Synth Shops in Amsterdam?

Origineel geplaatst door smackos
Dijkman is echt de meest onbeschofte winkel waar ik ooit ben geweest, wat een arrogante klootzakken zijn dat, hoe ze daar met mensen omgaan is echt niet ok...ik vind het raar dat die winkel nog niet failliet is.

Dat lijkt wel een syndroom....ik ken meerdere winkels die muziekinstrumenten verkopen die echt niet te harden zijn. Onbeschoft, kortaf, moeilijk en je denkt dan...pffff wat de fuck doe ik hier...
Mijn ervaring is wel dat sommige muzikanten heeeel erg langdradig en zifterig kunnen zijn..
 
Niet naar Dijkman gaan! Kutwinkel. Ze zijn onkundig, onbeschoft en duur (betalen met creditcard is direct zoveeel procent erbovenop!) ik heb er wel 's een synth(module) gekocht, lang geleden, van m'n zuur gespaarde geld (bijna 2000 gulden) en ik werd er behandeld alsof ik er een plectrum en twee snaren kocht. Echt ongelogelijk. Later een keer, op mijn vraag naar een professionele audiocard, kwamen ze aanzetten met een of andere Terratec gamekaart, terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik op zoek was naar iets in de kwaliteit van rme/lynx/event. Nu weet ik gelukkig veel meer en ben ik niet meer afhankelijk van de "vakkundige adviezen" van de deze tweedehandsautohandelaren. :stupid
Ik koop er alleen bij zeeeeeer hoge uitzondering nog wel eens een midikabeltje ofzo, maar zelfs dáárvoor ga ik tegenwoordig bijna altijd naar thomann.de, want die leveren het aan de deur! :L
Als het maar íets anders/afwijkend is, moeten ze het bij dijkman ook vaak bestellen (zucht) en duurt het een eeuwigheid. :Z

Thomann.de daarentegen is meestal zo verontrustend absurd snel, dat ik me soms afvraag of ze niet stiekem in een loods in Amsterdam Sloterdijk zitten.

Als ik een bedrijf zou hebben zou ik trouwens naar midi-amsterdam gaan. Zeer vakkundig en heel goede ondersteuning en reparatie (via audio-amsterdam dacht ik). redelijk aan de prijs ook, maar daar krijg je wel kwaliteit(dienstverlening) voor.
 
We zouden eigenlijk om beurten voor de deur moeten gaan posten om nietsvermoedende muzikanten te beschermen tegen deze lui...
 
ongelofellijk dat die zaak nog zo lang bestaat....is toch op de Rozengracht???
 
..

..

K*T TENT ik had mijn xbase daar gehaald toen ik zei dat ik geen showmodel wilde maar gewoon 1 nieuw in doos keken ze me toch raar aan.

Tevens een korg polysix daar gescoord bleek later batterijlekkage te hebben.
heb ik laten fixen in beegden bah

garantie ho maar

stelletje T-ring honden
 
Ik heb eigenlijk een beetje de ervaring met de Music House in Utrecht...Ik wil ze niet afzeiken of zo maar ze hebben mij daar zo raar behandeld dat ik er spontaan nooit meer naar toe wilde.....
 
Ik vind het altijd een living hell, die muziekzaken.

De F***db*ck in utrecht en in rotterdam is ook al zohoo erg. Sta je voor de balie te wachten om iets te kopen, staat de verkoper 10 minuten met een vriend te praten of dat je iemand iets uitlegt en met een broodje ei het eten is. Het heeft niks met service te maken, het is gewoon dozenschuiverij.

Ik weet niet. Ik kom er altijd bibberend met koud zweet vandaan...
 
ik heb wel goede ervaringen met Midi-Amsterdam op de Overtoom.
Aardige gasten,
ik kon er rustig Broomstick Bass vergelijken met Virtual Bassist,
de Novation Remote Zero SL kunnen uitproberen voordat ik 'm kocht.
En ze beantwoorden m'n emailtjes.

Bij Dijkman hangt het er vanaf wie je treft. Die ene gast kijkt je zo ongeveer de winkel uit terwijl die andere wel gezellig een kletspraatje wil maken en informatie voor je heeft. Ik heb er nog te weinig gekocht om een mening te hebben over hun service.

