Microkorg, iets voor mij?

ja volgens mij ook ?
 
Ja, een vreselijk goede bak. Ik krijg hem vandaag ook weer voor de zoveelste keer binnen. Doe hem iedere keer weer weg, maar ga hem nu maar vastmetselen zodat hij niet meer wegkan.:D
 
als hier trouwens nog mensen zijn die hun micron willen ruilen voor een microkorg roept u maar!
 
Ik heb er eentje, maar die doe ik nooit meer weg.:D
 
Deze track geeft een aardig idee wat er allemaal mogelijk is met een microkorg: Check hier!!!

het gaat om het arp achtige geluidje, dit geluidje loopt werkelijk door de gehele track heen maar wordt zo bewerkt dat je bijna niet door hebt dat ie nog aanwezig is, ik heb geloof ik 8 sporen automation gebruikt om voor mezelf een beetje overzicht te krijgen in wat er allemaal gemanipuleerd is, ik geloof dat ik de volgende parameters heb veranderd gedurende het nummer: Cut Off, Resonance, Distortion on/off, Delay amount, Delay clock, Effect amount, Effect Depth, Amp Release en de rest weet ik ff niet meer uit mijn hoofd...

Heb in het begin wel eens de pc editor gebruikt, maar dat vond ik echt een onding, en na een paar keer wat geluiden maken ben je wel gewend aan de interface en heb je die editor niet meer nodig, het enige wat ik af en toe mis is het feit dat je bepaalde parameters niet tegelijk kunt veranderen, dit kan met de ms2000 wel, bij een live optreden zie ik hier nog wel een minpuntje in...
 
nounou, dan sluit je der gewoon je midicontroller op aan toch... ok, niet 100% ideaal, maar werkt unbertastisch ;)
 
Ik heb hem bij uitkomen meteen nieuw gekocht, hij staat er nog
steeds en gaat niet weg.
Het ligt eraan wat voor sound je zoekt, hij gaat van diep scheuren
tot dikke bassen en is heel goed in de mix te prikken.

Hij heeft zijn uiterlijk wat tegen, ik prik daar doorheen, al heb ik nog
een fan in huis 8o)
 

Attachments

  • studio_lynn.jpg
    studio_lynn.jpg
    86,2 KB · Bekeken: 47
Hey d.j.conflict, die sample mp3tje, die geluidenkomen allemaal uit een microkorg?
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Hoe komt het dat hij veel beter klinkt? De engine zou dezelfde moeten zijn?

Dat is persoonlijke smaak denk ik.De patches van de microkorg liggen mij meer ik vind ze warmer die van de ms2000 zijn iets scheller.
 
microKorg roeleert... vooral met de custom schouderdrager

Werkt op 6AA's..
Nu nog zo'n draadloze midi air unit + draadloze audio receiver (bestaat dit?)

...en hoppa muziek maken terwijl je deel van het publiek bent :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Beetje ontopic dan..
hier is een fx-achtig geluid die ik heb gemaakt... puur microKorg
 

Attachments

  • duister.mp3
    993,5 KB · Bekeken: 41
ook puur microkorg.. een soort meditatie ambiance geluid die ineens heel eng kan worden
 

Attachments

  • secretgarden.mp3
    815,1 KB · Bekeken: 41
Enorm bedankt voor de mp3's, ik ben nu aan het luisteren. :okdan:

Zijn bereik lijkt in ieder geval al in orde, en veelzijdig klinkt hij ook! Daar krijg ik vast wel wat freaky dingen uit. De "analoge warmte" valt er zo te horen ook goed uit te halen. Mooi, veelzijdig bakje, en een geluid dat 3 keer groter dan de behuizing is!

Ik heb ook een buikgevoel dat de financiering van een microkorg een stapje dichterbij is. Ik zie het wel zitten. Een polysix vind ik er enorm "synth" uitzien, maar met een microkorg kan ik mij ook creatief bezighouden zonder er snel uit te groeien, lijkt me!

VA lijkt me een zeer geschikte technologie om synth voor nog heel wat aankomende jaren te overheersen. Zowel de mogelijkheden als de klanken vind ik erg vet. Niet dat ik helemaal anti digitaal ben hoor; Enya bv heeft voor mijn smaak prachtige digitale synthklanken gebruikt.
 
Hier een effect sound geprogrammeerd met de virtual patches
 

Attachments

  • am noise & vcf with aeg fm lfo - s&h wave effect phaser.mp3
    381,2 KB · Bekeken: 41
En nog ééntje: instant autobahn van kraftwerk
 

Attachments

  • feg fm vco - doppler effect phaser.mp3
    279,1 KB · Bekeken: 44
Lekkere bak!

Deze samples gaan iets minder diep, en toch klinken ze vol. Dat moet je bij een echt iele bak niet proberen denk ik :).
 
Origineel geplaatst door spy vs spy
Dat is persoonlijke smaak denk ik.De patches van de microkorg liggen mij meer ik vind ze warmer die van de ms2000 zijn iets scheller.

bedoel je de presets?
 
Back
Top