te lage prijs / in je recht staan ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door GeeEs
Kan je ook betere onder andere voorwaarden runnen zo'n kleine onderneming. VOF bijvoorbeeld.

:confused: Jij hebt echt geen idee hoe het in de grote mensen wereld werkt.
 
zie onder

volgens mij is dit topic niet geopend om te discusieren over het wel en wee van zelfstandig Nederland en/of de werknemers! :stupid:

Origineel geplaatst door jaccis
Zon topic brengt een hoop te weeg... dat zie ik wel.

De een vindt me een '' zwetskees '' de ander een '' voorvechter van het vrije woord '' ( dat kan overgens aan mijn interpetatie liggen )
---> niet aan elke uitspraak evenveel waarde hechten!


Nog een paar puntjes van mijn kant ;

- Ik wil helemaal niemand tegen elkaar uitspelen. Das helemaal niet mijn bedoeling...
--> soms kan het bij het proberen van afdwingen van korting wel makkelijk zijn als je bij bedrijf d de naam van bedrijf g noemt. Omdat ie je een betere prijs heeft geboden maar je toch bij bedrijf d wil kopen (dat bedoeld ik met tegen elkaar uitspelen) Als verkoper weet je dat de koper je de deal moet gunnen en soms moet de verkoper hier een beetje in schikken dmv genoegdoening in de vorm van een lagere winstmarge.

- Ik noem geen namen van beidde bedrijven om velen redenen...
--> dat wordt ook niet gevraagd en door SF-leden op prijs gesteld (jouw ervaringen met een bedrijf hoeft niet door iedereen zo ervaren te worden)

Ik wil ze niet in diskrediet brengen is er o.a. een van.
--> volgens mij doe je dat ook niet.. want de namen van de bedrijven zijn hier niet bekend

en alles wat je zegt kan eventueel tegen je gebruikt worden. ( sta weliswaar niet onder ede, maar je weet maar nooit tegenwoordig )
---> als ze alles wat ik zeg tegen me gebruiken dan .... weet ik ut ook niet meer :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door GeeEs
Hoef ik toch niet te doen...
Hoeft niet nee, maar het zou je wel sieren dat je er tenminste een beetje verstand van zou hebben, en niet met alleen maar vooroordelen gaat gooien...

Origineel geplaatst door GeeEs
mensen hier weten het toch al zo goed.
De ondernemers hier op het forum wel ja... je hebt volgens mij bewezen dat jij niet tot de mensen behoort die 'het toch al zo goed weten'...

Origineel geplaatst door GeeEs
En jij gaat meteen schelden...
:confused: ik lees niet één scheldwoord in Q's reply... Ik vind hem heel netjes en beheerst...

Origineel geplaatst door GeeEs
wilde nog ff een verhaaltje typen over kleine ondernemers die groot worden.... maar ik laat het maar.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hier je vooroordelen over zijn...

Origineel geplaatst door GeeEs
Ik heb mn zaakjes voor elkaar hoor :) jij ook hoop ik? Of moest je jezelf uitkopen ?
Proficiat! Als werknemer is dat niet zo héél moeilijk hoor...
Weet je wat 'jezelf uitkopen' is? Vreemde vraag aan iemand die zegt dat hij ondernemer is...
 
Ow! ow!

Boedelverkoop (van failliete ondernemers bijv) waar toevallig ook synths of dergelijk spul tussenzit is natuurlijk ook een mooie manier om koopjes te scoren!
 
Origineel geplaatst door omiel
Sorry hoor, maar als werkgever ga ik hier behoorlijk van over de zeik. Dit is van die typische domme werknemers praat. Als werknemer kom je lekker in de WW, WAO, WIA en weet ik wat al niet meer terecht als het niet goed gaat.

Lekker in de WW? Sorry? Ten eerste kom je niet zo makkelijk in aanmerking voor WW en moet je aan allemaal verplichtingen voldoen en kun je niet je hele leven in de ww (ik heb er overigens geen ervaring mee hoor, heb gelukkig goede overlap tussen banen gehad)

Tuurlijk.. Als werknemer is het allemaal perfect geregeld. Tuurlijk. Kijk is wat verder dan je neus...



Voor werkgevers is er gewoon helemaal niets. Als het fout gaat kom je in de bijstand terecht. Besef je wel dat doordat ondernemers hun nek ver uitsteken en grote risicos lopen jij wel een baan hebt. En gewoon mensen op straat zetten gaat helaas niet in Nederland. Als dat zo was zou het nog beter gaan met de economie.

Arggg.. man man.. jij wilt dus graag als het fout gaat met je bedrijf in de bijstand?
En je wilt ook nog is dat het mogelijk is om "gewoon" mensen op straat te kunnen kegelen? Gelukkig werk ik niet bij jouw bedrijf.. sjonge......


R
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Ik denk dat dit beeld ontstaat door de (grote) bedrijven die werknemers in een reorganisatie ontslaan, maar wel de directeuren met een vette bonus en loonsverhoging belonen aan het einde van datzelfde jaar. En al is het zo dat die twee dingen niks met elkaar te maken hebben, echt begrip kweken doe je zo niet.

