digital delay

Origineel geplaatst door koediman
mooi ding die lexicon

Lexicon Prime Time II 95

lexicon9bg.jpg

Deze moet je hebben Koedi....

Zie je die dot rechts onder de digits. als je de delay time moduleert dan gaat die dot van links naar rechts,net zoals de Cylons in batlestar galactica hahaha....:dubbel:

buy now! buy now!
 
Origineel geplaatst door HEXAGON
Zie je die dot rechts onder de digits. als je de delay time moduleert dan gaat die dot van links naar rechts,net zoals de Cylons in batlestar galactica hahaha....:dubbel:

Briljant hè, die ouwe meuk.
Ik heb ook gehoord dat er op die Prime Time een lampje gaat branden als je een delaytijd instelt die gelijk is aan een priemgetal. Vandaar de 'prime' in 'time' zeg maar. Nergens goed voor natuurlijk - maar doet 't erg goed voor kansloze studiopraat... ;)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ik heb ook gehoord dat er op die Prime Time een lampje gaat branden als je een delaytijd instelt die gelijk is aan een priemgetal. Vandaar de 'prime' in 'time' zeg maar. Nergens goed voor natuurlijk ;)

Is dat niet in clock mode,dient om in die tijd oude sequencers of clockrate convertors (garfield) te sturen die op zich dan drumcomputers syncen met elkaar...niet zo gek hoor in de pre-midi tijd....(heb zelf nog zo gewerkt in begin 90!)
 
komop man mats koedie,...hij is al zoo blij met zn mixert nu nog een lexi...
:halleluja :z :z :z kan die weer rustig gaan slapen ,....
 
Ja die super prime time van mono is wel super zeldzaam hoor,heeft ook maximum delay optie,is in uitstekende staat,en hij is nit duur IMO (vergeet wel niet de kleine defectjes te vermelden he mono!)

In alle geval die kom je niet alle dagen tegen,tis dat ik al op 1 week tijd 4 delays heb gekocht kocht kocht,d d d d d at ik kkkkk niet niet neit niouuuut (ola een modulatie) niet meer weet t t t waa aa aa r r r voor oor r ik k k k ze moet gebruiken ken ken ken neuken ken en n n n .
 
Wat is dat nou weer voor slap excuus? :D
Ik zeg altijd maar zo: geen probleem in je track (of in het leven) zo groot of je kunt het fixen met galm en delay.

Oh ja, de Ursa Major... ik heb 'm nog niet in m'n rack hangen, dus niet de mogelijkheid om u allen te voorzien van uitgebreide muzikale demootjes. Foto's ook nog niet, want m'n batterijen waren leeg.

Even 3 korte dingetjes, dan maar, rechtstreeks uit de Space Station;
Oberheim OB-Xa mono in, Ursa Major stereo uit rechtstreeks opgenomen.
Geen EQ (behalve dan op het apparaat), geen compressie, geen ruisonderdrukking, geen maximizing etc.
Wel even wat kenmerkende geluiden met wild verschillende instellingen op de Space Station. Dus lollig om een indruk te krijgen, dacht ik.

Full-on reverb

Typische Ursa Major delay

Comb Filter

Wat je natuurlijk niet hoort, is de leuke hands-on mogelijkheid van het apparaat. Dus bijv. live tweaken aan de verschillene delay taps terwijl er wat audio doorheen loopt. Dat komt misschien een volgende keer, evenals de foto's.
 
die tweede demo van je klonk wel beetje als delay met galm veer
welok
=weers wat anders
 
Origineel geplaatst door koediman
vaag man... zit helemaal andersom op jouw foto! zit er wel zo´n Cylons lampje op mono? anders hoef ik´m natuurlijk niet! ;)

Die van mij is een Super Prime Time M97, vandaar de andere look.
Oow een paar geheugen plekken werken niet maar voor de rest weinig op aan te merken.
 
Er was toch nog iets met een LEDje?
Is het een 110v versie, trouwens?
 
Als alles goed gaat heb ik volgende week ook een Ursa Major Space Station , hip hip hoi :D
 
Ah, leuk zeg! :)

Ik heb hier nog wat ambient gezweef uit de Ibanez AD-202 delay door de Lexicon LXP-15 galm:
 

Attachments

  • klaus.mp3
    932,2 KB · Bekeken: 52
Origineel geplaatst door koediman
dank voor de moeite cowbell, maar die modelling zooi komt'r hier niet in ;)

Hele late reply: hier wel :D. Dit is dus een Alesis Ion door een Line 6 Echo Park.

http://www.theheartcore.com/music/ion_space_echo.mp3

Eventuele klikjes liggen puur aan het feit dat ik van modus verwissel - reverse, duck, sweep, etc. Geen menu te bekennen :).
 
Ik ga ook maar weer ff replyen op deze thread...
Ik heb demo's geluisterd van de Ursa Major - Space Station...wat een retemooie sound zeg.
Echt liefde op het eerste gehoor.
 
w00h000!

ik heb eindelijk een digitale delay waar ik tevreden over ben! (op't eerste gehoor dan ;) )

een echte lexicon primetime!

wel de eerste versie (met gekleurde knoppen) aangezien de meer gewildere versie mij (veeeels) te duur is. maar deze is ook prima, doet alles wat ik wil... ben er alleen nog niet uit hoe sommige routings in elkaar zitten dus als iemand een handleiding weet, graag!
 
Back
Top