Dirk Witte is ook best vriendelijk, ik heb er laatst toch ongeveer een uur op hun piano's kunnen spelen. Als ik nieuwe keys nodig heb ga ik er zeker naar terug.
 
ennuh

ennuh

Feedback
Utrecht - Apeldoorn - Eindhoven - Rotterdam

Big One Zwolle


Beide winkels goede ervaringen mee.


Naar hartelust alles uit te proberen.
 
Feedback eindhoven
Feedback.nl
Musicstore.de

Allemaal :okdan:

Mijn ondervindingen zijn juist dat de kleine "winkeltjes"
Gewoon k.t zijn.

Te duur!
onvriendelijk!
Niks op voorraad!
Je krijgt daar showroom modellen!

En als je zegt dat die producten bij de grotere namen de helft kosten beginnen ze helemaal te flippen.

Nee, geef mij maar die grote megastores en het liefst via internet.

Weg met die kleine detailhandels.
 
Met Dijkman heb ik wisselende ervaringen. Van zeer behulpzaam tot ongeïnteresseerd/verveeld.

Bij Dirk Witte kom ik nu al jaren voor zo'n beetje alles. Ik word daar altijd vriendelijk geholpen en daarbij maakt het niet uit of ik voor een midi kabeltje kom of voor een recorder of gewoon eens een beetje kom neuzen. Ook een reparatie die nog onder garantie viel werd probleemloos uitgevoerd en ze hebben zich al een aantal keren enorm voor ons uitgesloofd op een manier die je nog zelden tegenkomt in wat voor een winkel dan ook.

Wat ze niet kunnen leveren bestel ik bij Thomann. Snel en vaak scherp geprijsd.
Sowieso koop ik steeds meer via webwinkels. Ik zal wel een ouderwetse zak zijn, maar in veel winkels wordt je behandeld als derderangs onderdaan in plaats van koning (die de klant van oudsher placht te zijn). Dan liever het gemak en de vaak scherpe prijzen van een webwinkel.


groet

Tom
 
Idd, ik ben het ook zat al die winkels, heb je een vraag, mag je eerst een kwartier wachten of meneertje zit aan de telefoon of zogenaamd de adm te doen whatever, en dan blijkt uiteindelijk dat ze het niet hebben of niets ervan afweten... voor mij maar liever ook eeen webwinkel, info/geluidsdemo's zoeken doe ik wel op internet, mijn favouriet zijn

www.thomann.de

en laatste tijd in ned zelf:

www.mtecmusic.com

beetje goed zoeken op het net en je komt heel ver, dag winkel op de hoek.....
 
Origineel geplaatst door paol
Idd, ik ben het ook zat al die winkels, heb je een vraag, mag je eerst een kwartier wachten of meneertje zit aan de telefoon of zogenaamd de adm te doen whatever, en dan blijkt uiteindelijk dat ze het niet hebben of niets ervan afweten... voor mij maar liever ook eeen webwinkel, info/geluidsdemo's zoeken doe ik wel op internet, mijn favouriet zijn

www.thomann.de

en laatste tijd in ned zelf:

www.mtecmusic.com

beetje goed zoeken op het net en je komt heel ver, dag winkel op de hoek.....

Ik snap er ook helemaal niks van waarom de sfeer in muziekwinkels bar en boos is....Maar ergens kan ik het ook wel begrijpen.
 
Feedback Eindhoven is idd wel ok....is ook pas nieuw...ik koop eigenlijk nooit iets nieuws...
 
Ken ik er ook nog een leuk verhaaltje,sta ik in Moeskops (hoorn)

een synt te tjekken...komt die verkoper eraan,trekt de adapter eruit..en zegt die heb ik ff nodig (voor een paar gasten die een electrische piano willen tjekken)..ziek zootje ...nooit meer geweest...Ik heb daarna nog kapitalen uitgegeven aan instrumenten...maar niet daaro...omdat ze zonodig die adapter nogdig hadden.:(

En feedback heeft t een x geflikt om een 2 handse hd recorder te verkopen zonder hd-slede erin...die gasten tjekken helemaal hun inruil niet voor ze t verkopen!!!!
 
