reason tik tik boem?

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
Ok, ik heb een probleem met fucking reason. Op 1 of andere manier gaat hij als ik het programma in cubase gebruik en ik gebruik redrum gewoon een kick. Dan gaat het de eerste 16 tellen gewoon normaal en dan ineens gaat ie tikken, moet je voorstellen hoe dat gaat met een beatje. Op 1 of andere manier raakt hij out of sync of kan hij het niet aan, terwijl dit nooit zo geweest is. Opnieuw installeren?

Hoe dan ook wat kan het probleem zijn, is mijn inziens niet de latency dus...
 
misschien de latency wat hoger instellen?
Dan heb je wat meer latency, maar minder buffering problemen?

Want waarom zou het volgens jou de latency niet hoeven/kunnen zijn dan? Je zit tenslotte wel met 2 programma`s open.
 
klopt maar dan zou ik dat probleem toch ook moeten hebben met mijn vsti's?!

maar was dus al aan het proberen geweest net met de latency van mijn geluidskaart en helaas... soms raakt ie gewoon compleet de weg kwijt :(
 
Ik heb in reason zelf af en toe dit probleem gehad, dat de drumcomputer gewoon een kanaal afspeelde terwijl ik dat helemaal nergens had geprogrammeerd. Heb nooit een echte oplossing gevonden, heel bizar.
 
heb het probleem denk ik gevonden, heeft te maken met de play in background optie in reason en de instelling in cubase mbt release asio driverin background en direct monitoring, dat laatste weet ik overigens niet zeker ;)

maar waar je ook op moet letten met die redrum bijvoorbeeld is het feit dat hij pattern enable staat of niet, buiten dat moet je in reason zorgen dat play bij focus niet aan staat...
 
Back
Top