[Track] Thou And Thy Army - Citizen

Idioteque

This is the Gloaming
Lid sinds
14 november 2005
Berichten
200
Locatie
Santpoort
Nieuw nummer gemaakt met Rhodes, gitaar, drums, en zang. Er moeten nog wat kleine dingetjes gebeuren, maar voor de rest is ie af. Het nummer heet Citizen. Graag opbouwende kritiek en tips voor verbetering :) .

Hier is een link naar mijn Last.fm pagina:
Thou And Thy Army - Citizen

Als die het niet doet kan je em ook nog op soundclick beluisteren:
Thou And Thy Army - Citizen

Alvast bedankt voor het beluisteren! :okdan:
 
Bedankt ! :)
Van de mix weet ik, ik heb zelf ook af en toe het gevoel dat de rhodes en mijn stem elkaar een beetje wegdrukken. Ook heb ik gemerkt dat het nummer op andere speakers vaak flink anders klinkt, dus ik zit er nu echt aan te denken toch een keer goeie monitoren te kopen om mee te mixen.
 
raar dat je niet meer reacties krijgt idd... al was het maar fuse die kritiek komt geven op je mix;)

blijf dit nummer echt de moeite waard vinden:okdan:
 
Riep u mij? :D

Lekkere melancholische feel. Gitaar is wel kicke zo.

En die drums klinkt alsof de deur van het drumhok dicht zat. Was dat de bedoeling als effect?
 
Toch nog in elk geval 1 iemand die het de moeite waard vind hehe :P
Wat betreft de drums: dit is eigenlijk de eerste keer dat ik echt akoestische drums in een nummer gebruik, en ik heb inderdaad nogal moeite gehad het nog een beetje te laten klinken in de mix. Heb jij tips fuse?
 
Origineel geplaatst door Idioteque
Toch nog in elk geval 1 iemand die het de moeite waard vind hehe :P
Wat betreft de drums: dit is eigenlijk de eerste keer dat ik echt akoestische drums in een nummer gebruik, en ik heb inderdaad nogal moeite gehad het nog een beetje te laten klinken in de mix. Heb jij tips fuse?

Doe niet zo neerbuigend tegenover jezelf joh.
Deze track is van zéér hoge kwaliteit naar mijn mening, ondanks de mix, een goede track is een goede track.
Hij mag wel wat meer knallen, en een aantal elementen liggen niet helemaal fijn in de mix, maar je mixt ook niet op monitors ? Daar is je verklaring denk ik.
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Doe niet zo neerbuigend tegenover jezelf joh.
Deze track is van zéér hoge kwaliteit naar mijn mening, ondanks de mix, een goede track is een goede track.
Hij mag wel wat meer knallen, en een aantal elementen liggen niet helemaal fijn in de mix, maar je mixt ook niet op monitors ? Daar is je verklaring denk ik.

hehe dank je :P , was niet helemaal serieus bedoeld hoor, ik heb soms een nogal cynische humor ;) .
 
Laatst gewijzigd:
en er hebben weer meer mensen naar geluisterd:D


ik vind het heel grappig dat er een gitaarsolo-tje in zit op 2:49 die ik ook een keer heb gespeeld met mijn bandje toen ik 15 was echt heel appart ...

ik vind het een mooi nummer terwijl het echt niet mijn muziek is :okdan:


achja en mixxen:P
 
Haha, toevallig :P . Dat solootje zat eerst aan het einde als climax, maar heb die later naar voren geschoven ten koste van een nog couplet met zang, en er daarna nog een nieuwe climax aangebouwd met gitaar en nog een gitaar, alleen die heb ik met een strijkstok bespeeld. Gaf een mooier effect dan een viool uit een doosje vond ik :)
 
Mooie track!

Ik vind de drumpartij wat aan de zachte kant en het klinkt ook wat dunnetjes. De zang klinkt wel heel erg appart, dit is vast zo bedoeld, maar ik versta helaas niks meer.

Rhodes/gitaar etc klinkt echt prachtig, infeite alles afgezien van bovenstaande kritiek vind ik prachtig!

Vind het wel een track voor op Radio 3 :)

Groetjes!
 
Origineel geplaatst door Idioteque
Bedankt :)

Heb je misschien tips om de drums beter uit de mix te laten komen? Compressortje eroverheen of wat meer reverb?

Reverb zou ik niet te snel gebruiken voor de drums. Compressie lijkt me een heel goed idee. Gewoon even pielen met de compressie instellingen tot je iets hebt waar je tevreden mee bent. Zelf haal ik de beste resultaten met een attack tussen de 20ms en 30ms en een release ergens tussen de 200ms en 400ms, maar dit is ook een kwestie van persoonlijke smaak en 't hangt er helemaal van af wat voor muziek het is. :)
 
Bedankt voor jullie reacties :okdan:

Ik zal eens wat proberen te doen met compressie. Ik zal ook eerst even wat meer kennis over compressie vergaren want ik moet toegeven dat ik er vrij weinig van weet, maar ik weet nu in elk geval op welk vlak ik mijn mixen nu kan verbeteren :)
 
Back
Top