digital delay

jep, ik vond't ook een zeer redelijke prijs.

hij is uiterlijk wel flink versleten hoor. paar kapjes van de knoppen + dus die ene knop die helemaal ontbreekt.

maar zoals gezegd... alles valt te bedienen en werkt zoals het hoort dus mij hoor je verder niet klagen. ik ben iig blij dat jij'm niet voor me neus hebt weggekaapt want zo vaak komtie niet voorbij. laatst heb ik nog kontakt gehad met iemand die 950 voor z'n super prime time vroeg dus in dat kader mag ik m'n handjes dichtknijpen.
 
Hey, leuke koop, Koediman! Doe es wat demo's posten?

Ik heb inmiddels de hand gelegd op een Korg SDD-3000, de 'officiele delay van U2's The Edge' zoals dat heet... (maar ik speel geen gitaar :P)

Echt een legendarische delay (erg gewild ook, schijnt), waarschijnlijk de mooiste die ik tot nu toe had, met alles erop en eraan wat je hartje begeert.
Een redelijke cleane maar erg prettige sound, instelbare high- en lowpass filter, modulatie dmv. sinus/square/triangle/random, hold, phase inversion-mogelijkheid, en een lekkere lange delaytijd.
Heeft ook geheugens, en de delaytijd is mooi precies af te stellen, helaas alleen niet met een draaiknopje (klein nadeeltje).
En hij ziet er piekfijn uit en is helemaal tiptop gereviseerd dankzij de bemoeienis van ome Boemtsjak. :okdan:
 
Hanz de delay man is er ook weer:)

Ik ben overigens ook wel erg benieuwd naar een demootje van die prima time Koediman.
Ik ga ooit ook nog eens een Prime Time kopen, maar ik wil per se de tweede versie (dat was ook de reden waarom ik deze eerste niet gekocht heb).
Maar ik ben wel erg benieuwd naar de sound :)
 
Cool hoor! Die stereo panning, doet-ie dat uit zichzelf, of hoe zit dat? (misschien gewoon extern gedaan? :D)
 
Origineel geplaatst door Hanz
Hey, leuke koop, Koediman! Doe es wat demo's posten?

Ik heb inmiddels de hand gelegd op een Korg SDD-3000, de 'officiele delay van U2's The Edge' zoals dat heet... (maar ik speel geen gitaar :P)

Echt een legendarische delay (erg gewild ook, schijnt), waarschijnlijk de mooiste die ik tot nu toe had, met alles erop en eraan wat je hartje begeert.
Een redelijke cleane maar erg prettige sound, instelbare high- en lowpass filter, modulatie dmv. sinus/square/triangle/random, hold, phase inversion-mogelijkheid, en een lekkere lange delaytijd.
Heeft ook geheugens, en de delaytijd is mooi precies af te stellen, helaas alleen niet met een draaiknopje (klein nadeeltje).
En hij ziet er piekfijn uit en is helemaal tiptop gereviseerd dankzij de bemoeienis van ome Boemtsjak. :okdan:

@hansj
okdan leuk ding niet te duur gekocht ,..
ik heb meteen ff zitten lezen is toch idd een wat ander macghine dan bv zo,n sdd1000
kunje beetje vergelijken met spx yamahaneehe...?
ook wel uitgebreidt ouder en ....2u unit
sc6deze toch
http://cgi.ebay.com/Korg-SDD-3300-T...tcZphotoQQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
The Korg SDD 3300 Triple Digital delay is an extremely rare and sophisticated delay unit. Best described as 3 x SDD 3000 in one amazing box!! If your a guitar player and your after that U2 "the Edge" delay sound this is definitely your beast! If your in the studio this an excellent and versatile addition to your effects rack. The unit consists of 3 independent digital delays, each with a delay time of 0.5 to 500ms, low and highpass filters, each with 2 LFO's with controlled or asychronous phase and each with invertable feedback... The SDD 3300 is a great sounding, now vintage delay unit. A wonderful addition to any kit at an affordable price

hoe werkt nou gewoon drie independent delays in de sdd3000 met 2 lfos en meer each?
 

