Dringend vraagje: Midi controller keyboard

tomshy

Nieuwkomer
Lid sinds
29 november 2006
Berichten
6
Locatie
Ieper
Sorry voor men opdringerige titel hoor mensen, maar ik moet binnen 1,5 dag beslissen.

Ik ben nogal nieuw in het muziek maken met midi-keyboard-controller dan toch.. Ik kan wel al wat werken FL Studio en Reason.

Nu ik zou me graag een keyboard aanschaffen, haat dat muisgeklik enzo...

Sorry als ik domme vragen zal stellen hoor, ik hoop dat je me begrijpt als newbie/

Dus: ik zou me een tweedehands midi controller keyboard aanschaffen (M-audio Oxygen 8 V2) . Mss een nieuwe, eerst kijken voor die tweedehands.

* Nu zijn men vragen: wat is het verschil tussen die midi controller keyboards en midi interface keyboards.

* Ik zal toch kunnen met zo'n Oxygen 8 V2 muziek spelen? (of is dat net hetzelfde alsof je op je toetsenbord van je pc een pianorol bestuurt met veel knulligheid :) )

* Is het nog wat voor een beginner die Oxygen 8 V2 (25keys)
(heeft trouwens iemand ervaring met die oxygen 8?)

* Ik heb nu een Nvidia Nforce geluidskaart en de asio (latency) doet het goed in software progs.. zal ik me nog iets moeten bij aankopen....

* Wat denken jullie... miskoop.. koop iets anders.. neen je kan dan nog geen muziek spelen met zoiets......

Dus M-Audio Oxygen 8V2 .. en ik wil muziek spelen op pc.... via men vst's en software progs.
Dus niet enkel als controller gebruiken hé.

Hopend op enkele helpende antwoorden...

Alle suggesties zijn welkom (budget is wel niet te groot).

Dank aan allen die me willen helpen bij deze vragen, problemen!!!
:halleluja
 
aangezien je en een midi en een audio interface nodig hebt, en je pc wilt besturen via midi. kun je misschien eens kijken naar de m-audio ozone. die zou alles moeten kunnen wat je vraagt.