TonePort™ KB37

Record everything from guitar and bass, to vocals and now keyboard parts easily with world-class studio results!

TonePort™ KB37 is the latest addition to the award-winning TonePort™ family of USB recording and modeling interfaces. With world-class Line 6 guitar, bass, and vocal tone with an integrated keyboard controller, you’ll be ready when that hit song comes calling!

line 6
 

Attachments

  • po.jpg
    po.jpg
    59,5 KB · Bekeken: 110
:confused: Wat moet ik me hier precies bij voorstellen eigenlijk? Wat kan je er precies mee? Is me niet helemaal duidelijk eigenlijk..
 
TonePort™ KB37 is the latest addition to the award-winning TonePort™ family of USB recording and modeling interfaces.

USB Controller, Audio/Recording interface met preamps, effecten. Zoiets.

Iemand bekend met TonePort producten? Is het kwalitatief goed spul?
 
Om op te nemen heb je natuurlijk een computer nodig, maar werkt hij ook volledig stand alone als fx/mic/ processor? of moet ik toch ook weer een labtop/computer meenemen? kan wel leuk zijn...
 
Origineel geplaatst door De Bezige Bij
Iemand bekend met TonePort producten? Is het kwalitatief goed spul?

niet met TonePort, wel met GuitarPort (incl Rifftracker).
Hoewel ik persoonlijk vind dat de mogelijkheden, met name die van de Rifftracker-software, niet bepaald uitgebreid zijn, is de geluidskwaliteit gewoon goed te noemen.
Misschien is dit wel een hele domme post omdat ik het hier heb over GuitarPort ipv TonePort, maar voor zover ik begrepen heb, met name van demo's e.d. op de line6-site, is vooral de software wel vergelijkbaar qua functionaliteit.

Als ik het goed begrijp is dit ding een combinatie van de opnamemogelijkheden en software van voorgaande dingen van line6 en een soort preset-keyboard met daarin line6-sounds.
Wat ik me voor moet stellen bij line6-vocalsounds en -basgeluiden weet ik niet, maar als ze bij line6 iets wel weten, is het hoe een gitaar moet klinken.
 
Origineel geplaatst door gemmetje

Wat ik me voor moet stellen bij line6-vocalsounds en -basgeluiden weet ik niet, maar als ze bij line6 iets wel weten, is het hoe een gitaar moet klinken.

De basgeluiden komen waarschijnlijk uit de basspodXT serie. Modeling van basversterkers dus. Line6 is echt een topper op het gebied van modeling en ze maken erg mooie spullen. Zelf heb ik een podXT (zoiets als een guitarport maar dan veel uitgebreider en stand-alone te gebruiken) en dat is een erg prettig en goed klinkend apparaat. De akoestische modeling gitaar die ze hebben klinkt ook heel erg mooi, maar die is vrij prijzig (1100 euro ofzo). :luv:
 
Zo te zien de toneport ux2 met ingebouwd keyboard, geen idee wat de toegevoegde waarde is tov de ux2?
Over de kwaliteit van die ux2 kan ik kort zijn, prima en heel betaalbaar! Ik heb ook maar even de collection pack gekocht, met alle amps/cabinets/stompboxes en presets van de PODXt. Helaas hier geen extra mic-preamps of bass-amps=(
 
Origineel geplaatst door gringo
Zo te zien de toneport ux2 met ingebouwd keyboard, geen idee wat de toegevoegde waarde is tov de ux2?
Over de kwaliteit van die ux2 kan ik kort zijn, prima en heel betaalbaar! Ik heb ook maar even de collection pack gekocht, met alle amps/cabinets/stompboxes en presets van de PODXt. Helaas hier geen extra mic-preamps of bass-amps=(

micpreamps en baspreamps zitten standaard ook niet in de podXT (hoewel de tube pre een prima mic pre-amp is, je hebt alleen geen fantoomvoeding). Er is wel een bass uitbreiding voor het ding waarmee je volgens mij de hele baspodXT erbij in bouwt. Geen idee of die ook voor ux2 te verkrijgen is. Voor de pod kost 'ie 99 dollar
 
kun je er denk je ook andere instrumenten op aansluiten, laten we zeggen een electrische viool?
 
Back
Top