digital delay

en ondertussen zijn me al 3 delays aangeboden waarvan ik er hoogstwaarschijnlijk 2 ga kopen.

slotje lijkt me overbodig want als iemand nog wat plaatjes van oude delays wil posten kannie ze mooi hier kwijt :)
anyway... als een mod er een slot wil opzetten is het mij ook best.
 
Een vette:
 

Attachments

  • dhm89b2.jpg
    dhm89b2.jpg
    34,5 KB · Bekeken: 65
Krijg een beetje een self fullfilling prophecy idee bij dit hele idee. Net alsof je oude gear wilt gebruiken ter veronderstelling van een bepaalde sound. En dan speciaal om een soort magisch effect te creeren wat meer tussen oren zit dan in je oren zeg maar.
Snap ook wel dat er een bepaald karakter in zit wat je aanspreekt. Maar waarom je blind staren op een groep delays? Of heb je ook nog andere type delays?
Zowieso dat ik die hele 'zoektocht' naar oudere analoge apparatuur iets teveel van het goede vind in die zin dat er meer een verwachting lijkt uit te gaan dat je met bepaalde gear een of ander gebrek van iets goed wil maken. En dan eerder naar de prijs, ouderdom, reputatie en merk kijken ipv het te willen gebruiken vanwege de kwaliteiten waarvoor je hem gebruikt.
Dan lijkt me ipv 2 delays een 'dure' goed klinkende en lekker te bedienen delay me veel fijner.
Of anders een ouwere en een nieuwere zodat je als je wilt kan afwisselen.
Als een delay 20 jaar oud is hoeft hij niet perse goed te zijn. Het kan ook een draak van een bak zijn dat ruist als de ziekte en belabbert klinkt.
 
Origineel geplaatst door Hanz
zo'n trimmer-tuned Ibanez DM-500 achter een Juno-60? dat klinkt dus zo

Klinkt wel lekker :D Op de één of andere manier kom ik met software delays nooit tot zo'n toestanden, maar ja automaten/editen met een muis is dan ook gewoon kut.

Roland SDE2000 moet ook een fijn apparaatje zijn geweest (en goedkoop momenteel)
 
Origineel geplaatst door koediman
@ leo: ? :D

sorry, wat ik al zei: half gelezen. hoewel alle parameters van de evolver delays (1 2 en 3) heel makkelijk met 1 knop op 1 te bedienen zijn door het een of ander kastje en dan heb je wel een heeeeeel ranzige delay, als je de rest van de evolver ook benut.
 
dank voor de moeite cowbell, maar die modelling zooi komt'r hier niet in ;)

deze is trouwens ondertussen wel binnen, bepaald niet de specs die ik zocht, maar zo'n vette vage bak kon ik niet laten lopen voor de prijs.

Eventide 1745M

1745.JPG


andere delay (ibanez dm1000) ga ik vrijdag ophalen.
 
Origineel geplaatst door koediman
deze is trouwens ondertussen wel binnen, bepaald niet de specs die ik zocht, maar zo'n vette vage bak kon ik niet laten lopen voor de prijs.

andere delay (ibanez dm1000) ga ik vrijdag ophalen.

kan je 's wat opnames posten? Ben wel benieuwd.. :)
 
who

who

Origineel geplaatst door koediman
dank voor de moeite cowbell, maar die modelling zooi komt'r hier niet in ;)

deze is trouwens ondertussen wel binnen, bepaald niet de specs die ik zocht, maar zo'n vette vage bak kon ik niet laten lopen voor de prijs.

Eventide 1745M

1745.JPG


andere delay (ibanez dm1000) ga ik vrijdag ophalen.

ik zie dit nu pas fettuh draad en nog fattuh kastje eventide ok merk toch
tis dus een delay rackie
...ik wilde je net eendep serie aan raden makkelijk hands on gehugen en nie dur[kheb de mijne voor 40 eu]dep 3 dan =weg heb nu dep5 ,..ietsje meer voor ietsje xtra
l8 dingetje feedback byna open en met timing spelen ,..

bent nie eg met fuse eens heb veel moderne budget dingen gehad mpx100/200 quadra verb [welok] zoom
alles blijft kill
en ze zeggen t ook van die tcs
ik heb een keer deze in huis gehad ,...
whaaaa een woord
whaaaaknoppen bak eraan en je gaat je huis niet meer uit !
 

Attachments

  • tc m5000.jpg
    tc m5000.jpg
    17,3 KB · Bekeken: 64
de eventide staat voorlopig nog even in reparatie dus kan er weinig over zeggen.

de ibanez dm1000 bevalt me goed, hoewel het feedbacken al snel uit de hand loopt (en dat is toch iets wat ik graag doe). hij klinkt echter lekker en is heel fijn hands-on.

wellicht tik ik nog eens zo'n dep3 of 5 op de kop.
 
Klinkt erg leuk die dm-500......

Hhmm, heeft gelijk mijn interesse gewekt.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de ibanez dm-500, dm-1000 en dm-2000? Zit er verschil in de parameters of in de bitrate?

Heb je de hold functie al uitgetest koediman? Ik ben benieuwd! Misschien is een klein jam mp3tje wel leuk voor de luisteraars?!
:W
 
Origineel geplaatst door fuse
Krijg een beetje een self fullfilling prophecy idee bij dit hele idee. Net alsof je oude gear wilt gebruiken ter veronderstelling van een bepaalde sound. En dan speciaal om een soort magisch effect te creeren wat meer tussen oren zit dan in je oren zeg maar.
Snap ook wel dat er een bepaald karakter in zit wat je aanspreekt. Maar waarom je blind staren op een groep delays? Of heb je ook nog andere type delays?
Zowieso dat ik die hele 'zoektocht' naar oudere analoge apparatuur iets teveel van het goede vind in die zin dat er meer een verwachting lijkt uit te gaan dat je met bepaalde gear een of ander gebrek van iets goed wil maken. En dan eerder naar de prijs, ouderdom, reputatie en merk kijken ipv het te willen gebruiken vanwege de kwaliteiten waarvoor je hem gebruikt.
Dan lijkt me ipv 2 delays een 'dure' goed klinkende en lekker te bedienen delay me veel fijner.
Of anders een ouwere en een nieuwere zodat je als je wilt kan afwisselen.
Als een delay 20 jaar oud is hoeft hij niet perse goed te zijn. Het kan ook een draak van een bak zijn dat ruist als de ziekte en belabbert klinkt.

Als wat jij insinueert waar is, blijf je nog steeds zitten met het feit dat muziekmaken een proces is wat zich voornamelijk tussen de oren afspeelt, en als een placebo-effect er voor zorgt dat het proces tussen de oren positief beinvloed wordt, dan is het effect zijn geld waard.

Met welke placebo's kunnen ze jou eigenlijk blij maken?
 
erg fijn/simpel/direct en tip van een vriend is de boss DD-5
met tempo input-tap schakelaar er op en spelen maar...
 
tappen

tappen

Origineel geplaatst door justd
erg fijn/simpel/direct en tip van een vriend is de boss DD-5
met tempo input-tap schakelaar er op en spelen maar...
 
Back
Top