KORG padKONTROL

konscience

Nieuwkomer
Lid sinds
10 oktober 2006
Berichten
5
ik heb vandaag de Korg padKontrol aangeschaft... en wil deze laten lopen met reason 3.0

het is me gelukt om de geluidjes eruit te halen.. alleen reason wil deze nog neit recorden...

wie kan mij helpen aub?
 
Reason kan helaas geen extern geluid opnemen. Je zult het dus moeten doen met de ingebouwde synths en samplers, of natuurlijk een andere sequence-pakket gebruiken (Cubase, FLStudio, Live etc.)
 
Origineel geplaatst door konscience
what da hell... heb ik dus voor nix dat kontrolpad gekocht..."SSS:S:S:S:S

Als je dit echt meent en verwachtte dat er geluiden inzaten: JA.

Gelukkig vermeld elke review en de site van korg gewoon dat het om een midicontroller gaat waar ej om te kunnen beginnen wat plugins bij krijgt zodat je alvast wat geluiden hebt.
 
hoe kan je ingodsnaam geluiden uit dat ding halen,m het is een midicontrollor. :confused:

ik hoop voor je dat je bedoelt hoe je je midi signalen kan recorden?, padkontrol toevoegen in reason als midicontrollor, bv de redrum selecteren en een sample inladen, vervolgens met je rechtermuisklik de padkontrol assignen aan de miditrack van je redrum. Op het keyboardje klikken en de record knop. Druk op play en sla je nu helemaal suf op dat ding, et voila.
 
ahaha danku danku... ik ben neit zo stupid dat ikdnek dat er geluidne in zitten... ik bedoelde in reason... ik kan de play knopjes op redrum besturen maar niet recorden
 
Origineel geplaatst door konscience
ahaha danku danku... ik ben neit zo stupid dat ikdnek dat er geluidne in zitten... ik bedoelde in reason... ik kan de play knopjes op redrum besturen maar niet recorden

Dus je vraag gaat eigenlijk over reason en hoe je externe midi moet opnemen en heeft in feite niks met de PadKontrol te maken?
 
nee ik vraag hoe ik in reason als ik op record druk dat ik op mn padkontrol kan rammen en dat alles netjes in mn sequencer track wort opgenomen
 
Origineel geplaatst door konscience
nee ik vraag hoe ik in reason als ik op record druk dat ik op mn padkontrol kan rammen en dat alles netjes in mn sequencer track wort opgenomen

had moeten zijn :

JA! ik vraag hoe ik in reason als ik op record druk dat ik op mn padkontrol kan rammen en dat alles netjes in mn sequencer track wort opgenomen
 
Origineel geplaatst door konscience
nee ik vraag hoe ik in reason als ik op record druk dat ik op mn padkontrol kan rammen en dat alles netjes in mn sequencer track wort opgenomen

Dat is dus externe midi opnemen......de vraag goed stellen is de helft van het te verwachten antwoord.

De vraag heeft niets met de PadKontrol te maken maar met hoe midi data van welke controller dan ook opgenomen kan worden. Kan ik je persoonlijk niet mee helpen. Maar de vraag is nu in ieder geval duidelijk.

De PadKontrol stuurd gewoon midi uit net als welke midi controller dan ook. Als je reeds geluiden kunt triggeren zit je kwa midi instellingen wel goed lijkt het...dus moet je leren hoe je midi opneemt in reason.
 
Back
Top