te lage prijs / in je recht staan ??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Laatste reactie van mijn kant...

Origineel geplaatst door GeeEs
Heb jij wel medelijden met iemand hier? :engel:

When you plant lettuce, if it does not grow well, you don't blame the lettuce. You look for reasons it is not doing well. It may need fertilizer, or more water, or less sun. You never blame the lettuce.
Yet if we have problems with our friends or family, we blame the other person. But if we know how to take care of them, they will grow well, like the lettuce. Blaming has no positive effect at all, nor does trying to persuade using reason and arguments.

That is my experience. No blame, no reasoning, no argument, just understanding.
Thich Nhat Hanh
profilesart.jpg
 
:frons: 't Is allemaal de schuld van:
beest_hamster3.jpg
 
Origineel geplaatst door GeeEs
Maargoed, de strekking was wel duidelijk toch? Over de VOF was ik iets te bondig misschien. Wilde ermee zeggen dat je dan iig de risico's "makkelijk" kunt spreiden. (toch?) *

Bij een VOF is iedere eigenaar hoofdelijk aansprakelijk. Eigenlijk is het hetzelfde als een eenmanszaak. Schuldeisers kunnen in principe zelf bepalen bij wie ze de schuld komen verhalen bij een VOF. Of je de schulden netjes verdeelt over elkaar, is dan jouw eigen probleem. Dus je loopt niet meer of minder risico.
(als je hele goede vrienden bent of whatever, dan kun je natuurlijk goede afspraken maken, maar zelfs in zo`n situatie is het denkbaar dat iemand zomaar de benen neemt. Dus risicospreiding.....? neej, denk het niet)
 
Origineel geplaatst door GeeEs

@ omiel... tegenover jou sta ik met een mond vol tanden... ik zit denk ik anders in elkaar, ... weet't wel zeker zelfs!
uitgeluld...

Och, ik ben in het echt zo'n kwaaie nog niet. 8o)

Maar als je net je administratie na zit te kijken en blijkt dat er nog voor vele tig duizenden euros aan facturen opstaan en je tegelijkertijd vele duizenden euros aan loonbelasting moet betalen, nog veel meer aan loon en vakantiegeld, huur verzekeringen en wat al niet meer deze maand terwijl een aantal mensen (met bizare opmerkingen die soms kant nog wal raken) op dit forum gaan lopen trappen tegen zelfstandig ondernemers dan ga ik daar even compleet van over de zeik. :duivels: Sorry.

En GeeEs: ik wil best een keer met je onder het genot van een :biertje: het e.e.a. uitleggen over hoe een eigen bedrijf op te zetten als je dat van plan bent (zoiets lees ik namelijk). En dat is een serieus aanbod.
 
Laatst gewijzigd:
No prob Omiel.. ik kan ook nogal plat uit de hoek komen...

lets forget about the whole thing! :D
 
Origineel geplaatst door omiel
Och, ik ben in het echt zo'n kwaaie nog niet. 8o)
....
En GeeEs: ik wil best een keer met je onder het genot van een :biertje: het e.e.a. uitleggen over hoe een eigen bedrijf op te zetten als je dat van plan bent (zoiets lees ik namelijk). En dat is een serieus aanbod.

Het was ook niet mijn bedoeling om de zelfstandig ondernemer in de zeik te zetten. Mocht dit zo zijn overgekomen, daarvoor mijn excuses.

Wellicht dat ik eens contact met je opneem. Weet er uit ervaring/opleiding wel wat vanaf, en kwam niet helemaal gelukkig uit de hoek met mn VOF, maar een andere visie en diepere kennis van een fulltime-ondernemer is nooit weg! Bedankt voor je aanbod.



:biertje:
 
Bericht door een moderator:
Met een welgemeend...

wuppie_78762h.jpg


... sluit ik dit topic!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top