digital delay

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.485
Locatie
Rotterdam
ik zoek een vroeg digitale delay waarvan alle funkties met (draai/klik) knoppen zijn te bedienen, dus geen digitale tiptoetsen, menu's etc. liefst moet er ook een knop opzitten die de tijd direkt halveert/verdubbeld etc.

ik denk aan ibanez dm1000, korg sdd1000, dat soort bakken. ook jaren70/80 studio-delays zoals oude eventide of Bel BD80 neem ik graag in overweging, hoewel die al snel wat te hoog geprijsd zullen zijn.

kortom, heb je een delay in deze trant te koop, laat het even weten.

overigens, ook aanvullingen op bovenstaand rijtje modellen wordt zeer op prijs gesteld. ik weet ook niet precies wat er in die tijd allemaal gemaakt is.
 
Hallo
Ik heb hier nog een ibanez DM-1000 tk staan, in vrij goede staat, die ik zelf ooit in 1983 voor een klein vermogen gekocht heb :D

mail of PB me svp als je interesse hebt

groet
Joost
 
Aanvulling: Boss RDD-10

Klinkt echt heel goed (vind ik) en is soms voor weinig te vinden!
De mijne is here to stay...

1131.JPG
 
Er stond onlangs een prachtige Lexicon Prime Time type II op marktplaats, geloof ik?
Oh wacht, ik zie het al.... verkocht... jammer, leek me echt een topper!

http://www.marktplaats.nl/index.php...fecten/39654943.html?rotid=5026-29028-4128-37

Een Ibanez DM-500 heb ik ook een tijdje gehad, die moet je even trimmer-tunen onder de motorkap, maar dan klinkt-ie ook heerlijk brakkig lo-fi. Je ziet 'm regelmatig voorbij komen voor laaaage laaage prijsjes.

http://www.marktplaats.nl/index.php...fecten/39629461.html?rotid=5026-29028-4128-37
 
weljaaaa, te ranzig? dat bestaat toch helemaal niet? ;)

zo'n trimmer-tuned Ibanez DM-500 achter een Juno-60? dat klinkt dus zo
 
Ja, dat schijnt bijna de allerbeste vroeg-digitale delay te zijn, ook dankzij de ingebouwde soft-limiters van een duur merk.

Toffe delays haal je ook uit een Eventide, zoiets als een H949 (vintage) of een H3000 (praktisch vintage).
Maar dat gaat je knaken kosten, en het is al niet meer zo hands-on... (hanz-on? ;))

h3000b.jpg
 
klinkt lang niet zo ranzig als die vestax(?) die ik ooit van smackos heb gekocht! :D

die van jou klinkt prima op een juno maar ik wil'm ook op drums gebruiken en iets van de hihats overhouden.
 
Vergeet de Roland SDE en DEP series niet!

roland_sde3000.jpg


Roland-DEP-5-studio.jpg


En natuurlijk digitale Dynacords, DDL serie geloof ik.
En hoe kan ik de TC Electronic 2290 vergeten?

tc_electronic_2290.gif
 
sja... h3000 staat al een jaar of 15 hoog op verlanglijstje (sinds ik er ooit 1 gebruikt heb eigenlijk)

maar momenteel wil ik dus idd een hands-on ding. heb wel een leuk pedaaltje dat alles doet wat ik wil maar die klinkt te schel... helaas niet diep/dik genoeg.
 
sde heb ik ook gehad (sde1000 geloof ik)... klonk precies als ik wilde maar ik geloof dat daar net zo'n schakelknop op mist waarmee je de tijd kunt verdubbelen/halveren... of je kon de delaytijd alleen met tiptoetsen veranderen (net als die dynacords)... was iig iets mee waarom ik'm toch heb weggedaan.

hetzelfde verhaal met de dynacord die ik ook heb gehad.
 
e2_1.JPG


Lexicon PCM-42 (inmiddels erg gewild, dus duur)

AMS1580-1WC.jpg


AMX DMX15-80 (legendarisch naar het schijnt)

KORG_SDD-3000.jpg


Korg SDD-3000... sinds bekend geworden als de "Edge Box" is-ie behoorlijk duur...
 
Laatst gewijzigd:
ik heb maar half gelezen (sorry) maar is een evolver niks voor je?
 
Wat is eigenlijk het verschil tussen oudere delays en nieuwere delays volgens jouw?
 
@ leo: ? :D

@ fuse: ouwe spullen klinken in mijn oren over het algemeen lekkerder, ze hebben niet zoveel last van menu's, ze zijn goedkoop en als het eens kapot gaat over het algemeen ook nog te repareren.

je kan je beter afvragen waarom iedereen zonodig nieuwe spullen wil hebben ;)
 
Back
Top