MacGyverGear - Somewhere In Time

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.008
Locatie
-
Natuurlijk doe ik ook weer mee met de contest :)

De afgelopen jaren had ik instrumentale tracks ingezonden maar dit jaar heb ik weer wat teksten kunnen afmaken waardoor deze track dus vergezeld gaat van zang.

Het idee is ontstaan tijdens het jammen met een Crumar Bit99 en Elekron AR. 'n Baslijntje, wat pads, 'n stringetje, wat arpjes ingespeeld.. en al snel kwam er inspiratie....
In de loop van het inkleuren heb ik nog meer instrumenten gebruikt zoals;
'n Rhodes, Solina String Ensemble, Saxofoon, akoestische en electrische Gitaar, EMU Emax I, Roland JP8, Kawai SX240. Maar deze spelen een kleinere rol dan de Bit 99.
Qua fx had ik bij de opnames op de meeste instrumenten een DEP5 van Roland gebruikt en deze iedere keer apart opgenomen. Deze fx sporen zijn her en der nog gebruikt als atmosferisch achtergrondje of riser.
Alles is opgenomen met Ableton en daar heb ik nog de reverb en delay van gebruikt + 'n UAD EMT250.

Qua drums en percussie heb ik naast de Elektron AR nog flink wat samples gebruikt uit Maschine en nog wat verknipte drumbeatjes met name voor de ghostnootjes.
Verder nog wat shakers en een Korg 700s voor de noiseshot.

Heb em begin dit jaar gemaakt en op SF gepost. Toen al e.e.a. aan tips mogen ontvangen.
In een later stadium de mix verder uitgebalanceerd en aan nog een extra kritiek ronde blootgesteld....
Er is sindsdien op wat kleine details na niet veel meer veranderd
Ik ben met name tevreden over de sfeer en de opbouw, en het gevoel wat ik er in heb kunnen uiten. :)

Iedereen alvast 'n super contest toegewenst!!! :mega:
 

Attachments

  • MacGyverGear - Somewhere In Time.mp3
    9,4 MB · Bekeken: 180
Lekker Patrick.

Het zijn altijd weer die heerlijk complete nummers vol detail waardoor ik toch met een cabrio door het Hongaarse landschap wil gaan cruisen richting Balaton.

Wederom weer een mooie inzending, blij dat je nu wel je vocalen heb benut voor het jaarlijkse SF muziek feestje.

Goed werk afgeleverd.
 
Ja, wat moet ik hier nou nog van zeggen? :D Laat ik het zo zeggen, als deze track geen top 3 positie inneemt na de stemronde, is er iets behoorlijk mis met mijn beoordelingsvermogen. Zo duidelijk? (of zal ik nog even wachten met deze voorspelling totdat alle tracks zijn ingezonden?) Gewoon een prachtige track. Een tikkie rustiger dan je gemiddelde track. Lekkere opbouw, prachtige zang, uitstekende mix en een themaatje dat blijft hangen. Had van mij zomaar nog een couplet of twee langer mogen duren ;).
 
Phoeh man .. ik krijg hier wel kippenvel van. Een echte song met alle toeters en bellen waar je met recht trots op mag zijn. Hoog niveau muziek en uitwerking dit, en zoals Bob al zei had dat best langer mogen duren ook. Ik voel stiekem een soort jaren 80 intro (of noem het nostalgische) vibe maar toch met een twist en wat meer moderne insteek qua productie, vooral door de vocals (uitstekend overigens) dit verandert gedurende de track een beetje naar 90's pop zelfs in positieve zin.

Deze moet zeker hoog gaan scoren, verdient het ook! vote!
 
Nice Patrick,

Heel creatief, alles zit op z'n plek. Het vloeit lekker.

My hat's off to you. ;)
 
Echt een hele mooie track dit! Mijn complimenten MacGyver.. Geen zakmes meer voor nodig wat mij betreft ;)
 
wow man, klinkt super professioneel. Echt knap gedaan, I liked it, maar hij is me een tikkeltje te braaf. Voor de rest goed te pruimen man. Bedankt ook voor je eerlijke feedback op mijne Main Core. Thanks ;) Succes met de contest !!
 
zeer goede track, uiterst profi, radio waardig.
Niet mijn smaak, maar dat hoeft ook niet om iets goeds te herkennen.
 
Bedankt voor de reacties. :mega:

Het is natuurlijk een apart sfeertje.. vooral ook door de vocals.. Je moet er van houden en ik ben blij te lezen dat er mensen zijn die het waarderen.
Dit is niet echt een track waar de synthesizer de hoofdrol in speelt.. maar de sfeer die alle synthpartijtjes en andere instrumenten samen geven vind ik erg lekker.. hou ook heel erg van eightees muziek.. en da's wel te horen :)

Oh.. en ik hoop natuurlijk dat het een mooi plekje mag krijgen :engel:
 
Altijd klasse tracks man! Goed te zien en vooral te horen dat je (weer) wat zang hebt kunnen schrijven!

Heel relaxte vibe, lekkere sfeer. Mijn stem heb je!
 
Back
Top