Zo zo, dus ik ben niet de enigste die ze verdomd onbeschoft vindt bij dijkman. Iemand zij het al Midi- Amsterdam is top ja en Dirk de Witte zeker ook :okdan:
Laats twee XLR kabels gehaald bij Dirk de Witte, terwijl ik 5 min van dijkman verwijderd was. Ben toch lekker naar Dirk de witte gegaan en zo zie je maar. Heb heb het ook aan vele vrienden gezegd om niet naar dijkman te gaan, want zijn onbeschoft en alleen maar uit op geld! :r
 
Ook ik ben een aantal jaar geleden een paar keer nietsvermoedend naar Dijkman geweest zonder hun reputatie eerder te kennen. Ik kan ook al beamen dat ze erg onbeschoft zijn. Ik zal om deze reden daar ook nooit wat kopen.
Ik vraag me af wanneer ze nou eens eindelijk een keer op hun bek gaan met deze houding!
Feedback is soms iets duurder dan Thomann, Ik heb daar ooit een Focusrite Penta gekocht, maar die werd in een behoorlijk gehavende/gedeukte doos bezorgd. Gelukkig deed alles het nog goed, maar hierdoor heb ik toch een beetje m'n twijfels gekregen, ook al zal het wel een "éénmalig ongelukje" zijn geweest.
Verder vind ik Thomann ook een prima webwinkel met een ruim aanbod voor meestal een redelijke prijs.
Bij midi-amsterdam heb ik trouwens mijn eerste Creamware geluidskaart en een Proteus 2500 gekocht. Beiden behoorlijk aan de prijs, maar wel een goede service. Zo'n winkel vind ik tegenwoordig alleen nog handig om iets uit te proberen voor ik iets wil aanschaffen. Maar vanwege de hoge prijs in de winkel koop ik uiteindelijk alles toch liever online.
 
Re: ennuh

Re: ennuh

Origineel geplaatst door 54fsben
Feedback
Utrecht - Apeldoorn - Eindhoven - Rotterdam

Big One Zwolle


Beide winkels goede ervaringen mee.


Naar hartelust alles uit te proberen.

Tja, in tegenstelling tot veel mede-sf'ers heb ik tot nu toe ook nog weinig problemen gehad met de Feedback. Alleen telefonisch kun je ze niet bereiken. Moet zeggen dat wat ik er gekocht heb van te voren ook al lang en breed overdacht was waardoor ik weinig tot geen beroep hoefde te doen op hun service.

Voorbeeldje: tijdje geleden bijvoorbeeld een bas in Utrecht gekocht. Dag erna (werkelijk waar) krijg ik de flyer in de bus met exact die bas er in met 20% korting. Ik bellen, kon ik wanneer het mij uikwam de 20% korting ophalen in een Feedbackfiliaal naar keuze (Apeldoorn is namelijk een stuk dichterbij). Geen probleem, geen gezeur.

Big One Zwolle....

In de tijd daar forumlid Q-bus daar nog werkte kwam ik er regelmatig. Toentertijd mooie 2e hands spullen voor mooie prijzen gehaald (o.a. Juno106, QM309, Soundcraft 200b). Nieuwe apparatuur vond en vind ik behoorlijk aan de prijs. Kan ook weinig aan gesleuteld worden. Zelfs voor een midi-kabeltje wacht ik tegenwoordig wel tot ik in de buurt van een andere winkel ben.
Verder wel een mooie zaak om te zien, waar je veel op je dooie gemak uit kan proberen zonder een irritante "kan ik u helpen?". Babbeltje maken kan er ook prima. Laatste jaren ben ik er ongeveer 2x per jaar geweest.

Er zou eigenlijk eens een topic gemaakt moeten worden met een enquete waar alle winkels in voorkomen zodat iedereen zijn favoriet kan opgeven. Dat zou wel een mooi overzicht geven. En het klinkt wat positiever dan constant winkels afzeiken (want ik blijf er bij, om toch nog even ontopic te zijn, Dijkman A'dam is de grootste gr#fzaak waar ik ooit geweest ben. :D


Edit:

Ow ja, en Ralphvanzeel, waarom begin jij niet een mooie winkel (samen met forumlid Leo of zo :D )? Vaak genoeg mooie apparatuur te koop staan dunkt me. Doen de SF-electronicafreaks het onderhoud! :okdan:
Ik garandeer alleen niet dat ik een vaste klant word, aangezien aangeboden apparaten vaak mijn budget overschijden. Maar voor een :koffie: en een beetje pielen kom ik wel langs. Denk dat daar wel meer anomo voor bestaat. :)
 
Back
Top