Stroomverbruik studio

Origineel geplaatst door arnomusicman
Als alleen de PC aanstaat (zit apart niet achter de schakelaar) verbruikt al ruim 200Watt. De rest verbruikt dus maar 300Watt.

bar he ik was wel hoog ingeschat twee jaar geleden
maar nu betaal ik nog 122.-
incl wel wat ander posten erby ,..[cable 1350.-en uhh ff opzoken ,..]
mn moeder zelfde soort huis betaald ook 60.-eu
ik t dubbele nou staan mn spullen wel veel aan ,..vroeger ook nog wels 24/7day a week ...
:D
mn pc net ff gechecker passive staat er op 300watt
twee monitoprs gaat hard 1.4A en 1.8A maakt samen 3.2A
p = u x i....220 x; 2.8 = 616 wat
volgens mij is dit opgenomen wattage p/hour tel de pc erby op 300watt maakt 916 watt
phour
asje weet wat een kilowatt p h kost heb je dus ongeveer een kilowat per uur verlies ,..as mn pc aan staat
[erg vaak dus oeps!!!]

rest van spullen moet ik ff checken mar een pc kan zuiniger is niet dus ,...al met al goed onderwerp ,..
nu niet mer verplaatsen he ....groentje
:luv: :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Vraag me wel af hoeveel amperes ik trek als alles aan staat. Wellicht dat het dan nog uit gaat maken als je alleen s'nachts je studio aanzet. :eureka: (Scheelde toch de helft? Op nachtstroom?)

Dag- en nachtstroom is lang niet altijd het geval. Daar moet je ook een speciale KWH-meter voor hebben.
 
Essent heeft hier een tool voor waarmee je kan berekenen of het voor je uitkan. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik las het in een blaadje van ze (Vraag me niet waarom ik die rotzooi lees. Misschien hierom).

http://www.essent.nl/essent/consume...even/Dubbeltarief/dubbeltariefcalculator.html

Je kan je wasmachine natuurlijk ook gewoon niet gebruiken. Op het moment dat je echt begint te stinken ga je gewoon de deur niet meer uit en bivakeer je dag en nacht in je studio. Compenseer je dat energieverbruik met het besparing van de wasmachine en je wordt productiever! Dat is nog eens een win-win-situatie.
 
de hoogte van de stroom rekening is idd geen reden om geen muziek meer te maken.

maar was gewoon nieuwschierig , met al dat apparatuur :)
 
Origineel geplaatst door MrM
Stroomverbruik hele woning: 1795 kWh in 2005.
Koste me 276 euro bij Essent, (netwerk kosten e.d.) plus 37 euro voor Woonenergie.nl als de 'opwekker' van de energie...
Totaal dus 315 euro per jaar, waarbij het meeste wordt betaald voor het transport van de stroom :(

Zou iemand anders ook bedragen per jaar kunnen noemen; dus kWh-verbruik en totaal kosten in euri.
 
Origineel geplaatst door Kraan
Essent heeft hier een tool voor waarmee je kan berekenen of het voor je uitkan. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik las het in een blaadje van ze (Vraag me niet waarom ik die rotzooi lees. Misschien hierom).

http://www.essent.nl/essent/consume...even/Dubbeltarief/dubbeltariefcalculator.html

Je kan je wasmachine natuurlijk ook gewoon niet gebruiken. Op het moment dat je echt begint te stinken ga je gewoon de deur niet meer uit en bivakeer je dag en nacht in je studio. Compenseer je dat energieverbruik met het besparing van de wasmachine en je wordt productiever! Dat is nog eens een win-win-situatie.

Bij die verbruikscalculator waar je je eigen verbruik dus kunt bepalen staat ook een optie "elektronisch muziekinstrument". Als ik die aanklik en daarvoor mezelf als gemiddelde gebruiker heb getypeerd, dan kost me dat 16 eurocent per maand (wanneer ik mezelf als zuinige gebruiker typeer, nog maar 14 eurocent per maand). Stel je hebt een tiental elektronische muziekinstrumenten, dan kost je dat dus 10x0,16x12= €16,32 per jaar bij gemiddeld gebruik. 't Zal ongetwijfeld niet helemaal kloppen, maar het geeft wel een indicatie. Hoef je het niet voor te laten toch?
 
Back
Top