MIDI - probleemke met logic

somebody

Nieuwkomer
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
7
Locatie
Zolder ( België - Limburg )
Hey allemaal,
Heb deze site pas ontdekt, en het ziet er allemaal dik in orde uit.
Ik werk sinds een maand of 2 met Logic Audio Platinum. Een goed programma, maar vandaag kwam er al een probleempje opduiken. Voorheen heb ik altijd met Audio-bestanden gewerkt, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Daarom probeer ik over te stappen naar MIDI.
Wanneer ik een track wil afmixen en naar de harde schijf copieëren als een WAV-file worden enkel mijn audiotracks "gebounced" zoals dat in Logic heet. Nu mijn vraag, je kon het al raden, hoe krijg ik die MIDI-tracks samen met de audiotracks op mijn harde schijf als één nummer.
Khoop op enkele goede reacties.;)

Greets and thanks :doei:
 
Deze vraag is echt DE standaard vraag van mensen die beginnen met midi. Ik denk dat iedereen hem wel een gesteld heeft :)
Wat je je even moet realiseren is dat midi geen geluidsdata bevat maar alleen maar een protocolletje is die apparaten zoals synths en samplers verteld welke noten ze moeten spelen en zo. Het eigenlijke geluid, oftewel de audio, komt uit de outputs van de synth/sampler.

Je zal dus eerst het geluid uit je midi apparaat moeten opnemen als audio voordat je het samen met je andere audio track kan bouncen.

Of je kunt de outputs van je midi apparaten terugmixen in logic en dan alles real-time opnemen,maar dat ligt er een beetje aan wat voor spullen je gebruikt en hoe je opneemt.
 
je kan ook het volgende doen: Het filetje met de midi en audio data (.arr in cubase, .seq in quartz audio master etc.) afspelen en dan opnemen met een geluidsrecorder op je pc. (Gebruik hier altijd magix audio studio voor). dan kan je dit converteren naar mp3, mpg, au, wav wat je maar wilt. Dan heb je zowel de geluiden die je midi tracks voortbrengen als je andere audio sampletjes. Houd echter wel rekening met het feit dat audio poorten maar 1 keer gebruikt kunnen worden tegelijkertijd en dat je de geluiden hoort van je midi synth op je geluidskaart. (Niet iedereen vind die geluiden mooi. Heb er echter zelf geen problemen mee.)
 
Origineel geplaatst door Slipperman
(Gebruik hier altijd magix audio studio voor).

en:

Origineel geplaatst door Slipperman

en dat je de geluiden hoort van je midi synth op je geluidskaart. (Niet iedereen vind die geluiden mooi. Heb er echter zelf geen problemen mee.)


Ehm..?

Waarom moet je hier ALTIJD magix audio studio voor gebruiken? Enneh... ik hoor noooooit de mdi-synth op mijn geluidskaart... maar dat zal wel aan m'n Motif liggen... :confused:


Enneh...

Origineel geplaatst door Someobdy

Voorheen heb ik altijd met Audio-bestanden gewerkt, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Daarom probeer ik over te stappen naar MIDI.

Da's nogeens een interessante redenatie....
 
Origineel geplaatst door Slipperman
je kan ook het volgende doen: Het filetje met de midi en audio data (.arr in cubase, .seq in quartz audio master etc.) afspelen en dan opnemen met een geluidsrecorder op je pc. (Gebruik hier altijd magix audio studio voor). dan kan je dit converteren naar mp3, mpg, au, wav wat je maar wilt. Dan heb je zowel de geluiden die je midi tracks voortbrengen als je andere audio sampletjes. Houd echter wel rekening met het feit dat audio poorten maar 1 keer gebruikt kunnen worden tegelijkertijd en dat je de geluiden hoort van je midi synth op je geluidskaart. (Niet iedereen vind die geluiden mooi. Heb er echter zelf geen problemen mee.)

tja dan heb je een programma waar de opnamen mogelijk zo goed zijn en zo goed zijn geintergreerd en dan ga je een derde rangs programma gebruiken.

slaat dus weer nergens op..

in logic kun je gewoon dingen opnemen (audio signaal dus) van buiten af.

doe je al volgt creeer een audio track-- in enviroment audio zie je dan de faders op de audiotrack waar je het signaal binnen wilt laten komen moet je dan even de juiste ingang selecteren.
en als het dan goed is dan moet je nu in staat zijn de boel op te nemen.
zie hoofdstuk 4.2(dat is iig bij de handleiding van versie 4.8 ) van je handleiding
 
Back
Top