Ableton Live alternatieven???

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.265
Ik zou toch weleens iets anders willen proberen dan ABleton live, zijn hier alternatieven voor??

groet
 
Sony Vegas (versie zoveel).
 
Origineel geplaatst door rvooh
Wat en hoe gebruik je dan LIVE?

is nl. heel essentieel om je vraag te beantwoorden!

Ik gooi er losse tracks die bij nummers horen, en die sequence ik dan, mix ik weer dingen door elkaar die bij andere tracks horen.Dit sync ik dan weer met wat hardware

Het probleem dat ik heb is:
Tempowisselingen en warpen gaat haperen en kut klinken
Live klinkt toch niet echt lekker,
Wil gewoon iets anders proberen
 
Ik neem aan dat je alle beschikbare warp modes hebt geprobeerd (beat, texture, tone etc.).

Het punt is dat het warpen uiteindelijk ook zijn grenzen kent.
Extreme settings (dus heel erg up pitchen of tempo opschroeven/verlagen) is altijd hoorbaar.
Als een voorzichtige, niet onderbouwde schatting zou ik denken dat met 10 % wel de grens bereikt is.

Wellicht kun je Melodyne nog proberen; ik geloof dat die qua timestretching algoritmes wel een van de besten is.
Is volgens mij wel een stuk minder intuïtief qua mixen etc. dus het zou kunnen dat je aan de andere kant een hoop gaat inleveren.
 
Is melodyne wel geschikt voor live perfomances?? Ik had begrepen dat het meer een studio tool was voor akoestische opnames

Hopelijk klinkt het beter dan Ableton
 
ik vind die ableton personelijk beswel een beetje heel erg goed klinken in principe eigenlijk hoor...

warp.jpg
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
ik vind die ableton personelijk beswel een beetje heel erg goed klinken in principe eigenlijk hoor...

warp.jpg

opzich klinkt het wel goed, alleen wanneer je moet warpen en verschillende tempos wil kunnen aanpassen live(omdat het publiek teveel speed snuift bijvoorbeeld) dan gaat het kut klinken.
 
project 5(Cakewalk)? Acid pro(ken ik niet, maar heb me laten vertellen dat t vergelijkbaar is met Live)?
 
Origineel geplaatst door bobaphat
opzich klinkt het wel goed, alleen wanneer je moet warpen en verschillende tempos wil kunnen aanpassen live(omdat het publiek teveel speed snuift bijvoorbeeld) dan gaat het kut klinken.
:dubbel:
Als ze snuiven, merken ze toch niks van die side fx, wordt alleen cooler op, andere dimensie, 8o)

:doei:
Yoonchi
 
Origineel geplaatst door marten
project 5(Cakewalk)? Acid pro(ken ik niet, maar heb me laten vertellen dat t vergelijkbaar is met Live)?

Voor zover ik weet is dit allemaal met lineaire sequencing, gaat niet echt werken ben ik bang.
 
Voor zover ik weet is dit allemaal met lineaire sequencing, gaat niet echt werken ben ik bang.


effe omhoogchoppen ...e hebt net als in ableton de mogelijkheid om clips on the flye te triggeren .....kunnen zowel note data als controller data bevatten ( audio ..of externe midi of vst ..)....ik zou zeggen probeer versie 2.5 eens uit ...is echt een heel serieus pakket geworden
 
effe omhoogchoppen ...e hebt net als in ableton de mogelijkheid om clips on the flye te triggeren .....kunnen zowel note data als controller data bevatten ( audio ..of externe midi of vst ..)....ik zou zeggen probeer versie 2.5 eens uit ...is echt een heel serieus pakket geworden


IK had het natuurlijk over cakewalk project 5 versie 2.5 .....bi veel mensen niet zo bekend maar echt wel een nice stukje software ...clips launchen etc (midi of vst data maakt niet uit..allemaal mogelijk )...heel efficient voor live ..kost geen drol meer tegenwoordig als je de de barenaked versie aanschaft ( dus zonder instruments ..) ....en geen gedoe meer met vsti -directX wrappers ....is nu net als sonar totally integrated ...
oh ja en je hebt ook de mogelijkheid om automation per pattern ( of clip ) te tekenen , net als bij ableton ...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top