Import midi in Nuendo: geen geluid

The Spank

Nieuwkomer
Lid sinds
14 mei 2006
Berichten
5
Locatie
Zoetermeer
Zit met het volgende probleem:

Werk met Nuendo 3.2.0 en een M-audio Projectmix.

Wil een import doen van een midi file die een ander bandlid heeft gemaakt, en deze in Nuendo importeren om te gebruiken als guideline c.q. clicktrack voor het opnemen van drums en basgitaar.

Import van de midifile gaat prima: er worden allemaal aparte sporen aangemaakt.

Maar hoe krijg ik geluid uit de tracks ???? Als ik koppel aan de standaard Microsoft GS Wavetable (of iets in de trant) gebeurd er niets. Ik zie trouwens wel in de mixer dat er signaal over de tracks loopt, maar geen output op mijn projectmix.

De routing en dergelijk staan mijn inziens goed ingesteld. Met live audiotracks heb ik geen enkel probleem.

Wie brengt soelaas ??
 
Origineel geplaatst door lcasei
eerst ennkele vraagjs:

- Is die soundkaart aangesloten op een versterker of mixer? (Microsoft GS Wavetable is je pc soundkaart)
- Wat hoor je als je die tracks naar een vst- of hardwaresynth stuurt?

mvg,

L

Soundkaart is niet fysiek aangesloten op de mixer. Kan dat ook via software gekoppeld worden ?

De tracks heb ik nog niet naar een vst synth gestuurd. Dat moet ik uiteraard nog effe proberen (heb geen hardwaresynth)
 
Zorg er dan wel voor dat je VST synth GM compatible is. Maar het geluid van je GS wavetablesynth (ik neem aan dat die in de geluidskaart van je moederbord zit) kun je via het configuratiescherm naar de uitgang van je M-audio sturen. Kies bij alle miditracks in cubase als uitgang de GS wavetablesynth (of iets dergelijks) en kies in het configurtatiescherm van je pc bij "audio afspelen" voor de uitgang van je m-audio. Met een beetje geluk zou dat moeten werken.
 
Origineel geplaatst door meesha74
Zorg er dan wel voor dat je VST synth GM compatible is. Maar het geluid van je GS wavetablesynth (ik neem aan dat die in de geluidskaart van je moederbord zit) kun je via het configuratiescherm naar de uitgang van je M-audio sturen. Kies bij alle miditracks in cubase als uitgang de GS wavetablesynth (of iets dergelijks) en kies in het configurtatiescherm van je pc bij "audio afspelen" voor de uitgang van je m-audio. Met een beetje geluk zou dat moeten werken.

Oke das duidelijk, ga ik vanavond effe proberen (zit nu op mijn werk).

Maar wat bedoel je hier precies mee:

Maar het geluid van je GS wavetablesynth (ik neem aan dat die in de geluidskaart van je moederbord zit) kun je via het configuratiescherm naar de uitgang van je M-audio sturen


Ik welk configscherm ? Dat van Nuendo of binnen Windows ??
 
Back
Top