Worden samplers ooit "vintage" ?

Origineel geplaatst door mikemix
Samplers worden niet "vintage", gelukkig maar anders waren ze niet zo goedkoop
als nu het geval is.
Mensen draaien nu eenmaal liever een pc met 10.000 plug's door een Creative kaart dan dat
ze een avondje zoet zijn met een sampler-manual waar uiteindelijk de sound staat als een huis.

hmmm dus een Emulator II van 5000 euro is wel vintage ;)
 
Origineel geplaatst door mikemix
dat
ze een avondje zoet zijn met een sampler-manual waar uiteindelijk de sound staat als een huis.

Als ik dit lees krijg ik weer gelijk zin om achter mijn harde sampler te duiken en lekker door menutjes heen te navigeren! (en dit is niet cynisch bedoelt)
 
Ik kreeg net een mail van iemand die zn emax1 rack weg doet. Hoeveel is zo'n emax rack waard eigenlijk?
 
Origineel geplaatst door cream
o jee, heb nogal laag gezeten dan..Is die toetsenversie niet iets van 150 euro?

kan best , ik denk dat het mailtje van mij was :D dat ik er nog 1 had staan :engel:
maar ik doe hem alleen weg als ik een EII kan kopen :halleluja of
een goed bod , maar het is meer wat een gek ervoor geeft :D
 
Origineel geplaatst door cream
:dubbel: Het wordt steeds gekker hier..
een EII heb ik niet. Heb nog wel wat euro's over..

ruilen met de Roland Varios :D en dan betaal jij 200 bij :peukie:
 
even omhoog schoppen ...

word een yamaha SU10 vintage? je ziet ze bijna nooit :kroon:
 
Daarmee bedoel je "ik zie ze bijna nooit"? ;). Biased observer en dat soort fratsen.
 
Volgens mij is vintage iets authentieks en 'oud'. Klassiek wil ik er ook wel aan toevoegen eigenlijk. Een uniek en authentiek object uit een verloren tijd. weet ik veel.
 
@DareDevil: een vintage synth als bv een jupiter 8 was toen deze op de markt kwam niet oud of authentiek.

Ik denk dat alleen de tijd zal leren of iets vintage is of niet.
Wat mij betreft zijn oude samplers als bijvoorbeeld de al eerder genoemde Fairlight, Emulator II, Ensoniq Mirage en de oude Emaxjes gewoon vintage samplers.
En dan vooral door de analoge filters welke er in gebruikt werden.

Zelf heb ik 2 mirage's welke beide net anders klinken (geeft wel een mooi effect als je in beide dezelfde geluiden inlaad en dan de ene links en de andere rechts pannen)
 
even omhoog schoppen ...

word een yamaha SU10 vintage? je ziet ze bijna nooit :kroon:

Ik heb er nog wel eentje liggen geloof ik. Ergens diep in een doos. Wat zou die waard zijn?
 
Back
Top