Ik werk in een ziekenhuis, en in hetzelfde jaar dat onze lonen bevroren werden kreeg de directeur (die toch de werkgever personificeert) een loonsverhoging van 11%. En ook al is dat goedkoper dan 2000 medewerkers allemaal 3% opslag geven, ik vind niet dat je zoiets uit kunt leggen. Zo ontstaat ook het "ondernemer=graaier"gedachtengoed.


Jou werkgever word beloond om dat ie besparingen heeft gerealiseerd...Hij heeft dus goed gepresteerd vandaar zijn beloning...lullig
 
Gear kopen van mensen die in de bijstand geraken en geld nodig hebben heb ik ook geen probleem mee. Nooit te beroerd om ze te helpen. :)
kom het dan wel zelf halen, want zonder auto is het zo moeilijk brengen voor ze
 
Origineel geplaatst door Arv
Lekker in de WW? Sorry? Ten eerste kom je niet zo makkelijk in aanmerking voor WW en moet je aan allemaal verplichtingen voldoen en kun je niet je hele leven in de ww (ik heb er overigens geen ervaring mee hoor, heb gelukkig goede overlap tussen banen gehad)

Tuurlijk.. Als werknemer is het allemaal perfect geregeld. Tuurlijk. Kijk is wat verder dan je neus...




Arggg.. man man.. jij wilt dus graag als het fout gaat met je bedrijf in de bijstand?
En je wilt ook nog is dat het mogelijk is om "gewoon" mensen op straat te kunnen kegelen? Gelukkig werk ik niet bij jouw bedrijf.. sjonge......


R

Gelukkig hoor jij gewoon tot het arbeidersvolk en zul je het waarschijnlijk in je leven ook niet veel verder schoppen dan dat.

Je bent nog nooit verder gekomen dan de werknemerskant terwijl alle werkgevers beide zeide kennen. Niet over iets mee proberen te lullen als je er totaal geen ervaring mee hebt lijkt me wel verstandig in jou geval. Je zet jezelf alleen maar voor paal.
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Als werkgever ben je ook niet verplicht mensen aan te nemen!
Eigenlijk wel! Want als je geen mensen aan neemt, ben je ook geen werkgever! 8o)


Meest intelligente bijdrage van de thread :D
 
Origineel geplaatst door omiel
Gelukkig hoor jij gewoon tot het arbeidersvolk en zul je het waarschijnlijk in je leven ook niet veel verder schoppen dan dat.

Je bent nog nooit verder gekomen dan de werknemerskant terwijl alle werkgevers beide zeide kennen. Niet over iets mee proberen te lullen als je er totaal geen ervaring mee hebt lijkt me wel verstandig in jou geval. Je zet jezelf alleen maar voor paal.


Zulke zelfingenomen woorden heb ik zelden gelezen op het forum..

Je kent me niet, weet niet wat ik doe in het dagelijks leven, maakt me uit voor lul (zo lees ik dat tussen de regels door). Jammer dat je zo reageert.. heel jammer.

R
 
Origineel geplaatst door Arv
Lekker in de WW? Sorry? Ten eerste kom je niet zo makkelijk in aanmerking voor WW en moet je aan allemaal verplichtingen voldoen en kun je niet je hele leven in de ww (ik heb er overigens geen ervaring mee hoor, heb gelukkig goede overlap tussen banen gehad)

Tuurlijk.. Als werknemer is het allemaal perfect geregeld. Tuurlijk. Kijk is wat verder dan je neus...


Geloof me maar dat de gemiddelde zelfstandige donders goed op de hoogte is. Als jij netjes je ding hebt gedaan voor het bedrijf waar je gewerkt hebt dan krijg je normaal je WW. Heb je je niet geheel netjes gedragen (verwijtbaar ontslag... tja...)

Origineel geplaatst door Arv
Arggg.. man man.. jij wilt dus graag als het fout gaat met je bedrijf in de bijstand?
En je wilt ook nog is dat het mogelijk is om "gewoon" mensen op straat te kunnen kegelen? Gelukkig werk ik niet bij jouw bedrijf.. sjonge......

De grootste nederlaag die je kan overkomen als zelfstandige is in de bijstand belanden, denk ff na... Op straat kegelen? Als daar een reden voor is misschien, kan me amper voorstellen een goeie werknemer op straat te zetten zonder dat er externe factoren meespelen. 't is gewoonte geworden in NL om zoveel mogelijk verantwoordelijkheid af te schuiven, actueel onderwerp is bijv. weer de kinderopvang die werkgevers mogen meebetalen, van de zotte.... Als mensen kids willen dan hangt daar een prijskaartje aan, om nog maar niet te spreken van een opvoedverplichting ... maar nu ga ik way off topic!

Die laatste opmerking van je zal ongetwijfeld insgelijks zijn ;)
 
Is het vandaag ARV-BASH dag??

Djeezus chrst



Ondernemers zal het sieren als ze zich wat beter opstellen..
 
