad als driver problemen met je videokaart. en niet zozeer cubase dingen.

wat betreft invullen van track en partnamen en zo, kun je inderdaad het beste werken met templates en standaard arrangement stijlen in je playorder.

om al je parts die je ingespeeld hebt op een spoor een naam te geven kun je die intypen in je inspector en dan CTRL-Enter ingeven, al je parts krijgen dan die naam (werkt ook met geselecteerde parts)
om eerlijk te zijn, crashed cubase hier nooit. maar ik kan me goed voorstellen dat je er goed zat van wordt als het wel gebeurd.
 
Dank jullie wel voor de replies. Ik ben gelukkig niet helemaal noob, dus het maken van een template en het opzetten van een arrangement e.d. dat weet ik allemaal wel. Punt was dat ik net deze keer voor het eerste met mijn nieuwe setup bezig was en dat ik dus een template aan het maken was toen de handel vastliep :( Een videokaart probleem heb ik zelf ook wel eens aan gedacht. Heb nu een wat gedateerde videokaart die wel een dual monitor setup ondersteunt, maar er eigenlijk niet voor gemaakt is. Met een Matrox kaart zou dat verholpen kunnen zijn?
 
Ehhh nee juist niet eigenlijk. Matrox heeft een beetje b*gger kaarten (qua drivers) de laatste paar generaties....

Ik werk met een simpele Radeon 9250 van een of ander Hakibaki merk, standaard ATi drivers, onder Windows 2000, ook dual monitor, geen enkel probleem. Ultramon als dual screen manager. Kostte me begin vorig jaar iets van 70 euro. Wel wat problemen onder Civilization IV, maar onder standaard desktop programma's dus geen enkel probleem.
 
Origineel geplaatst door Hazes
Een videokaart probleem heb ik zelf ook wel eens aan gedacht. Heb nu een wat gedateerde videokaart die wel een dual monitor setup ondersteunt, maar er eigenlijk niet voor gemaakt is. Met een Matrox kaart zou dat verholpen kunnen zijn?

Maar er eigenlijk niet voor gemaakt is :confused: euhm hier is je antwoord dan toch! Gewoon een nieuwe videokaart halen, recente drivers die dus gewoon onder xp werken! Ben je hooguit 100 euro kwijt

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=63451
 
Heb nog een Matrox dual-head PCI kaartje over. Mag je zo meenemen als je wilt.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ehhh nee juist niet eigenlijk. Matrox heeft een beetje b*gger kaarten (qua drivers) de laatste paar generaties....

Beetje onzin, ik gebruik al jaren een Matrox G550 en ik heb nooit crashes met SX3
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Beetje onzin, ik gebruik al jaren een Matrox G550 en ik heb nooit crashes met SX3

Zoek even op waarom er geen drivers zijn voor Linux. Als je tegen de lucht van een beerput kan.
 
Lekker boeiend gast.... wat boeit mij Linux nou ! Gebruikt Hazes Linux ?? Volgus mij nie

Je suggereert dat het bagger kaarten zijn; ik kan je vertellen dat ik altijd Matrox kaarten heb gebruikt en NOG nooit 1 probleem met iets heb gehad.
 
Origineel geplaatst door Carnivore
Lekker boeiend gast.... wat boeit mij Linux nou ! Gebruikt Hazes Linux ?? Volgus mij nie

Je suggereert dat het bagger kaarten zijn; ik kan je vertellen dat ik altijd Matrox kaarten heb gebruikt en NOG nooit 1 probleem met iets heb gehad.

Het maakt ook niet uit dat het om een hardware kwestie gaat, en niet om software waardoor het zoveel problemen gaf om er een Linux driver voor te schrijven, maar ach, weet jij veel....he? Het is nooit te laat om arrogant en onwetend te blijven.

Van die flapdrollen zoals jij heb ik ooit dagelijks aan de lijn gehad. "Nou meneer, dan mag u mij maar eens uitleggen waarom ik er nog nooit een probleem mee heb gehad!" :r

----------------------

Hmm ik zie dat ze in de tussentijd bij Matrox maar zelf drivers zijn gaan schrijven.....
 
Back
Top