[Post/Prog-Rock] Leaves (Thou And Thy Army)

Idioteque

This is the Gloaming
Lid sinds
14 november 2005
Berichten
200
Locatie
Santpoort
Hey,
Dit is een nummertje dat ik vandaag heb geschreven als afleiding van een ander nummer wat ik binnenkort hoop af te maken maar waar ik nu even vast mee zit :) (heerlijk, lange zinnen). Het nummer heet Leaves, en is weer een mix van Prog-Rock en Post-Rock. Ik ben nog wat aan het worstelen met de mix, en de bas die erin zit moet nog vervangen worden door de echte bas van mijn vriend (ik heb nu gewoon mijn gitaar gebruikt). Ook ben ik nog aan het rommelen met de zang aan het einde, wat ik in canon wil hebben, maar nog niet echt mooi gladjes en helder krijg. In elk geval, luister het alsjeblieft, en vel er je (opbouwende) oordeel over, met eventueel tips :okdan:

Thou And Thy Army - Leaves
 
vind het over algemeen goed :)

die percussie is leuk, had ik niet verwacht:)
alleen zang is wat minder mijn ding, maar kan niet meteen duidelijk uitleggen waarom

benieuwd naar volgende versie(s) :okdan:
 
Bedankt voor je reply, kan je toch misschien uitleggen wat je niet beviel aan de vocalen, dan kan ik er misschien wat mee doen :). Ik ben misschien niet erg objectief in het beoordelen van mijn eigen stemgeluid
 
hmmja... spijt me, maar ik denk toch dat je dat beter aan iemand anders vraagt

over zang(techniek) weet ik echt weinig anders te zeggen dan "ligt me" of "ligt me niet"...
nog eens geluisterd, maar weet er echt geen woorden op te plakken... alleen dat het wat "wringt" bij mij

hopelijk kunnen reacties van andere leden wat meer zeggen daarover (waar blijven die trouwens?)
 
Ik snap het gevoel van de track wel maar ik vind je zang te ingetogen.. te gefluisterd.. Maar das misschien smaak.

mooi gebruik van de verschillende gitaarpartijen!
 
leuke track, coole gitaarpartijen..

als je die vocal zo wil doen moet je hem echt heeeel close mic opnemen, dik compressen en redelijk droog in de mix zetten.. nu verzand hij wat in de geheel en hij lijkt bovendien een beetje valsig hier en daar

de percussie komt uit de computer? komt nog net niet helemaal over in het nummer
 
Ok, ik ga dus binnenkort even de vocalen opnieuw opnemen omdat ik daar toch de meeste kritiekpuntjes op hoor. De percussie is zo goed als onbewerkt (EZ drummer), kan ik die met compressie beter laten doorklinken in de mix?
 
Back
Top