Origineel geplaatst door Arv
Is het vandaag ARV-BASH dag??

Djeezus chrst

Ondernemers zal het sieren als ze zich wat beter opstellen..

U riep? :D

Geldt ook voor jou, je zegt nou eenmaal dingen die op z'n zachtst gezegd onhandig zijn. Je hoeft zelfstandigen (met personeel) echt niets meer uit te leggen over arbeidsregels en wetten, daar worden ze bijna dagelijks mee geconfronteerd.

Omiel komt idd ietwat bot uit de hoek, kan me aan de ene kant het wel voorstellen want ik moet ook regelmatig dat verjaardagsgezwets aanhoren.

Maar weer terug on topic dan? De meeste muziekwinkels in NL teren volgens mij nog op de succesjaren van de jaren 80 en 90 toen je nog afhankelijk van je muziekboer op de hoek was. De ondernemersgeest is daar uitgegaan en dat maakt het moeilijk onderhandelen, denk zelf dat Darwin hier de komende tijd van toepassing zal zijn.
 
Origineel geplaatst door The Q
De ondernemersgeest is daar uitgegaan en dat maakt het moeilijk onderhandelen, denk zelf dat Darwin hier de komende tijd van toepassing zal zijn.
Je bedoelt: ze kunnen meer verdienen met boottripjes naar de Galapagos eilanden :D ?
 
Origineel geplaatst door Arv
(zo lees ik dat tussen de regels door).
R

Dat lees je idd goed. Maar lees nu ook eens wat je zelf allemaal geschreven hebt en probeer het eens door onze bril te lezen. Jij maakt in feite de ondernemers ook voor vanalles en nog wat uit.
 
Origineel geplaatst door omiel
Dat lees je idd goed. Maar lees nu ook eens wat je zelf allemaal geschreven hebt en probeer het eens door onze bril te lezen. Jij maakt in feite de ondernemers ook voor vanalles en nog wat uit.

dus je vind me een lul. thanx Omiel

Ik kom zelden mensen tegen die zo snel hun mening klaar hebben. Ik zeg ook domme dingen, wees niet bang, maar reacties als deze slaan gewoon nergens op.. Hoe kun je op die manier discusseren?


R
 
Origineel geplaatst door The Q
verjaardagsgezwets aanhoren.

Precies ja, om schijtziek van te worden.
 
Origineel geplaatst door omiel
Sorry hoor, maar als werkgever ga ik hier behoorlijk van over de zeik. Dit is van die typische domme werknemers praat. Als werknemer kom je lekker in de WW, WAO, WIA en weet ik wat al niet meer terecht als het niet goed gaat. Voor werkgevers is er gewoon helemaal niets. Als het fout gaat kom je in de bijstand terecht. Besef je wel dat doordat ondernemers hun nek ver uitsteken en grote risicos lopen jij wel een baan hebt. En gewoon mensen op straat zetten gaat helaas niet in Nederland. Als dat zo was zou het nog beter gaan met de economie.


Ik vindt dit ook wel erg kort, ik ben totaal een 3 tot 4 jaar werkloos geweest en ik heb geen cent gekregen of opgehaalt, dus ww wao en wia, het zal allemaal wel, maar die krijg je echt niet zomaar dan moet je wel liefst allochtoon zijn of zogenaamd overal soliciteren maar niet aan de bak komen. en werkgevers die hun nek uitsteken zodat wij een baan hebben? ook een beetje dubieuz, wat dacht je van al die werknemers die ervoor zorgen dat jou bedrijf loopt en jij een leuk salarisje hebt ? evenredig omgekeert dubieus niet ?

nog eens een ander verhaal, ik heb 1 keer een goede baas gehad die ook echt met je te doen had als mens, geinterreseert was over je thuis situatie, hobby,s etc etc die stopte ermee , en er kwam een veel te schuwe en totaal niet open van hart nieuwe baas en hij kon het vergeten zo,n beetje iedereen stapte met een half jaar op, werk of geen werk de meeste mensen hebben de motivatie gouw verloren om dag in dag uit zo,n eikel tegen te komen, als je werkgever zo,n eikel is die alleen maar geld ziet, er altijd haast is , je altijd achter loopt, elke pauze wordt met de seconde getimed etc etc. Incompetente ondernemers die s,avonds niks klaar spelen in bed.

Mijn prioriteit is ook altijd een goede werksfeer en als die er met een paar weken niet blijkt te zijn ben ik ook zo vertrokken, kan ik nog zo goed betaald krijgen, ik verdien liever dan maar de helft maar dat ik wel elke dag met plezier naar m,n werk ga.
 
hihi... niet alleen ARV-bash dag... oei oei... ;)

Wat een drukke ondernemers allemaal... Ik heb niet eens de tijd om zulke lappen tekst te schrijven hiero achter mn bureau....

'k ga thuis ff alle reacties rustig lezen...

ff uitklokken nu.. ;) Mijn dag zit er weer op....
Heb mn hart weer ff genoeg aan de zaak gegeven vandaag. Tijd voor de innerlijke mens en een lekker muziekje.



:yamaha:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top