Van Logic 4.1 naar Platinum 5.5 vragen.

2FLY

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2002
Berichten
147
Locatie
De Studio
Zit er aan te denken om mijn oude Logic Gold 4.1 te upgraden naar Platinum 5.5
Heb wat vragen.

1) Kan Platinum 5.5 gewoon Gold 4.1 song bestanden openen?
2) Hoe krijg ik mijn Gold 4.1 envirenomnt in 5.5?
3) Kan ik oude 4.1 plug-ins openen in Platinum 5.5.

Omdat ik nog niet 100% zeker ben dat ik overga toch deze vraag.. ik werk momenteel op een relatief oude PC en een nieuwe snellere/krachtigere PC is zeker aanstaande toch denk ik er aan om in het begin als de nieuwe PC er is eerst met Logic Gold Audio 4.1 te gaan werken puur ook om te zien hoe groot het prestatieverschil is tussen de 2 PC's.

1) Kan ik Logic Gold 4.1 draaien op Windows XP?
2) Zit er GELUIDSKWALITATIEF verschil tussen 4.1 en Platinum 5.5. Ik bedoel.. het is software.. ik blijf (voorlopig) dezelfde geluidskaart gebruiken.. maakt het verschil (niet qua opties) maar puur qua geluid?


Aight dit is wel wat voor voor alle mede Logic users - thanx guys!!!
 
ik weet eerlijk gezegd niet of het nog mogelijk is om te upgraden ,je weet toch dat logic is opgekoht door apple?misschien kan je nog ergens eentweedehands logic opscharelen ..maar support mag je inelk geval vergeten ,tnzij je een apple hebt
 
Origineel geplaatst door the tall lad
ik weet eerlijk gezegd niet of het nog mogelijk is om te upgraden ,je weet toch dat logic is opgekoht door apple?misschien kan je nog ergens eentweedehands logic opscharelen ..maar support mag je inelk geval vergeten ,tnzij je een apple hebt

Nee aan Logic Platinum 5.5 komen is volgens mij niet zo'n probleem. En ja ik ben op de hoogte van de buy door Apple.
Heb jij of een ander antwoorden op mijn vragen? Vraag me dat echt af.
 
- Je kan in 5.5 ook Logic 4.1 songs openen.

- Je environment is een los bestandje dat ergens opgeslagen staat ion de directory waar Logic is geinstalleerd. Het enige dat je hoeft te doen ik dit importen in 5.5

- Plugins van 5.5 zijn verbeterd en uitgebreider maar volgens mij zitten de oudere Logic plugins er ook nog gewoon tussen...maar dat weet ik niet zeker.

- Logic 4.1 draait op Windows XP.

- Over de geluidskwaliteit weet ik je helaas niet te vertellen.



Genoeg antwoorden? :)
 
Re: Van Logic 4.1 naar Platinum 5.5 vragen.

Origineel geplaatst door 2FLY
1) Kan Platinum 5.5 gewoon Gold 4.1 song bestanden openen?

Ja, dat is geen probleem. Het enige dat kan zijn, is dat plugins die niet voorkomen in je 5.5 (maar wel in je 4.1) niet geladen worden, ze verschijnen dan met een streep erdoor in je mixer. Of 5.5 dezelfde plugins heeft als 4.1 weet ik niet.
Ik kan je wel een lijstje geven van plugins die in 5.5 horen te zitten.

Origineel geplaatst door 2FLY
2) Hoe krijg ik mijn Gold 4.1 envirenomnt in 5.5?
Het environment zit in principe in je autoload song (neem ik aan), als je deze in 5.5. opent heb je het environment al.
Voor de zekerheid kun je één song met het juiste environment opslaan onder 4.1, zodat je daar onder 5.5 het environment uit kunt importeren/kopiëren.

Origineel geplaatst door 2FLY
3) Kan ik oude 4.1 plug-ins openen in Platinum 5.5.
Enkel als de 4.1 plugins ook in 5.5. zitten, je kunt niet een 4.1 native plugin verhuizen naar 5.5.
De plugin moet echt in 5.5. zitten, zie ook vraag 1.

Origineel geplaatst door 2FLY
1) Kan ik Logic Gold 4.1 draaien op Windows XP?
EDIT - deze vraag heb ik in verkeerd gelezen, ik trek dit antwoord terug.

Origineel geplaatst door 2FLY
2) Zit er GELUIDSKWALITATIEF verschil tussen 4.1 en Platinum 5.5.
Ik vermoed dat het om subtiele verschillen kan gaan, waarbij je ervan uit mag gaan dat nieuwere versies beter zijn dan oudere! Heeft 4.1 de PoWeR dithering?
Want dat zou een voordeel kunnen zijn, verder denk ik niet dat er hoorbaar verschil zit in de bussing (bussing = bus summing).
 
Laatst gewijzigd:
Re: Van Logic 4.1 naar Platinum 5.5 vragen.

Origineel geplaatst door 2FLY
1) Kan ik Logic Gold 4.1 draaien op Windows XP?

Vreemde versie, 4.1. De laatste gratis 4 update was 4.8 bij mijn weten.

ik weet niet waar de anderen hun informatie op baseren maar als mijn geheugen mij niet bedriegt was 5.x de eerste versie die officieel werd ondersteund voor XP. Je kon ook al wel Logic 4.8 draaien op XP en Win2000, maar alleen als je ook een speciale W2000 installer had. En die kon je aanvragen en werd je dan door de importeur toegezonden. Volgens mij krijg je 4.1 domweg niet eens geinstalleerd. Proberen kun je het altijd natuurlijk.

Maar als je naar XP wilt gaan zou ik maar gewoon 5.5 erop zetten en niet terugkijken. Alle projecten worden keurig ingelezen en omgezet. Plugins blijven actief. 5.5 heeft plugin latencycompensatie op tracks, m.u.v. bussen. Mogelijk dat daardoor een song toch wat anders klinkt qua timing als je hem in 5 opent, dat durf ik niet te zeggen. Maar je kunt deze ook disablen.

5.5 zal ongetwijfeld nog wel ergens tweedehands worden verkocht voor een prikkie. Apple (de eigenaar van Logic) verkoopt alleen nog maar LogicPro 7.2 en Logic Express voor, inderdaad, Apple-computers.

5.5 op XP is rock solid. Succes!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top