te lage prijs / in je recht staan ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 november 2004
Berichten
1.158
Ik ben van plan iets te kopen met een winkelprijs van een 1170 ....

Nu vind ik dit te duur en wil dit bedrag eigelijk niet uitgeven.

Het is niet zo zeer dat ik het financieel niet kan, als wel gewoon niet wil. Een principe kwestie...

Nu vind ik dat ik als consument het recht heb om het onderste uit de kan te halen en ben dat dan ook van plan, in een klimaat waar toch alles te veel kost en waar toch voor 80 % te veel wordt betaald voor bijna alle soorten goederen.

Nu heb ik min of meer ' tussen de soep en aardappels ' door een prijs weten te regelen/ voorleggen wat mij wel enigszins acceptable lijkt. Bij gewoon een Muziekzaak, zaak X Ik ga daar mee naar een muziekzaak, zaak Y en leg hen dit bedrag voor in de hoop dat ze bereid zijn om mij het produkt voor de prijs te leveren die ik bij zaak X ' kan krijgen ' ...

Zaak Y zegt te zullen kijken of dit mogelijk is en belt me hier later over terug. Zaak Y neemt contact op met de importeur en later met mij om verslag te doen van hun bevindingen...

De prijs die zaak X mij ' eventueel zou kunnen gaan leveren' is volgens een verkoper van zaak Y veel te goedkoop.
' gevaarlijk goedkoop' maak ik uit zijn verhaal op want; het betreft hier volgens hem, een absurd lage prijs. Waar zelfs
' eventuele gerechtelijke sancties' tegen mogelijk zouden kunnen zijn. Vanuit de importeur-positie gezien...

samenvattend;

Muziek zaak X zou mij nog eens niet het product mogen verkopen voor die prijs, al zouden ze daar zelf achter staan...

Om het nog sterker te maken; Ik, als consument zijnde zou daar zelfs eventueel ' gerechtelijk gelazer ' mee kunnen krijgen...

Wat is dat nu toch voor onzin :confused:

Ik heb toch als consument het recht om het onderste uit de kan te halen ? En hoef in mijn positie toch geen rekening te houden met de contacten en contracten die het bedrijf, waar ik mijn procuvt wil kopen' heeft tav . eventuele leveranciers ed ??
 
als consument zijnde is een contaminatie
daar gaat t al fout
 
Re: te lage prijs / in je recht staan ??

Origineel geplaatst door jaccis
Wat is dat nu toch voor onzin :confused:
dat vragen wij ons ook altijd af
 
hehehe, geef maar toe, dit soort verhalen haal je uit een boekje of zo.

resten natuurlijk wat vragen:
- waarom koop je hem dan niet voor die superprijs van jou bij muziekwinkel x.
- waarom wil je dan perse bij een andere zaak kopen?
- hoe krijg je het weer voor elkaar om bij een muziekwinkel de sfeer zo te draaien dat ze je met een rechtszaak dreigen.

hahahaha,
bullshit verhaal dit
 
Jij kan het product gewoon voor die lage prijs kopen bij zaak X. Als die daardoor wellicht zijn dealerschap verliest omdat hij veel te goedkoop verkoopt is zijn probleem en kan nooit het jouwe worden. Zelfs als hij zin heeft om zijn spullen gratis weg te geven is dat nooit jouw probleem. Zaak Y zijn een stelletje sukkels die je schrik aan proberen te praten en die zou ik mooi links laten liggen.
 
Gewoon die verkoper van Y op z'n bek slaan, dan heeftie tenminste een rechtszaak. 8o)
 
Laat me raden.. Muziekzaak X is een vriendje/kennis met lange vingers ?
Zo ja, dan ben je inderdaad strafbaar als je bij hem/haar koopt !!

en als jij gewoon bent 80% korting te regelen, dan mag jij in het vervolg al mijn aankopen doen!

Marge op goederen is lang zo hoog niet!
10% afdingen (bij redelijke aankoop) is logischer en wordt 9 vd 10 keer gewoon geaccepteerd door elke winkelier.
 
Een paar lesjes economie volgen misschien en dan nog eens kijken of je echt overal 80% teveel voor betaalt. En dan kun je daarna altijd nog naar Schotland verhuizen. Of gewoon helemaal niets meer kopen natuurlijk en alles bijv. zelf gaan maken; dan heb je 'ze' allemaal mooi te pakken!
 
Je hebt het volledige recht om iets niet te kopen als je het te duur vindt.

Verder heeft een bedrijf ook het recht om iets niet te verkopen als ze vinden dat ze er niet genoeg voor krijgen.

Je kunt proberen om 2 bedrijven tegen elkaar uit te spelen, maar je kunt bij bedrijf X natuurlijk geen rechten onlenen aan het feit dat bedrijf Y iets voor minder verkoopt.



Waarom koop je het trouwens niet gewoon bij het goedkopere bedrijf?
 
een paar ophelderingen van mijn kant;

- het zijn beidde officiele gerenomeerde bedrijven met officele erkennig en gerenomeerde dealership contacten die al jaren meedraaien in de muziekwinkel- biss...

Niks geen zwarte handel/ onder de tafel praktijken....

- Het betreft hier een bloed- serieus verhaal met niks '' uit het boekje '' en puur uit eigen ervaring.

- Er is niks '' gedreigd'' met evetuele welke vorm van rechtzaken ook, laat dat duidelijk zijn, er is alleen een 'eventueel mogelijk- bij- wijze- van senario geschetst ...
 
