Line6 Gearbox plugins

attachment.php


Coming in Fall 2006: Instant plug-in access to an incredible selection of vintage and modern gear models!

GearBox™ Plug-In delivers legendary Line 6 studio-standard tone, and classic must-have vintage effects in a flexible native software plug-in format. For the musician who records guitar, bass and vocals, GearBox Plug-In delivers a world-class tone environment.
GearBox Plug-In supports both Mac® AU and PC VST Plug-In formats (RTAS coming Summer '07) with an incredible collection of professionally programmed presets and a complete Amp and Effects or Preamp and Effects setup. Two different configurations are available - Silver Bundle and Gold Bundle - with the Gold Bundle offering a dramatically increased number of models (see lists below).
But that's not all! As an extra plus, each GearBox Bundle also includes a TonePort™ DI USB guitar interface, featuring ToneDirect™ monitoring for great feel and dynamics along with your killer tone while recording. The TonePort™ DI is designed for use alongside your existing audio interface, or can work as a stand-alone, premium sound quality audio interface. And you can of course use GearBox Plug-In for processing audio recorded with your other audio interfaces, as well as the TonePort™ DI.

Gold Bundle contains:
78 guitar amp and 24 cab models from POD® XT and Vetta™ II
28 bass amp and 22 bass cab models from Bass POD® XT
6 world-renowned vintage and modern mic preamps
80 plus studio and stompbox effects

Silver Bundle contains:
18 guitar amp and 24 cab models from POD® XT
5 bass amp and cab models from Bass POD® XT
6 world-renowned vintage and modern mic preamps
30 studio and stompbox effects

http://line6.com/gearbox_plugin
 
Laatst gewijzigd:
kleiner plaatje

kleiner plaatje

 

Attachments

  • 01.jpg
    01.jpg
    134,4 KB · Bekeken: 55
Die distortion en amp-modellen kunnen me niet zoveel schelen, maar een Echo Pro in pluginvorm zou wel de moeite waard zijn :).
 
M'n pa heb de toneport ux2 met die plugs.. ze zijn gewoon erg leuk!

tis alleen niet gratis is voor toneport gebruikers :/
"Gearbox Plug-In functionality will be available as an add-on upgrade."
 
Moet je hiervoor die toneport hebben of draait dit ding gewoon als een vst (en dus doet je cpu alles)?
Ziet er heel leuk uit... Wil dit wel eens vergelijken met Amplitude en al die andere gitaar software om te zien welke nu het lekkerste klinkt... (maar dan moet ik wel eens een echte fender gitaar kopen, want mijn squier-ken begint wat te rammelen)
 
ben inderdaad ook meer geinteresseerd in een delay modeler in vst vorm... Verder word ik wel een beetje onwel als ik die veranderende plaatjes boven aan die pagina zie.. zo te zien leveren ze ook neve en api gemodelleerde mic pre emulaties( oh god niet nog een....) ... Zou liever een vst versie van tdm plug echo farm zien.
 
DI is designed for use alongside your existing audio interface

Dan ben ik benieuwd naar hoe dit nu weer werkt want een programma als Cubase ondersteund toch maar 1 Asio driver tegelijk. Leg dat maar eens uit.

Verder ben ik het wel erg eens met sureshotstudio!
Als je dit wil gebruiken als alleen maar een Line6 delay is dat waarschijnlijk erg onvriendelijk voor je CPU, en iig een beetje zonde voor de rest van de mogelijkheden... Dus ik pleit ook wel voor een echo pro VST, ondanks dat er al veel leuks is op dat gebied zou dat zeker een leuke aanvulling zijn in mijn DAW-tje :W
 
.... I'm with Flesje (en de rest) .... :W

De enige reden dat ik deze plugins tegen kwam, was omdat ik op zoek was naar iets dergelijks van Line6.
De Echo Pro in software bestaat al, die heet Echo Farm voor Protools TDM en die is al lang genoeg uit, dus waarom die niet gewoon geport... de rest mogen ze gelievelijk houden.

Toch opvallend. Je wordt de laatste maanden doodgegooid met channel strips en vintage EQ plugins van buitengewoon goeie kwaliteit... daar lijkt UAD inmiddels wel van de troon gestoten... maar wat betreft de EMT Plate en de Space Echo schijnen ze iets unieks in huis te hebben... waarom nou toch! ;)
 
Origineel geplaatst door Hanz
...
Toch opvallend. Je wordt de laatste maanden doodgegooid met channel strips en vintage EQ plugins van buitengewoon goeie kwaliteit... daar lijkt UAD inmiddels wel van de troon gestoten... maar wat betreft de EMT Plate en de Space Echo schijnen ze iets unieks in huis te hebben... waarom nou toch! ;)

Het kost kost ontiegelijk veel ontwikkeling om een dergelijke VST te maken die zich kan meten met die Space UAD. Dus dat doet niemand omdat die investering niet is terug te verdienen. :smeris: Tenzij het weer het zoveeelste DSP (ge)bakje wordt, wat die channelstrips en EQ's ook zijn waar je op doelt.

...denk ik dan...
 
Nee. Ik bedoelde de nieuwe EQ en compressor plugins van bijv. URS en Waves.
Da's allemaal geen DSP-spul maar gewoon native, zover ik weet - en wel enorm goed (naar ik begrijp).

Maargoed, ontopic, wat ik al schreef: voor mij hoeft Line6 het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Porten van de bestaande Echo Farm TDM plugins zou volstaan, en is beslist niet onmogelijk.
 
Origineel geplaatst door Hanz

De Echo Pro in software bestaat al, die heet Echo Farm voor Protools TDM en die is al lang genoeg uit, dus waarom die niet gewoon geport... de rest mogen ze gelievelijk houden.

