digital delay

Origineel geplaatst door koediman
deze thread gaat over stokoude digital delay hardware bakken mannen... opzouten met je plugins! :D
zo isdat ,...:D
 
heb een tijdje geleden de Digitech Timemachine overgenomen van een forumlid, kent iemand het apparaat? is echt niks van op internet te vinden
 
Art Multiverb EXT III

De laatste een meest diverse van de ART multiverb reeks.

Deze is uit 1982 dus weldegelijk vintage.

Is nog steeds een goeie delay en ook de flanger en chorus sounds zijn echt goed.

de reverbs zijn een beetje minder maar als gitaar effect is hij nog steeds zeer bruikbaar.

de sample freq is 32KHz dus de bandbreedte is niet echt astronomisch te noemen, maar hij klinkt echt wel vet.
 

Attachments

  • art.jpg
    art.jpg
    17,4 KB · Bekeken: 56
Origineel geplaatst door koediman
deze thread gaat over stokoude digital delay hardware bakken mannen... opzouten met je plugins! :D
:halleluja
 
Eventide TimeFactor Stompbox Link
 
stokoud r.5, stokoud! :D

maar idd een leuk hebbedingetje. 500 euro is echter geen kattepis, voor een paar 100 euro meer heb je een 2dehands h3000.
alles hands-on is aan de andere kant wel weer erg aanlokkelijk... eerst maar even een bank beroven ofzo. :)
 
dat vroeg ik me eigenlijk ook al meteen af toen ik die stompboxes zag... is het analog modelling of hebben ze er een gedeelte van hun hardware bakken ingestopt?

dit roept dan weer de vraag op: "wat is het verschil?" misschien alleen de in en output circuits? maar goed, zo blijven we bezig natuurlijk... eerst maar eens horen!
 
Bij Eventide is het simpel, natuurlijk; alle bakken vanaf de H3000 zijn volledig digitaal qua verwerking. Zelfs de eerdere 'Clockworks' bakken zijn geloof ik digitaal opgebouwd (maar dat weet ik niet zeker).
Hoe dan ook, voor zo'n stompbox als deze is het niet een kwestie van 'analog modelling'...
(analoog? bah! deze thread is voor DIGITALE delay only! :D)
... maar eerder een kwestie van het emuleren van de hardware, of zelfs het opnieuw schrijven van de DSP code zodat deze op een (gedeeltelijk?) ander platform draait. In hoeverre dit platform dan weer anders is dan de core van de H8000 serie (bijv.) is een interessante vraag ;)

Maar eh... in het kader threadvervuiling, zullen we in deze thread lekker verder babbelen over ECHTE oude digitale delays? :)
 
Origineel geplaatst door koediman
u heeft volkomen gelijk! :)

digi delays met knoppen 8o)

symetrix 606
plaatje ontbreekt nog ,..digi delays ,...met knoppen :halleluja
 
ik heb sinds kort een electric sound SE-4150 analog delay
met knoppen
kweet magt hier niet neer zetten
alleen digi met knoppen

tis warschijnlijk een bbd delay beetje digi techniek toch???
:D
klink heel goed simple
post wel even een pic binnekortie

iemand bekend met dit model merk ?
niks te vinden op t net raaar
 
Origineel geplaatst door R-ond

tis warschijnlijk een bbd delay beetje digi techniek toch???
:D

Nee hoor, "Bucket Brigade" of "Emmertjes geheugen" is volledig analoog wat de electrische werking betreft

;-) :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door dweezil
Nee hoor, "Bucket Brigade" of "Emmertjes geheugen" is volledig analoog wat de electrische werking betreft

;-) :geslaagd:

na dan mag ik geen plaatje plaatsen van de moeder ateors ,..
t gaat hier over

digi met knobbies
:D
check de bbd draad
 
Back
Top