Track [wat is het?] technoish

Alex Omega

a.k.a Brainthief
Lid sinds
7 augustus 2002
Berichten
5.296
Locatie
Almere
you sent it

hallo...

en technoachtig basslijn track...

is het wat?

ik probeer eens wat.... oja is niet afgemixd.. regelrecht uit de sequencer...

conga's zijn de 1e keer wel een beetje lullig... ik ga er trouwens niet verder mee.
zou nog wel wat fx dingen bij kunnen ofzo...

groetjes..

Alex
 
echt niets op aan te merken zeker.... :engel:

ik kan best wat tips gebruiken hoor...
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
echt niets op aan te merken zeker.... :engel:

ik kan best wat tips gebruiken hoor...

Als je hier de goeie elementen uithaalt is er zeker iets cools van te maken.
Op de mix zal ik niet ingaan, aangezien je aangaf dat er niet veel aan gebeurd was.
Zuiver arrangementsgewijs (en persoonlijk):

-De ride komt té vaak voor en mist wat kracht, en wordt niet echt gebruikt waarvoor hij bedoeld is, lijkt me. Hiervoor kan je beter een meer OH-achtige sound gebruiken en de ride enkel gebruiken om de accenten te leggen hier en daar.
-De lead sound is vet hoor, mss in't begin iets té trage attack waardoor de korte noten niet 100% tot hun recht komen. Maar verder loopt hij lekker, vooral rond 4:10 / 4:29
wanneer hij terug naar snelle attack + korte decay gaat.
-De percussie (conga's etc.) doet eigenlijk af aan de lead, misschien iets meer minimal house gerichte percussie van maken, met strakke hihats en meer swingende tegendraadse snares.
-De kick is iets té puntig, en zit wel wat veel laag in. Mag ook strakker, korter, meer gecompressed, ook meer minimal house achtig eigenlijk.
-De crash vind'k beetje lullig op een andere tel dan de eerste, voor hihats e.d. is dat geen probleem!
-De lange aangehouden toon (glass achtig) in't begin is een moodsetter voor iets waar de track eigenlijk helemaal niet op aanstuurt, wat mij betreft een vreemde eend in de bijt :)

In't kort, en weerom persoonlijk, de percussie strakker maken, de melodiesectie zit goed!
 
thanks!

goeie tips! ik moet echt veel meer aandacht leggen op hoe je goeie percs maakt.
vind ik lastig, ik was simplere trance dingen gewend....


ik ga er wat mee doen!
 
Back
Top