Stap op de fiets en ga naar zaak X !
Want, zoals eerder gezegd, Zaak Y is niet verplicht jou iets voor dezelfde prijs als zaak X te verkopen.

't is een kwestie van graag of helemaal niet lijkt me ! simpel....
 
Origineel geplaatst door GeeEs
Stap op de fiets en ga naar zaak X !
Want, zoals eerder gezegd, Zaak Y is niet verplicht jou iets voor dezelfde prijs als zaak X te verkopen.

't is een kwestie van graag of helemaal niet lijkt me ! simpel....

idd.. en misschien wil winkel X je fiets wel inruilen, neem je daarna een taxi maar vraag je eerst even wat die kost, en loop je naar taxi 2 en informeer je hem ff over het aanbod van taxi 1..:D
 
Origineel geplaatst door omiel
Jij kan het product gewoon voor die lage prijs kopen bij zaak X. Als die daardoor wellicht zijn dealerschap verliest omdat hij veel te goedkoop verkoopt is zijn probleem en kan nooit het jouwe worden. Zelfs als hij zin heeft om zijn spullen gratis weg te geven is dat nooit jouw probleem. Zaak Y zijn een stelletje sukkels die je schrik aan proberen te praten en die zou ik mooi links laten liggen.
idd .. vaak worden er minimum prijs gesteld vanuit de fabriek/importeur en als je daar onder gaat zitten kan je weleens je dealer status kwijt kunnen raken .. maar soms kan je als niet officiele dealer dezelfde inkoopprijzen via andere landen in europa regelen ..

mijn enige vraag is wrm wil je bij bedr x kopen ?
 
Origineel geplaatst door conso
Een paar lesjes economie volgen misschien en dan nog eens kijken of je echt overal 80% teveel voor betaalt. En dan kun je daarna altijd nog naar Schotland verhuizen. Of gewoon helemaal niets meer kopen natuurlijk en alles bijv. zelf gaan maken; dan heb je 'ze' allemaal mooi te pakken!


nou nou .. dat ligt er geheel aan .. sommige digne gana gewoon 4 keer over de kop hoor ..
op andere producten zit weer een marge van 20 % ofzow .. ligt geheel aan het artikel etc ..

wat denk je .. dat de marge op een cola voor de horeca op 15 % zit ? hahahaha
 
Re: te lage prijs / in je recht staan ??

Origineel geplaatst door jaccis
Ik ben van plan iets te kopen met een winkelprijs van een 1170 ....

Nu vind ik dit te duur en wil dit bedrag eigelijk niet uitgeven.
Doorsparen, dus.

Bij gewoon een Muziekzaak, zaak X Ik ga daar mee naar een muziekzaak, zaak Y en leg hen dit bedrag voor in de hoop dat ze bereid zijn om mij het produkt voor de prijs te leveren die ik bij zaak X ' kan krijgen ' ...
En je koopt 'm niet bij X, want...?

De prijs die zaak X mij ' eventueel zou kunnen gaan leveren' is volgens een verkoper van zaak Y veel te goedkoop. ' gevaarlijk goedkoop' maak ik uit zijn verhaal op want; het betreft hier volgens hem, een absurd lage prijs. Waar zelfs ' eventuele gerechtelijke sancties' tegen mogelijk zouden kunnen zijn. Vanuit de importeur-positie gezien...
Da's dan helemaal het probleem van zaak X en niet van jou als klant. Ik heb ook niet op m'n donder gekregen van Hartmann omdat ik 'm Neuron VS had gekocht bij Musicstore Koeln terwijl die 'm te laag aanbood; dat heeft MSK uiteindelijk zelf goed moeten praten.

Om het nog sterker te maken; Ik, als consument zijnde zou daar zelfs eventueel ' gerechtelijk gelazer ' mee kunnen krijgen...
Goed vertrouwen en dat soort spul.

Wat is dat nu toch voor onzin :confused:
Bangmakerij.
 
Re: te lage prijs / in je recht staan ??

Origineel geplaatst door jaccis
Ik ben van plan iets te kopen met een winkelprijs van een 1170 ....


De prijs die zaak X mij ' eventueel zou kunnen gaan leveren' is volgens een verkoper van zaak Y veel te goedkoop.
' gevaarlijk goedkoop' maak ik uit zijn verhaal op want; het betreft hier volgens hem, een absurd lage prijs. Waar zelfs
' eventuele gerechtelijke sancties' tegen mogelijk zouden kunnen zijn. Vanuit de importeur-positie gezien...

Ik interpreteerde dit eigenlijk als sancties van de importeur jegens de muziekwinkel. Waar halen jullie uit dat de consument gerechtelijke sancties zou riskeren?
 
Origineel geplaatst door GeeEs


en als jij gewoon bent 80% korting te regelen, dan mag jij in het vervolg al mijn aankopen doen!


eh... volgens mij bedoelt ie dat je in 80% van de gevallen teveel betaalt. scheelt wel iets.

Maar inderdaad; ga je toch lekker naar muziekzaak x?
 
Re: Re: te lage prijs / in je recht staan ??

Re: Re: te lage prijs / in je recht staan ??

Origineel geplaatst door Pjotr G
Waar halen jullie uit dat de consument gerechtelijke sancties zou riskeren?

Origineel geplaatst door jaccis
Om het nog sterker te maken; Ik, als consument zijnde zou daar zelfs eventueel ' gerechtelijk gelazer ' mee kunnen krijgen...

;)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top