Die delays en echo's zitten waarschijnlijk ook hierin hoor, alleszins ze zitten toch in m'n PODXTL.

BTW, volgens mij kan je maar 1 plugin openen , gitaarsimulaties + effekten of preampsimulaties + effekten. Het is dus nog altijd gekoppeld aan die hardware dongle maar je kunt ze wel als normale plugin gebruiken.
 
Of een plug op een DSP of op een CPU draait maakt weinig uit, klankgewijs dan. Een DSP is gewoon een processor die gemaakt is voor signaalverwerking; de developer kan er veel efficiënter algoritmes op laten draaien dan een CPU (die een general purpose processor is) en gebruik maken van alle functionele snufjes (toegespitst op signaalverwerking) van de DSP die een CPU niet heeft.

Aangezien alles digitaal is hangt de klank enkel af van het algoritme dat gebruikt wordt. En van de DAC's ook natuurlijk.

Dit ter zijde.
 
Eh ja... maar dat was toch helemaal niet de discussie? :D
 
channel strips

channel strips

Origineel geplaatst door sureshotstudio
ben inderdaad ook meer geinteresseerd in een delay modeler in vst vorm... Verder word ik wel een beetje onwel als ik die veranderende plaatjes boven aan die pagina zie.. zo te zien leveren ze ook neve en api gemodelleerde mic pre emulaties( oh god niet nog een....) ... Zou liever een vst versie van tdm plug echo farm zien.


Ik snap daar nooit wat van: hoe kun je nou een goedkope hw pre veranderen in een neve of api sound met een plug-in. Het lijkt wel Antares Microphone Modeler wel. Ksnap werkelijk sommige software makers niet.... denken ze nou echt dat het werkt?:confused:
 
Re: channel strips

Re: channel strips

Origineel geplaatst door Nouveau
Ik snap daar nooit wat van: hoe kun je nou een goedkope hw pre veranderen in een neve of api sound met een plug-in.
Alle systemen zijn uiteindelijk terug te brengen tot een (of meerdere) overdrachtsfunctie(s).

Het lijkt wel Antares Microphone Modeler wel. Ksnap werkelijk sommige software makers niet.... denken ze nou echt dat het werkt?:confused:
Correctere vraag : trappen jouw oren er in? Want dat is de zwakste schakel, (uiteindelijk) niet de software. Dat laatste kun je namelijk upgraden :D.
 
Re: channel strips

Re: channel strips

Origineel geplaatst door Nouveau
Ik snap daar nooit wat van: hoe kun je nou een goedkope hw pre veranderen in een neve of api sound met een plug-in. Het lijkt wel Antares Microphone Modeler wel. Ksnap werkelijk sommige software makers niet.... denken ze nou echt dat het werkt?:confused:

dan heb je gwoon niet lang genoeg met impulses geknoeit!

aangezien die impulse gemaakt word met een noise met filtersweep kan het goed een sound kopieeren. sommige hardware fabrikanten doen maanden over het maken van veel impulses uit 1 bak! chek maar eens hoe focusrite het doet en de pod word ook gemaakt met veel impulses(zo dat de drive bijvoorbeelt goed tweakt)!

het is gewoon een teken dat computers nu eindelijk snel genoeg zijn voor deze techniek.

en als je geheel native blijft werken heeft je eigen system(geluidskaart, speakers) er weinig mee te maken, de shit blijft immers digitaal tot op de cd.

het werkt dus voor 99%, er is nog wel verschil in sound met een echte buizenbak. maar geen sjonnie die het verschil hoort.

en eeh even offtopic weet er iemand een goede set impulses van bandrecorders, ben het wachten op de kringloopwinkel zat!

en die nieuwe pod zooi draat gewoon native! dus niet op dsp......wat ik zo lees!
 
Re: Re: channel strips

Re: Re: channel strips

@ Yoozer: Nee mijn oren trappen er niet in :-)


Origineel geplaatst door plieuw
dan heb je gwoon niet lang genoeg met impulses geknoeit!

aangezien die impulse gemaakt word met een noise met filtersweep kan het goed een sound kopieeren. sommige hardware fabrikanten doen maanden over het maken van veel impulses uit 1 bak! chek maar eens hoe focusrite het doet en de pod word ook gemaakt met veel impulses(zo dat de drive bijvoorbeelt goed tweakt)!

het is gewoon een teken dat computers nu eindelijk snel genoeg zijn voor deze techniek.

en als je geheel native blijft werken heeft je eigen system(geluidskaart, speakers) er weinig mee te maken, de shit blijft immers digitaal tot op de cd.

het werkt dus voor 99%, er is nog wel verschil in sound met een echte buizenbak. maar geen sjonnie die het verschil hoort.

Er is een ZEER GROOT verschil tussen goede pre's en een goedkope pre met wat bijgeleverde plugins. No offence, maar misschien als je een echte goede pre hoort dat je het verschil snapt (detail, dynamiek enzo?...) Dit kun je niet met een plugin upgraden....Dat zou hetzelfde zijn als een Maudio geluidskaart met een plugin die Prism en Apogee emuleert....
 
dat komt omdat impulses meestal statisch zijn. er is dan maar 1 impulse gemaakt , als er goed gebruik word gemaakt van een dynamische impulse(veranderend) sample dan kan je zeker dicht bij komen.

Ik snap dat high end spullen het geld echt wel waard zijn, maar die zijn niet voor iedereen weggelegd ($$) dus voor velen zal een goede immitatie op basis van een dynamishe impulse(samples)veel goeds leveren.

en ik snap dat als je goed wilt opnemen dat je goede preamps e.d. nodig hebt anders komt het niet goed.
maar zoals die emulatie van een mixer, dat klinkt toch beter dan je pro tools mixer of steinberg mixer.
 
Back
Top