Attachments

  • sdd 3000.jpg
    sdd 3000.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 54
Nee, da's een SDD-3300.
De familie bestaat uit de SDD-1000, SDD-1200, SDD-2000, SDD-3000 en SDD-3300.
De SDD-3300 is zéker geen 3x SDD-3000, het is een vrij onoverzichtelijke bak, niet erg hands-on dus en da's altijd jammer bij een delay. Verder heeft-ie ook niet de klank van de 3000. Wordt wel vaak zo aangeboden op Ebay, maar daar moet je een beetje doorheen prikken.

De SDD-3000 behoort in het rijtje klassiekers met de Roland SDE-3000, de Lexicon PCM-42 en de TC 2290 (al is die natuurlijk uitgebreider).

SDD-2000 lijkt wel een leuker alternatief als het goedkoper moet. Heeft een mooie lange delay-tijd en zelfs voorzien van MIDI sync. Maar niet zo hands-on, en ook niet dezelfde klank. Stond er trouwens een tijdje ééntje te koop op dit forum voor zeker niet te duur, die van VinnieQ.

909c_3.JPG
 
Laatst gewijzigd:
niet soo fat [duur] wel leuk denk ik soort van budget harmonizer van ibanez zelfde serie van de dmd2000
iig de frontpanel
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...Sell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget

Ibanez HD1500
Harmonics Delay
12 bit sampling. Flanging, chorus, doubling, hard reverb, slapback, long echo, Harmony, octaves, doubling,true vibrato, feedback sweeps, arpeggios, time companding. Missing knob down to the post (see photo). Otherwise in good condition.


leuk kende m nog nie
 
Origineel geplaatst door koediman
jep, ik vond't ook een zeer redelijke prijs.

hij is uiterlijk wel flink versleten hoor. paar kapjes van de knoppen + dus die ene knop die helemaal ontbreekt.

.

Hey Koedi,die knopjes zijn van het merk Rittel of Elma (bijde lijken sterk op mekkaar) je kan ze nog altijd kopen (bij Farnell denk ik) om je spul terug op te frissen.
 
thx hexagon, ik zit nu die site te checken en kom wel de juistuitziende knoppen tegen (van elma dan, van rittel zie ik geen knoppen) maar heb net de modulatieknop nodig die uit 2 delen bestaat (rate en depth). natuurlijk zie ik die weer niet. :-)

sowieso wel lastig kiezen als je de precieze specs niet kent. als iemand een tech manual heeft of weet welke knop ik precies nodig heb hou ik me natuurlijk aanbevolen!
 
yamaha-e1005-e1010-Ax.jpg


De onderste is de Yamaha E1010, moet niet al te duur zijn tweedehands.
Ik persoonlijk vind het niks zo'n tape delay, geef mij maar een plugin.
Timeless van Fabfilter bijvoorbeeld, veel flexibeler, en spat zuiver.

Meer pics onderaan de pagina.
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
yamaha-e1005-e1010-Ax.jpg


De onderste is de Yamaha E1010, moet niet al te duur zijn tweedehands.
Ik persoonlijk vind het niks zo'n tape delay, geef mij maar een plugin.
Timeless van Fabfilter bijvoorbeeld, veel flexibeler, en spat zuiver

Deze Yamaha is zeker geen tape delay. Volgens mij bucket brigade. En het mooie aan dit soort delays is dat ze juist niet spatzuiver zijn he. Maar ik ben het met je eens dat een plugin lekker werkt als je toch heel je mix in een DAW doet. Die Timeless ken ik nog niet, zal m eens checken.
;)
 
Origineel geplaatst door koediman
thx hexagon, ik zit nu die site te checken en kom wel de juistuitziende knoppen tegen (van elma dan, van rittel zie ik geen knoppen) maar heb net de modulatieknop nodig die uit 2 delen bestaat (rate en depth). natuurlijk zie ik die weer niet. :-)

sowieso wel lastig kiezen als je de precieze specs niet kent. als iemand een tech manual heeft of weet welke knop ik precies nodig heb hou ik me natuurlijk aanbevolen!

Ai als het die dubbele knob is zal het niet gemakkelijk zijn denk ik,vooral om per stuk te kopen..

Probeer eens te googlen,om een vereler worldwide,michien vind je een pdf.

BTW,als tip knoppen van de oude eventides H9xx of MXR (rack)fx's = merk alcoknobs
 
Back
Top